Grappige/rare dingen die je baby/kind doet

13-06-2019 22:08 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op 18 maart bevallen van een heerlijke baby, Alexander, mijn eerste. Soms komen er zulke leuke dingen voorbij, wat hij doet, mijn vriend en ik liggen dubbel :lol:

Wat zijn grappige dingen die jullie kinderen doen?

Mijn zoon wil om de een of andere vage reden alleen slapen op de harde rand van co sleeper next2me van chicco .... misschien omdat hij stuit lag en vast zat onder mijn ribben? :loveys:

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
marielouisa wijzigde dit bericht op 13-06-2019 23:40
0.11% gewijzigd
Gefeliciteerd met je baby! :heart:

Onze dochter van bijna anderhalf doet alles na, wat op zich al grappig is want als ik onbewust aan mijn oor kriebel doet zijd at 1 seconde later ook maar dan terwijl ze zéér aandachtig mij bestudeert.

Ze is momenteel geobsedeerd door het geven van handkusjes. De hele dag door, ook aan de lucht of aan de tafel of de buggy of.... nouja.
Vol overtuiging krijgt alles en iedereen te pas en te onpas een dikke vette handkus van haar!
Tvp
(Sucker voor leuke baby verhalen)
Alle reacties Link kopieren
Eerder raar dan dat ik het echt grappig vind, maar mijn dochter van 1 1/2 klimt overal op en stort zich er soms zonder enig besef van gevolg vanaf. Als je naast haar zit aan tafel en je let niet op (bijvoorbeeld omdat je even oudere zus aandacht geeft) kan het zijn dat ze razendsnel uit haar triptrap klimt, op de rand of zelfs op de beugel gaat staan, en zichzelf in je armen wil laten vallen bij wijze van spel.

Ze is overigens ook echt best handig met op- en af klimmen van dingen, maar soms stort ze gewoon neer :|
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Mijn zoon van 2 heeft een ‘baby’ (zo’n knuffeldoekje met een konijnenkoppie eraan) die hij overal mee maar toe neemt. Als hij ‘s ochtends wakker wordt vraagt hij: ‘hoe gaat ie, baby?’ En als hij iets bekijkt zegt hij: ‘baby, kom eens kijken.’ Baby doet alles wat zoon of wij als ouders doen. ‘Baby ook pasta eten’ en vooral ook: ‘Baby koffie drinken!’

‘s Avonds krijgt baby een ‘soone luier’ en een verhaaltje, waarbij zoon hem alles aanwijst en roept: ‘zie je, baby?’ En als hij in bed gaat liggen legt hij de baby zorgvuldig naast zich en dekt hem toe en geeft hem een kus. ‘Lekker slapen baby,’ zegt hij dan. ‘Niet spelen. Mag niet.’

Verder doet hij als een kat dat ‘kneden’ met zijn handje in jouw hand als hij bij je komt knuffelen of als je naast hem zit terwijl hij in slaap valt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 2 is een die-hard motiverende spreker. Vol complimentjes en bemoedigende woorden voor alles en iedereen, of ik nou volgens haar een heerlijk broodje pindakaas gesmeerd heb of de hond een spectaculaire drol aan het draaien is.

Laatst zaten we in de auto, ik rijd een semi-automaat en had hem per ongeluk op schakelstand in plaats van automaat. Ik probeerde dus in z'n 1 vaart te maken en de auto had er merkbaar moeite mee. Dus vanaf de achterbank klinkt het:

"KOM OP AUTO! JE KUNT HET!"

Je kon me opvegen. Ik denk dat ik een hoop van haar kan leren 😅
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke verhalen hier :flirting: Onze baby is nog in de maak, maar verheug me door jullie verhalen nu al extra op zijn of haar gekke en lieve gewoontes :D
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
13-06-2019 22:53
Wat een heerlijke verhalen hier :flirting: Onze baby is nog in de maak, maar verheug me door jullie verhalen nu al extra op zijn of haar gekke en lieve gewoontes :D
Sowieso is alles wat je eigen kind doet nog 100 keer zo leuk 😁.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, je auto een compliment geven haha of zo vol vertrouwen dat je ouders je wel opvangen.... wordt vast een stuntvrouw :)

en dat schattige met knuffels moet ik nog ervaren, heb een schaapje in zijn cosleeper gelegd, hopend dat ie hem leuk gaat vinden, maar vind op dit moment alles leuk, dus ook weer niets echt haha
Oooooh smelterdesmeltsmelt! KOM OP AUTO! :rofl:
Mijn jongste is bijna anderhalf en is zo ongelooflijk leuk. Doet haar broer na in de gekste dingen. Dus slaat ook op haar billen en maakt gekke scheet geluidjes met haar mond. Het is de hele dag mama mama kijk en dan laat ze zich keihard op haar billen vallen. Klimt ook overal op. Ze is nu al echt een enorm stoere meid.
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
13-06-2019 22:56
Geweldig, je auto een compliment geven haha of zo vol vertrouwen dat je ouders je wel opvangen.... wordt vast een stuntvrouw :)

en dat schattige met knuffels moet ik nog ervaren, heb een schaapje in zijn cosleeper gelegd, hopend dat ie hem leuk gaat vinden, maar vind op dit moment alles leuk, dus ook weer niets echt haha
Nee joh dat komt echt pas veel later.

Ik weet nog wel dat mijn zoon rond jouw zoon’s leeftijd eindelijk stopte met met zijn ogen open slapen :nut: dat zag er zo raar uit. En hij had hele schattige schokjes in zijn armen als hij in slaap viel. Net een paar hele lichte Mororeflexjes achter elkaar. Newborn sleep starts noemen ze dat in het Engels geloof ik. Ging ook rond die leeftijd over.

Oh en rond de 4 maanden gilde hij keihard, echt oorverdovend en snerpend, op zeer hoge toon. Heel lang achter elkaar. Had ‘ie z’n stem ontdekt :hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
ja inderdaad, dat met zijn ogen :rofl: en hij maakt in zijn slaap nog wel eens zuigbewegingen, alsof ie nog steeds aan de borst ligt, zo schattig
Onze dochter van 3 heeft veel fantasie en vertelde laatst aan wildvreemden dat ze thuis op de grond moet slapen o_o Ook laat ze aan iedereen die het wil haar navel zien, omdat ze daaraan geopereerd is. Hilarisch en soms een tikje gênant.
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
13-06-2019 23:02
ja inderdaad, dat met zijn ogen :rofl: en hij maakt in zijn slaap nog wel eens zuigbewegingen, alsof ie nog steeds aan de borst ligt, zo schattig
Heb ‘t nog op film. Dacht de eerste keer dat ik ‘t zag dat ‘ie een soort insult kreeg ofzo, belde in paniek m’n moeder op :$ :proud:

Dat drinken in de slaap is idd zo schattig. Of als ze aan de borst in slaap zijn gevallen en er sijpelt nog wat melk uit zo’n mondje waar een tevreden glimlachje om speelt. De milk coma :love:

Omg ik heb echt rammelende eierstokken geloof ik O_O
lux- wijzigde dit bericht op 13-06-2019 23:05
25.53% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
13-06-2019 23:02
ja inderdaad, dat met zijn ogen :rofl: en hij maakt in zijn slaap nog wel eens zuigbewegingen, alsof ie nog steeds aan de borst ligt, zo schattig
Ik wil nog een baby :flirting:
Alle reacties Link kopieren
TVP want klapperende eierstokken :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gister ontdekt: Mijn dochter van 1,5 noemt mijn ouders, opa en oma poeppoep. 💩🤣

Geen idee waarom
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
13-06-2019 23:10
Gister ontdekt: Mijn dochter van 1,5 noemt mijn ouders, opa en oma poeppoep. 💩🤣

Geen idee waarom
:rofl:

Mijn zoon noemt zijn opa (van vaderskant) ‘opa taart’.

Maar in ons geval snap ik wel waarom :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van 11 weken moest laatst in de action ineens keihard huilen toen liet ze een keiharde scheet en schrok daar zo van dat t meteen klaar was met huilen.

Denk dat ie dwars zat die scheet .

Gelukkig is t nu nog schattig :-D
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn oudste (nu 19) baby/klein was, was ie compleet gefixeerd op lampjes. Als er ook maar ergens een lampje te zien was dan kon ie daar uren naar kijken. Als ie als klein kind ‘s avonds in de auto zat werd ie boos als we thuis waren want dan kon ie niet meer naar die mooie lampjes kijken die steeds voorbij kwamen. Nu ligt ie ‘s nachts wel eens buiten naar de sterrenhemel te staren.

Mijn oudste dochter (nu 18) ging als dreumesje van 1 altijd alles sorteren wat je maar kon sorteren. Schoenen in de gang, allemaal netjes bij elkaar en soort bij soort. Puzzels bij puzzels. Ook de katten probeerde ze netjes neer te zetten steeds maar die wilden nooit luisteren. Tot grote frustratie.

Mijn middelste (meisje, nu 10) ging als baby altijd poepen als je haar in bad deed. Lekker handig! Als dreumes en peuter was het echt een dondersteen. Was ze net drie, ging ze midden in de nacht op het schoolplein spelen. (Of shampoo drinken).

De vierde (meisje, nu 9) is heel pienter. Was ze anderhalf en zat ze op het consultatiebureau, terwijl ik met haar pasgeboren zusje bezig was, met het serviesje te spelen: lode kopje, jele kopje, bauwe kopje, gloene kopje. De verpleegkundige helemaal verbaasd. En zegt, dat was vast toeval. Dus ze zegt tegen haar: wijzend naar een geel schoteltje: welke kleur is dit. Zegt dochter: duh! Jeel! Jij paase tjui! Maar die kon echt uren zo lekker spelen en zichzelf dingen aanleren door te observeren en te kijken.

De vijfde (meisje, nu 7) was als baby altijd bezig met kleine dingetjes. Legde je speelgoed neer, en waar ging ze mee spelen? Een kruimel. En op een gekke manier was ze dol op Spaanse liedjes. Dan ging ze als dreumes al helemaal dansen. Nog steeds vind ze Spaanse liedjes het leukst. Alvaro Soler is haar idool.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
staafmixer schreef:
13-06-2019 23:13
Mijn dochtertje van 11 weken moest laatst in de action ineens keihard huilen toen liet ze een keiharde scheet en schrok daar zo van dat t meteen klaar was met huilen.

Denk dat ie dwars zat die scheet .

Gelukkig is t nu nog schattig :-D
Ooooh ja nu herinner ik me ineens de tijd dat ze een maand of 6 was en de hele dag scheet geluidjes met haar mond maakte.

Dan liepen we buiten te wandelen, zij in de buggy, lekker stil en rustig en dan nét als er iemand langs kwam keihard: PRRRRRTTTT!!

Heb me wat keren met rode wangen rondgelopen in en rond de supermarkt zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik dans af en toe met mijn zoon van bijna 1,5. Dan staat er dus muziek aan en dan til ik hem op en walsen we samen door de kamer. Sinds kort zet hij zelf op zijn speelgoed een muziekje aan en komt dan met zijn armpjes omhoog naar mij toerennen om te dansen. En dan is het muziekje afgelopen, wil hij op de grond, muziekje weer aan en daar komt hij weer.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Opa en oma poeppoep 😂 en babies zijn leuk... 😍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven