Met baby naar verjaardag met veel alcohol?

24-07-2019 17:32 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: dank voor de reacties. Dochter gaat naar mn moeder. Dochter slaapt vrijwel overal en daarom is 'bedtijd' niet echt een optie. Daarnaast zeggen we altijd dat we ergens een uurtje blijven, maar man plakt in de praktijk. Dus dochter gaat naar moeder, ik zal een dag van te voren vertellen aan schoonmoeder dat ik er over na heb gedacht, maar gezien voorgaande jaren het me niet verstandig leek om haar mee te nemen als man toch blijft plakken. Nu nog de ballen vinden, maar dit is het iig het plan :proud:

Ik zal kort aan schoonmoeder vertellen dat ik haar liever niet heb op fee

(Twijfel tussen kinderen en relaties, toch maar hier).

Gaan jullie naar feestjes met jullie kinderen waar er volop alcohol wordt geschonken?

Over een maandje is het weer zo ver. Zwager is jarig en geeft een feest vol hapjes en drank. Men begint vaak rond 12 uur 's middags en dit gaat door tot dat iedereen naar huis is (vaak 's nachts). Schoonvader drinkt veel en graag. De twee voorgaande jaren zo veel dat hij racistische en sekstische opmerkingen begon te maken. De sfeer werd erg grimmig en het was niet echt bepaald gezellig.

Nu met een kleine van dan 8 maanden erbij zit ik er over na te denken om haar bij mijn moeder te laten. Ik zie het niet zitten om dronken opa gek te zien doen. Daarnaast kan oma er ook wel wat van en waarschijnlijk ben ik dan mijn dochter als gek aan het 'beschermen' van aangeschoten schoonfamilieleden die haar vast willen houden. Man vindt dat ik overdrijf en gaf aan dat we gewoon eerder weg kunnen als de sfeer omslaat.
Ik vind daarentegen dat wij een voorbeeld zijn voor mijn kind en feestjes waar gezopen worden, en al helemaal door haar opa en oma die wekelijks oppassen, ik weet het niet. Wat zouden jullie doen?
anoniem_348741 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 19:26
20.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of eerder naar huis, of direct bij je moeder laten.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad bij je moeder laten. Zou niet eens in me op komen om een baby mee te nemen naar zo’n soort feestje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je kind gebruikt als een excuus om niet te gaan naar familieleden waar je toch al geen zin in hebt. Waarom zijn ze wel goed genoeg om op te passen, maar niet om naar hun feestje te gaan?
Je kan toch ook korte tijd blijven, want 'de baby moet slapen'.
Baby weghouden zou niet echt met keuze zijn, ook deze opa en oma ooms
tantes mogen omgang met haar hebben toch?
Baby bij een oppas laten gaat echt voor gezeik zorgen.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 17:40
5.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij niet direct om het alcolholgebruik gaan alswel om het gedrag dat ze er van krijgen. Op verjaardagen in mijn familie wordt ook alcohol gedronken, maar ik denk niet in die mate die jij bedoelt. Ook op onze eigen verjaardagen drinken we, en dan soms best wat (we hoeven niet meer te rijden), maar we gaan niet raar doen of racistische opmerkingen maken. Nog nooit bedacht dus dat we met onze kinderen niet meer naar zulke verjaardagen zouden kunnen gaan.

Maar als je schoonfamilie zich zo gaat gedragen en iedereen echt dronken wordt, zou ik er ook denk ik ook wel voor kiezen om een baby niet mee te nemen. Of wat je man zegt, op tijd vertrekken, voordat iedereen zich volgetankt heeft.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt, niet de baby als excuses gebruiken.
.,
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 17:41
0.00% gewijzigd
Kind hoeft toch niet te zuipen? Gewoon weggaan als jullie er genoeg van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik nam ze gewoon mee, maar de sfeer is nooit grimmig geworden. Dan zou ik opstappen.
Op basis van de titel dacht ik: waarom niet, zolang je baby geen drank gevoerd krijgt :hyper:

Na het lezen van je verhaal begrijp ik goed dat je erover denkt baby niet mee te nemen. Wat dat betreft moet je ook echt doen waar je je goed bij voelt, niet je kind meenemen omdat dat nu eenmaal verwacht wordt. Ik zou haar alleen meenemen als je er van op aan kan dat jullie echt vertrekken als de sfeer omslaat, niet dat man dan toch graag nog wil blijven ‘omdat het zo gezellig is’ of omdat het niet leuk is voor opa en oma als jullie weggaan. Volwassenen hebben een keuze, jullie kleintje niet. Heel goed dat je haar wil beschermen en aan dat gevoel mag je ook best een beetje toegeven :-)
Moet je persé tot 's nachts blijven?

Gewoon gaan en om 4 uur 's middags naar huis.
"Kind moet slapen".


Of wil je jezelf ook een hele middag en avond ladderzat kunnen zuipen en is een kind daarbij niet erg handig?


Kind verstaat dit jaar overigens nog geen h*l van opa's ladderzatte racistische gewouwel.
Zalmsnipper schreef:
24-07-2019 17:35
Of eerder naar huis, of direct bij je moeder laten.

Ja, goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso. De vraag is met of zonder dochter. Ik zou dan mijn dochter naar mijn moeder brengen, naar feestje en dan na afloop weer dochter halen.

Het gaat mij meer inderdaad om het gedrag dat vooral opa laat zien.
Ik zou gaan, maar gewoon voor een paar uurtjes in de middag, en dan naar huis.
In de middag zal het dan nog wel meevallen met de dronkenschap denk ik.
Hier wordt er ook op elk feestje gedronken, ook op kinderverjaardagen. Als de sfeer niet meer gezellig is kun je weg gaan en misschien dat je man dan nog kan blijven. En wat als je kind straks 1 jaar wordt. Mogen je schoonouders dan niet komen?
Kuikentje_89 schreef:
24-07-2019 17:44
Ik ga sowieso. De vraag is met of zonder dochter. Ik zou dan mijn dochter naar mijn moeder brengen, naar feestje en dan na afloop weer dochter halen.

Het gaat mij meer inderdaad om het gedrag dat vooral opa laat zien.

Nou als jij van 12 uur s'middags tot s'avonds laat naar een feestje wil zou ik je dochter sowieso naar je moeder brengen.
Dat is toch veel te lang en veel te druk voor zo'n baby? Hoe wil je dat doen met slapen ect?

Dus of je gaat in de vroege middag eventjes met dochter, en wil je ook zo lang blijven hangen kan je haar beter naar je moeder brengen.
Niet zozeer om de alcohol en het gedrag, maar dat is toch niks voor je dochtertje?
Ik denk dat ze met 8 maanden nog niet echt het gedrag van opa registreert en de rare opmerkingen zal herhalen.

Over een jaartje of zo wel en dan zou ik haar niet meer meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Arkansas schreef:
24-07-2019 17:42
Op basis van de titel dacht ik: waarom niet, zolang je baby geen drank gevoerd krijgt :hyper:

Na het lezen van je verhaal begrijp ik goed dat je erover denkt baby niet mee te nemen. Wat dat betreft moet je ook echt doen waar je je goed bij voelt, niet je kind meenemen omdat dat nu eenmaal verwacht wordt. Ik zou haar alleen meenemen als je er van op aan kan dat jullie echt vertrekken als de sfeer omslaat, niet dat man dan toch graag nog wil blijven ‘omdat het zo gezellig is’ of omdat het niet leuk is voor opa en oma als jullie weggaan. Volwassenen hebben een keuze, jullie kleintje niet. Heel goed dat je haar wil beschermen en aan dat gevoel mag je ook best een beetje toegeven :-)
En dat is inderdaad precies waar ik bang voor ben! Dank voor je reactie :)
Ik krijg een beetje een naar gevoel bij je OP

Omdat het in de middag al begint zou ik in de middag gaan en kijken hoe het loopt. Al is het alleen maar dat ik naar huis kan gaan als ze echt zo dronken zijn, daar zou ik niet eens tussem willen zitten als het echt zo erg is als je schrijft.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 24-07-2019 17:55
1.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baby krijgt daar toch allemaal niks van mee, van wat er gedronken wordt en wie er raar doet of praat. Dus wat is nou het echte probleem?
impala wijzigde dit bericht op 24-07-2019 17:50
3.70% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Kuikentje_89 schreef:
24-07-2019 17:44
Ik ga sowieso. De vraag is met of zonder dochter. Ik zou dan mijn dochter naar mijn moeder brengen, naar feestje en dan na afloop weer dochter halen.

Het gaat mij meer inderdaad om het gedrag dat vooral opa laat zien.
Daar krijgt je baby toch niks van mee? Het is een baby.. Je vind het zelf niks, dat is iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
24-07-2019 17:45
Hier wordt er ook op elk feestje gedronken, ook op kinderverjaardagen. Als de sfeer niet meer gezellig is kun je weg gaan en misschien dat je man dan nog kan blijven. En wat als je kind straks 1 jaar wordt. Mogen je schoonouders dan niet komen?
Ik zit daar inderdaad nu al over na te denken. Tuurlijk mogen ze komen. Het liefst zou ik na bijv 5 glazen zeggen dat ze genoeg hebben gehad, maar schoonvader kan erg opvliegend reageren dus moet kijken hoe ik dat aanpak.
Je hebt er nu al woorden over met je man terwijl het over een maand is?
Kuikentje_89 schreef:
24-07-2019 17:51
Ik zit daar inderdaad nu al over na te denken. Tuurlijk mogen ze komen. Het liefst zou ik na bijv 5 glazen zeggen dat ze genoeg hebben gehad, maar schoonvader kan erg opvliegend reageren dus moet kijken hoe ik dat aanpak.
Wat drinken ze dan dat je het nu 5 glazen al gaat merken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven