Verhuizing

04-08-2019 20:06 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik wat advies willen over de volgende situatie.
Ik ben al 2 jaar gescheiden, dochter van bijna 8 en co-ouderschap met exman.
Exman heeft na de scheiding huis gehuurd een paar kilometer van mijn huis, heel fijn want dochter kan gewoon vanuit beide huizen naar dezelfde school als voor de scheiding.
Nu heeft exman maand of 2 geleden gezegd dat hij wil verhuizen naar een andere stad (19 km hiervandaan) en dochter dan ook daar naar school wil doen.
Ik heb toen aangegeven dat ik een andere school geen noodzaak vind: ze heeft het leuk hier op school, komt goed mee, kleine klas met 13 kinderen enz.
Zijn antwoord hierop :"dat zullen we nog wel zien,ik ga namelijk niet elke keer op en neer rijden naar oude school".
Ze is door de weeks 2 dagen bij mij en het weekend, dus 3 dagen door de weeks bij hem.
3 weken geleden vertelde hij mij dat hij een huis ging bekijken in die andere stad, dat hij sinds 7 maanden een vriendin heeft en dat ze dan willen gaan samenwonen.
Dochter weet niet dat papa een vriendin heeft, ze heeft haar een keer of 5 gezien en tegen haar is verteld dat het papa zijn collega is.
Daarna ben ik met dochter 3 weken op vakantie gegaan, ik heb niks verteld hierover tegen haar want dit is niet aan mij en er was ook nog niks concreet.
Nu is dochter voor 3 weken bij papa en krijg ik vandaag een mail: huis is gekocht, ze zijn nu druk aan het klussen en over 2 weken gaan ze daar met zijn drieën wonen.
Het is zijn leven en ik heb geen zeggenschap over de keuzes die hij maakt maar heb hier wel erg moeite mee mbt dochter.
Ze wist niet eens dat papa een vriendin had en nu gaan ze gelijk met zijn alle in 1 huis wonen, dat zijn toch wel grote veranderingen die je niet zo maakt als er ook kinderen bij betrokken zijn lijkt mij.
Ook mbt school en co-ouderschap heeft deze verhuizing en samenwonen flinke gevolgen mbt school, toeslagen, enz.
Ik ben mij er terdege van bewust dat hij zijn eigen keuzes maakt en dat dat de gevolgen zijn van scheiden maar vind dit wel heftig allemaal zo in 1 keer.
Wat denken jullie?
Er is geen ouderschapsplan? Want daar is dit dus voor, dat je daar dingen over vastlegt.


En waarom laat je zo gaan? Nu heeft hij dat huis gekocht en begint het getouwtrek 100% ipv dat eerder aan te gaan.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 20:09
18.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk! Hij kan toch ook niet zomaar in zijn eentje besluiten haar van school te halen? En dus moet JIJ haar straks 2 dagen 19 km verderop naar school brengen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-08-2019 20:09
Er is geen ouderschapsplan? En waarom laat je zo gaan? Nu heeft hij dat huis gekocht en begint het getouwtrek 100% ipv dat eerder aan te gaan.
Hoe had TO dit kunnen voorkomen dan dat hij op eigen houtje een huis koopt en samen gaat wonen?
Lievejetje schreef:
04-08-2019 20:09
Belachelijk! Hij kan toch ook niet zomaar in zijn eentje besluiten haar van school te halen? En dus moet JIJ haar straks 2 dagen 19 km verderop naar school brengen?
Ik geloof er niks van dat er mensen zijn in co-ouderschap die hier geen dingen voor op paier hebben moeten zetten.
Lievejetje schreef:
04-08-2019 20:10
Hoe had TO dit kunnen voorkomen dan dat hij op eigen houtje een huis koopt en samen gaat wonen?
Ehm hem houden aan het ouderschapsplan? Hem daar op wijzen en anders een advocaat inschakelen?
Alle reacties Link kopieren
Hij mag zonder jouw toestemming het kind niet inschrijven op een andere school.
Bij gescheiden ouders zijn daar twee handtekeningen voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-08-2019 20:10
Ik geloof er niks van dat er mensen zijn in co-ouderschap die hier geen dingen voor op paier hebben moeten zetten.
Afspraak hierover is dat verhuizing gaat in overleg met andere ouder en dat als het gevolgen heeft voor omgang of financiën dit gewijzigd moet worden met een vaststellimgsovereenkomst.
Precies. Ik heb het idee dat het vooral een topic bedoelt is om te triggeren.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-08-2019 20:09
Er is geen ouderschapsplan? Want daar is dit dus voor, dat je daar dingen over vastlegt.


En waarom laat je zo gaan? Nu heeft hij dat huis gekocht en begint het getouwtrek 100% ipv dat eerder aan te gaan.
Ik heb het zo laten gaan omdat ik niet had verwacht dat het al zo snel zou zijn en zo definitief, ex komt wel vaker met vreemde zaken die uiteindelijk storm in een glas water zijn.
Chippiegek schreef:
04-08-2019 20:15
Afspraak hierover is dat verhuizing gaat in overleg met andere ouder en dat als het gevolgen heeft voor omgang of financiën dit gewijzigd moet worden met een vaststellimgsovereenkomst.
Het is dus niet gebeurd in overleg.
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
04-08-2019 20:15
Afspraak hierover is dat verhuizing gaat in overleg met andere ouder en dat als het gevolgen heeft voor omgang of financiën dit gewijzigd moet worden met een vaststellimgsovereenkomst.
Wijs hem daarop dan!
Wat een vuile egoist.

Heeft zn nieuwe vlam ook kinderen?

Ik heb medelijde met dochter :cry:
Been there, done that, got the T-shirt.
Lievejetje schreef:
04-08-2019 20:09
Belachelijk! Hij kan toch ook niet zomaar in zijn eentje besluiten haar van school te halen? En dus moet JIJ haar straks 2 dagen 19 km verderop naar school brengen?
Welnee. Hij kan kind niet eens van school laten wisselen lees ik net.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-08-2019 20:16
Precies. Ik heb het idee dat het vooral een topic bedoelt is om te triggeren.
Jammer dat je dat idee hebt, dit is zeker niet een fake topic, was het maar zo
Alle reacties Link kopieren
Heb je dochter al gesproken wat zij überhaupt van deze situatie vind?

En wat staat er in het co-ouderschap plan?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen toestemming nodig om zelf te verhuizen als dit geen gevolgen heeft voor de zorgregeling. Hij heeft wel toestemming nodig om kind op een ander adres in te schrijven of op een andere school te doen.

Staat kind bij jou ingeschreven? Dan verandert er in principe niks, behalve dat hij heen en weer moet rijden om kind naar school te brengen.

Voor je dochter wel heftig, ineens zo’n andere thuissituatie bij vader. Maar dat hoeft niet per definitie negatief uit te pakken. Ze kunnen het ook gewoon gezellig krijgen met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Z.s.m. de oude school laten weten dat je niet instemt met uitschrijven en de beoogde nieuwe school dat je niet instemt met inschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
04-08-2019 20:18
Wijs hem daarop dan!
Wat een vuile egoist.

Heeft zn nieuwe vlam ook kinderen?

Ik heb medelijde met dochter :cry:
Zij heeft geen kinderen. Is wel ruim 10 jaar jonger dus kinderen van hun samen is niet uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
04-08-2019 20:24
Z.s.m. de oude school laten weten dat je niet instemt met uitschrijven en de beoogde nieuwe school dat je niet instemt met inschrijven.
Oude school heb ik al ingelicht toen hij daarmee kwam 2 maanden geleden.
Nieuwe school kan ik niet inlichten omdat ik niet weet welke school hij op het oog heeft.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
04-08-2019 20:21
Heb je dochter al gesproken wat zij überhaupt van deze situatie vind?

En wat staat er in het co-ouderschap plan?
Heb vanmiddag even met dochter gesproken, die is alleen maar blij omdat ze een tv op d'r kamer krijgt.
Ze is nog te jong om te bevatten dat dit een grote verandering inhoud, dat zullen ze ook niet zo hebben verteld,
Hebben denk ik alleen de leuke dingen benoemd.
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
04-08-2019 20:31
Oude school heb ik al ingelicht toen hij daarmee kwam 2 maanden geleden.
Nieuwe school kan ik niet inlichten omdat ik niet weet welke school hij op het oog heeft.
In principe is dat geen probleem want de nieuwe school zal contact opnemen met de huidige school mocht het zover komen.
Alle reacties Link kopieren
En vergeet ook niet expliciet te melden aan je ex dat je niet instemt met verandering van school.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
04-08-2019 20:24
Hij heeft geen toestemming nodig om zelf te verhuizen als dit geen gevolgen heeft voor de zorgregeling. Hij heeft wel toestemming nodig om kind op een ander adres in te schrijven of op een andere school te doen.

Staat kind bij jou ingeschreven? Dan verandert er in principe niks, behalve dat hij heen en weer moet rijden om kind naar school te brengen.

Voor je dochter wel heftig, ineens zo’n andere thuissituatie bij vader. Maar dat hoeft niet per definitie negatief uit te pakken. Ze kunnen het ook gewoon gezellig krijgen met elkaar.
Kind staat bij hem ingeschreven omdat dit beter uitpakte met de toeslagen(hij verdiende minder dan mij). Dus als dit zo blijft heeft dit zeker wel financiële gevolgen, ook voor mij.
Ik hoop ook zeker dat het niet negatief uitpakt maar met de vorige relatie die hij had wat in sneltreinvaart ging heeft het ook niet goed uitgepakt (kind ging totaal ander gedrag vertonen bij mij, schoppen, slaan enz)
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
04-08-2019 20:37
En vergeet ook niet expliciet te melden aan je ex dat je niet instemt met verandering van school.
Dat zal ik zeker gaan doen, dank je
Alle reacties Link kopieren
Is dit dezelfde als die jou in bijzijn van je dochter voor grofvuil uitmaakte en dreigde je 'bek dicht te timmeren'?

Dan zou ik alvast een mediator of zelfs advocaat inschakelen. :|
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven