De strijd tegen leukemie.. wie gaat hem ook aan..?

07-08-2019 20:21 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het bijna niet geloven dat ik dit oproepje plaats. Want het is mijn zoontje overkomen: leukemie..
Dat overkomt toch alleen een ander?? Niet dus.. Zo bizar, zo onwerkelijk.. zo oneerlijk..
En nu moet ik een weg gaan vinden en ik dacht; wellicht helpt het als er meer mama's zijn die in hetzelfde schuitje zitten en het fijn vinden om te delen.

Reageer even hieronder, of stuur mee een berichtje.
Liefs,
Een strijdbare mama.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen ervaring, maar wil je wel even een dikke knuffel geven.
Veel sterkte toegewenst met je gezin, en ik hoop dat je hier van je af kunt schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Och wat een ellende. Heel erg veel sterkte. Mijn vriendin haar zoontje had ook leukemie, hij was toen 2 jaar oud. Kan vragen of ze behoefte heeft aan contact met je?
Ik lees wel eens mee in het andere topic waar je schrijft, en daar blijkt al uit dat 1 van je kinders het soms enorm zwaar heeft. is het hem nu overkomen of een van je andere 2 kinderen?

Ik kan je naast heel veel sterkte wensen, maar 1 advies geven. Blijf erover praten, in je relatie, maar misschien ook erbuiten. Ontlaat je af en toe, want het is enorm zwaar soms.

Heel veel sterkte :hug:
Sterkte. Wat jou helpt helpt je, maar let op met het woord 'strijd' ajb. Kanker is een erg oneerlijke ziekte en je wint niks, al overleef je het.
Ik hoop dat jij en je kindje goed uit deze zware tijd komen.
sterkte
Ach lieve meid dat is je grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik wens jullie veel kracht toe.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-08-2019 20:32
Sterkte. Wat jou helpt helpt je, maar let op met het woord 'strijd' ajb. Kanker is een erg oneerlijke ziekte en je wint niks, al overleef je het.
Ik hoop dat jij en je kindje goed uit deze zware tijd komen.
Als je ontleed: true. Maar in de volksmond noemt men het gewoon zo. Overal. Ook door de 'strijders' zelf. Ook als je het niet redt dan strijd je. Het gaat niet om het einddoel in deze omschrijving maar om een gekozen titel die gewoon tijdens de chemotherapie de lading dekt. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk. Heel veel kracht, liefde, wijsheid en krachtige netwerken tijdens deze intense reis toegewenst....

Ik heb ervaring. Ons kind heeft een aantal jaar geleden ALL gehad, medium risk. Inmiddels genezen maar de strijd was lang en zwaar (2 jaar)

Hoelang zijn jullie inmiddels onderweg in de strijd? Weet je het nog maar net? Of al eventjes bezig met kuren?

Bestaat het forum van het VOKK nog? Want anders kan ik je die aanraden.
Ach nee, wat is dat toch klote.

Zelf geen ervaring maar in mijn jeugd wel een meisje op mijn school, dochter van een goede vriend van mijn ouders, die leukemie heeft gehad. Het is een lang en zwaar traject geweest maar zij is uiteindelijk helemaal genezen en heeft inmiddels een man en kinderen.
Misschien heb je wat aan dit topic.

gezondheid/mijn-dochter-is-ernstig-ziek ... s/250704/6
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
07-08-2019 20:30
Ik lees wel eens mee in het andere topic waar je schrijft, en daar blijkt al uit dat 1 van je kinders het soms enorm zwaar heeft. is het hem nu overkomen of een van je andere 2 kinderen?

Ik kan je naast heel veel sterkte wensen, maar 1 advies geven. Blijf erover praten, in je relatie, maar misschien ook erbuiten. Ontlaat je af en toe, want het is enorm zwaar soms.

Heel veel sterkte :hug:

Het is niet te geloven, maar het is de jongste overkomen. Hij bleef maar kwakkelen en hij moest ter observatie 2 weken in het ziekenhuis blijven. Wonder boven wonder bleek de aangeboren afwijking zo goed als 'goed' te zijn. Maar zijn bloedwaarden bleven maar niet goed. Na 8 dagen ziekenhuis werd er verder gezocht en de hematologie erbij gehaald. Dit was echt het aller aller laatste waar iemand aan gedacht had, maar na de punctie vorige week was het wel echt zo. 2 hele verschillende, zeldzame ziektes bij 1 kind. Als het een soap verhaal zou zijn, zou je het niet eens geloven..

Dankjewel voor je berichtje. Ik ben aan het praten, als nooit tevoren! Alle hulp ingezet die er in te zetten valt. Het moet goed komen!!!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
07-08-2019 20:38
Ach nee, wat is dat toch klote.

Zelf geen ervaring maar in mijn jeugd wel een meisje op mijn school, dochter van een goede vriend van mijn ouders, die leukemie heeft gehad. Het is een lang en zwaar traject geweest maar zij is uiteindelijk helemaal genezen en heeft inmiddels een man en kinderen.
Ja je hoort er altijd van he.. zo heftig.. en nu zo van ons.
Dankjewel voor je berichtje!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-08-2019 20:32
Sterkte. Wat jou helpt helpt je, maar let op met het woord 'strijd' ajb. Kanker is een erg oneerlijke ziekte en je wint niks, al overleef je het.
Ik hoop dat jij en je kindje goed uit deze zware tijd komen.
Ja zo kan je het ook zien..
Dankjewel..
Alle reacties Link kopieren
Elisabeth82 schreef:
07-08-2019 20:45
Het is niet te geloven, maar het is de jongste overkomen. Hij bleef maar kwakkelen en hij moest ter observatie 2 weken in het ziekenhuis blijven. Wonder boven wonder bleek de aangeboren afwijking zo goed als 'goed' te zijn. Maar zijn bloedwaarden bleven maar niet goed. Na 8 dagen ziekenhuis werd er verder gezocht en de hematologie erbij gehaald. Dit was echt het aller aller laatste waar iemand aan gedacht had, maar na de punctie vorige week was het wel echt zo. 2 hele verschillende, zeldzame ziektes bij 1 kind. Als het een soap verhaal zou zijn, zou je het niet eens geloven..

Dankjewel voor je berichtje. Ik ben aan het praten, als nooit tevoren! Alle hulp ingezet die er in te zetten valt. Het moet goed komen!!!
Het komt heel vaak goed. Leukemie komt heel vaak goed. Klamp je daar aan vast. Houd hoop! Dat meen ik.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk. Sterkte! :hug:
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Katobotervlo- schreef:
07-08-2019 20:36
Wat afschuwelijk. Heel veel kracht, liefde, wijsheid en krachtige netwerken tijdens deze intense reis toegewenst....

Ik heb ervaring. Ons kind heeft een aantal jaar geleden ALL gehad, medium risk. Inmiddels genezen maar de strijd was lang en zwaar (2 jaar)

Hoelang zijn jullie inmiddels onderweg in de strijd? Weet je het nog maar net? Of al eventjes bezig met kuren?

Bestaat het forum van het VOKK nog? Want anders kan ik je die aanraden.

Och heftig zeg..
Wij lijken in de chronische variant te vallen.. zijn in afwachting van de punctie vorige week (op zijn 3e verjaardag nota bene) Al is het acute al afgestreept, en zo ook alle beenmergziektes. Het gaat hoogst hoogst waarschijnlijk om JMML..
Ik weet niet of het bestaat. ik ga zoeken, of hoe zou ik het kunnen vinden?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen ervaring, maar ik lees mee om jullie veel sterkte toe te wensen en te duimen voor jullie kleine man :hug:
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen ervaring of advies, maar wel een virtuele dikke knuffel voor jou!

Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Juveniele MyeloMonocytaire Leukemie is idd de chronische variant en komt minder voor dan acute lymfatische leukemie maar weer meer bij jonge kinderen onder de 4 (piek ligt bij 2)
Ik hoop dat je een enorm klankbord hebt, gebruik hem, tot in den treuren.
Het-groepje schreef:
07-08-2019 20:32
Sterkte. Wat jou helpt helpt je, maar let op met het woord 'strijd' ajb. Kanker is een erg oneerlijke ziekte en je wint niks, al overleef je het.
Ik hoop dat jij en je kindje goed uit deze zware tijd komen.
.
Zullen we deze discussie nu niet aanwakkeren hier?

Heel veel sterkte Elisabeth, ook voor je zoon en gezin verder :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat super heftig zeg!
Heel veel sterkte gewenst voor het hele gezin! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
07-08-2019 20:26
Och wat een ellende. Heel erg veel sterkte. Mijn vriendin haar zoontje had ook leukemie, hij was toen 2 jaar oud. Kan vragen of ze behoefte heeft aan contact met je?
Dat mag zeker... Had, hoe gaat het nu met hem?
Alle reacties Link kopieren
Katobotervlo- schreef:
07-08-2019 21:01
Juveniele MyeloMonocytaire Leukemie is idd de chronische variant en komt minder voor dan acute lymfatische leukemie maar weer meer bij jonge kinderen onder de 4 (piek ligt bij 2)
Ik hoop dat je een enorm klankbord hebt, gebruik hem, tot in den treuren.
Enorm: we zijn gezegend wat dat betreft...
Alle reacties Link kopieren
wat afschuwelijk.
Alle kracht gewenst voor jullie ♡

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven