Wat doen jullie met deze hitte met jonge kids?

24-07-2019 18:58 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ben ik thuis met 3 kids in leeftijd van 1,5 tot 3. Ik zie er wel een beetje tegenop met deze hitte. Wat doen jullie deze dagen met de kids?

Ik denk dat ik ze morgenvroeg nog naar buiten doe, en dan ‘s middags binnen spelen? Een badje en met water vind ik ook altijd leuk. Maar het wordt bij ons in de tuin erg warm. We hebben wel wat schaduw plekjes.

Tips?
Binnen spelen, Duplo, keukentje, puzzelen, tv (met de airco aan).
Alle reacties Link kopieren
Niet veel. In ochtend in tuin in zwembad en verder binnen niet al te wilde spelletjes doen.
Ja precies eigenlijk niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Sochtends en savonds buiten, zwemmen of gewoon een boodschapje, ijsje halen, dat soort dingen.
Smiddags gewoon lekker binnen, spelen met Duplo enz.
Ik zou lekker naar het water gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier kinderen van 6: zwembad in de tuin, aquaplay staat ook buiten (bootjes en water altijd goed), in de middag denk ik binnen : puzzels, knutselen, tv.

Oh en ijsjes (en insmeren)
Alle reacties Link kopieren
Zo weinig mogelijk, s’ochtends de boodschappen doen.
In het zwembad in de tuin.
Partytent en parasol in de tuin.
Verder binnen zitten, spelen, tv kijken.
Alle reacties Link kopieren
Tot 1130 buiten met water spelen, parasol en schaduwdoek op.
Daarna tot 16 uur binnen en dan weer met water spelen.
Blondie456 schreef:
24-07-2019 19:01
Ik zou lekker naar het water gaan.
Met 3 zonder diploma ?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
24-07-2019 19:01
Ik zou lekker naar het water gaan.
Alleen? Met drie zulke jonge kinderen? Dat zou ik echt nooit doen.

Met deze temperatuur zou ik vooral binnen blijven of eventueel in de (vroege) ochtend even een ommetje maken of naar een speeltuintje in de buurt ofzo. Tussen 11.00u en17.00u binnen met hun lievelingsspeelgoed.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
24-07-2019 19:01
Ik zou lekker naar het water gaan.

Ben je er zo een paar kwijt ;-D
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een tijd binnen vermaakt en buiten met een badje koud water en de tuinslang. Onze tuin is wel volop in de schaduw.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag tot middaguur voor een klein badje neer gezet. Heerlijk gespeeld. Daarna gegeten en naar bed. Lekker de hitte weggeslapen.

Nu zit ze in de tuin te spelen. Het is nog te vroeg en te warm om op bed te gaan.

Wij hebben sochtends voor schaduw en hoe later het wordt hoe meer schaduw in de tuin.
[quote=abc post_id=30190010 time=1563988083 user_id=70913]
Alleen? Met drie zulke jonge kinderen? Dat zou ik echt nooit doen.

Nou inderdaad, geen optie!

Rustig aan doen, toch veel binnen spelen en in de ochtend en eind middag naar buiten/badje thuis/klein rondje wandelen speeltuin of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
De mijne is 4. Badje opgezet en heel veel met water gegooid. En nog een stuk gefietst. Langs het water in de schaduw.
Tegen een uurtje of 3 naar binnen gegaan. Moet wel zeggen dat ik me nu niet heel lekker voel, dus misschien toch wat teveel gedaan.
Vrij weinig, hoogzwanger en een kind van net 2. S ochtends blijven we lekker binnen en doen wat we normaal ook doen binnen. Gewoon lekker spelen. En na het slapen einde middag gaan we lekker in de schaduw in de tuin in het zwembadje.
Parasol boven dat zwembad en spelen maar.

En als ze uitgezwommen zijn: IJsjes maken die ze later op de dag mogen opeten.

En de jongsten waarschijnlijk tussendoor nog een dutje.
Vandaag met baby (3 mnd) en peuter naar het airco winkelcentrum gegaan (was fantastisch koel!!) en vanmiddag binnen gespeeld en tv gekeken. Kan er zelf zó slecht tegen en dan baal ik x10 omdat ik erg graag buiten ben / veel wandel met de kids. Kan niet wachten tot het weer koeler wordt.
Alle reacties Link kopieren
Kdv in de buurt had geverfd met ijsklontjes. Misschien idee voor binnen to.

Verder zijn wij vanochtend vna 7 tot 8 buiten geweest en verder binnen vertoefd. Binnen in bad geweest en vooral rustig bankgehangen en met utis gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een inloopdouche of douchebak? Dan lekker een klein straaltje en ze daar neerzetten met waterspeelgoed.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn te klein voor de film in de bioscoop, dat was vandaag mijn middag besteding.

In de ochtend badje in de tuin, na de lunch slapen zo mogelijk met airco en anders met ventilator en bak ijsblokjes. Binnen spelen.
Als je boodschappen nodig hebt uiterlijk einde ochtend, wel lekker trouwens met airco.

Binnen spelen of filmpje kijken in de middag.
Samen iets maken, zoals ijs, fruit verdelen over bakjes.
Allemaal binnen in bad.
Naar de snackbar voor een ijsje.

Niet naar het tuincentrum van glas, te warm.
Alle reacties Link kopieren
Een IKEA of een groot winkelcentrum in de buurt? Kunnen ze een beetje rondlopen in de airco.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de Ikea in Amersfoort een airco heeft. Daar wil ik morgen heen met dreumes en peuter. Speelhoekjes om in te spelen, ideeën opdoen voor tegen de tijd dat de babykamer veranderd wordt naar kinderkamer en lunchen/ijsje.
Alle reacties Link kopieren
Hier een zoon van bijna 3 en een dochter van anderhalf:

Eerst boodschappen doen en even naar de speeltuin, dan met de waterbaan in de tuin.
Vlak voor de lunch middagslaapje van de jongste, dan mag de oudste filmpjes kijken en gaan we met de trein spelen. (Binnen, we hebben een tegelvloer die deze dagen heerlijk koud is)
In de middag in het zwembadje in de tuin.

(Waterbaan en zwembadje staan zo opgesteld in de tuin dat ze allebei op een ander moment van de dag schaduw hebben)

Heb je een Pathe-bios in de buurt? Morgen hebben ze een voorstelling van Nickelodeon, met aangepast volume en zaallicht. En natuurlijk airco :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven