Kind 8 jaar met t- shirt naar school te koud?

15-05-2019 11:43 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mijn dochter van 8 heeft vandaag een T-shirt aan met korte mouwen naar school Wel een lange broek.....nu zit ik toch te twijfelen. Zou ze het niet te koud hebben ?

Het is hier vandaag 16 graden en zonnig

Wat denken jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leven dat dit je grootste zorg is en hierom een topic opent.
Als het te koud was trekt ze morgen wel wat anders aan.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Ik laat mijn kinderen zelf kiezen wat ze aantrekken. Te koud? Te warm? Dat merken ze vanzelf en dan trekken ze de volgende keer iets anders aan. Overigens is het op de school van mijn kinderen meestal te warm i.p.v. te koud.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Ze zit al op school toch? Maakt dan toch niks meer uit. Als ze t koud heeft trekt ze volgende keer wel iets warmers aan.
Alle reacties Link kopieren
Verschilt nogal per persoon, voor mij te koud, maar ik ook mensen die nu in een korte broek lopen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als ze vanmorgen ook geen jas aan had, zal ze het inderdaad wel koud gehad hebben.
Maar kom op zeg, hele volksstammen die een t-shirt met korte mouwen dragen vandaag (ik ook), zo raar is dat nou ook weer niet met zon en 16 graden.

Alle reacties Link kopieren
Ik had haar een t-shirt met lange mouwen aangetrokken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Misschien hebben ze wel zo'n foliedeken voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
15-05-2019 11:48
Tja, als ze vanmorgen ook geen jas aan had, zal ze het inderdaad wel koud gehad hebben.
Maar kom op zeg, hele volksstammen die een t-shirt met korte mouwen dragen vandaag (ik ook), zo raar is dat nou ook weer niet met zon en 16 graden.
Ze had vanmorgen een winterjas aan en tijdens het buiten spelen moet ze haar jas ook aan. Klopt wel maar voor volwassen is dat anders, wil gewoon niet dat ze ziek word
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier 2 meiden van 3 en 5 jaar die soms zelf niet weten of een t shirt te warm of te koud is. Meestal laat ik ze zelf kiezen en laat ik ze voor de zekerheid een vestje meenemen. Kunnen ze zelf kijken of ze een t shirt te koud vinden
roos2019 schreef:
15-05-2019 11:52
Ze had vanmorgen een winterjas aan en tijdens het buiten spelen moet ze haar jas ook aan. Klopt wel maar voor volwassen is dat anders, wil gewoon niet dat ze ziek word
Je wordt niet ziek doordat je het koud hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hier korte mouwen en ik ben zonder jas met een luchtig truitje aan. Niet koud.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter van 4 heeft vandaag ook een shirt met korte mouwen aan naar school. Ze zei: op school is het altijd warm en buiten doe ik toch mijn jas aan. Prima toch?

Wat wilde je anders nog gaan doen als de meeste hier zeiden dat het te koud is? Naar school gaan met een ander shirt?
Ziek wordt je niet van de kou. Hier zie ik van alles, kinderen in korte broek en kinderen met de wanten nog aan.

Ik laat ze gewoon zelf kiezen, als ze het koud hebben weten ze dat ze de volgende dag wat warmers aan moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
roos2019 schreef:
15-05-2019 11:52
Ze had vanmorgen een winterjas aan en tijdens het buiten spelen moet ze haar jas ook aan. Klopt wel maar voor volwassen is dat anders, wil gewoon niet dat ze ziek word
Je weet dat mensen ziek worden van virussen, niet van een beetje kou of wind? https://www.gezondheidsnet.nl/griep-en- ... den-worden.

Waarom zou het voor een volwassene anders zijn?

Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch echt aan je kind. Mijn dochter liep gisteren de hele dag in een t-shirt zonder hemd eronder buiten (schoolreisje), terwijl veel andere kinderen er wel een jasje overheen aan hadden. Zij had dat veel te warm gevonden. Jouw dochter zal het dus zelf ook wel het beste weten.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 15-05-2019 11:56
3.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doet mijn kind ook hoor. Eigen verzoek/keuze. Niet om te praten. Maar goed; dit kind stuitert alle kanten op, erg actief dus zal het daardoor niet koud hebben denk ik..
Laat het gaan, proberen en falen is het. Misschien komt je dochter erachter dat het toch wel fris is; leer voor de volgende keer!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wilde graag haar nieuwe jumpsuit aan, die is ook vrij zomers. Wel een jas aan/mee. Een aantal kinderen uit haar klas was zelfs al in korte broek. Ik denk dat het wel meevalt, 's ochtends op de fiets is het misschien nog wat fris, maar iets later is het prima.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het veel bijzonderder dat ze haar winterjas aanheeft.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-05-2019 11:57
Ik vind het veel bijzonderder dat ze haar winterjas aanheeft.
‘s Ochtends is het natuurlijk wel koud, mijn dochter wilde zelf vanmorgen haar winterjas aan. Maar met buitenspelen hoeft ze hem van mij niet aan en dat zal ze ook zeker niet doen.
Alle reacties Link kopieren
roos2019 schreef:
15-05-2019 11:52
Ze had vanmorgen een winterjas aan en tijdens het buiten spelen moet ze haar jas ook aan. Klopt wel maar voor volwassen is dat anders, wil gewoon niet dat ze ziek word

Je wordt niet ziek van kou.
Ik herinner me nog een meisje van mijn werk (kinderopvang), dat mocht van moeder in de herfst gewoon zonder jas. Iedereen stond raar te kijken, maar kind had het niet koud, was kerngezond en ja, waarom dan eigenlijk ook niet?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel te warm voor een winterjas en te koud voor een T-shirt met korte mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Horror... mijn dochter heeft een lange jurk aan met korte mouwen en geen legging.... ik denk dat ze straks bevroren is.

Ik zag laatst een item over 2 jochies die 1 jaar lang, dus ook in de winter, in korte broek gelopen hebben om geld in te zamelen voor een goed doel. Ze zagen er gezond uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven