Buisjes

31-05-2007 15:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,Mijn dochter van 3,5 krijgt buisjes in haar oren, vanwege vocht en niet goed kunnen horen. (en daardaoor ook niet goed praten)Wat zijn jullie ervaringen met buisjes ?Groet, Julie
Alle reacties Link kopieren
Goed.



Dochter was bijna 5 toen ze ze kreeg, ze heeft een jaartje of 2 slecht gehoord maar mijn twijfels werden door de huisarts weggewuifd. Uiteindelijk bleek dat ze altijd al erg veel vocht achter haar trommelvliezen had.

Ze heeft nu buisjes en haar neusamandelen zijn geknipt en het is een wereld van verschil. Ze hoort weer, praat stukken beter en voelt zich ook prettiger. De ingreep op zich stelt geen bal voor, het meest indrukwekkende voor die hummels is dat ze onder narcose gaan.



Wat ik nu dus wel heb gedaan is dopjes laten maken voor het zwemmen. Want na 1 keer zwemmen met buisjes liep het pus uit haar oren, dus dat is niet echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel veel ervaring met buisjes. De oudste twee hebben ze al een keer of 7/8 per kind gehad. tweede zoon pas geleden nog. Ook hun amandelen zijn er allemaal al uit. Het is een ingreep van niets en levert vaak heel veel positieve resultaten op. Beter horen (oké, voor het beter luisteren helpt het niet, dat oostindischdoof blijft helaas gewoon zitten), beter eten, minder vaak ziek. helaas krijgen mijn heren als de buisjes eruit groeien wel weer last. Maar na de ingreep en zolang de buisjes erin zitten, werkt het prima. 



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik had met mijn kinderen heel positieve ervaringen met buisjes. Ze hebben allebei buisjes gehad. Inderdaad een ingreep van niks. Heeft ook geen pijn gedaan en een wereld van verschil. Na het er uit groeien hebben ze ze ook niet meer nodig gehad. Wel ook amandelen geknipt. Bij de oudste met 9 jaar. De jongste was vier jaar.
Alle reacties Link kopieren
MIjn zoon was 10 maanden toen hij buisjes kreeg wegens chronische oorontstekingen. De buisjes helpen het vocht eruit te laten gaan, maar voorkomen de ontstekingen niet. Ze zijn wel minder pijnlijk.

Die buisjes zitten er al belachelijk lang in, ze zijn in september 2005 erin gegaan en zitten er nog steeds in!Ik ben er blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje was bijna 2 (inmiddels ruim 6 maanden geleden) toen hij buisjes kreeg. Hij was continue verkouden en had chronisch last van oorontstekingen. Nadat hij buisjes had gekregen was hij nog steeds verkouden. De kno-arts heeft hem toen een antibioticakuur gegeven en sindsdien is hij soms nog wel verkouden, maar dan wordt het duidelijk eerst erger en daarna is het over, terwijl het eerst in golven continu erger, minder erg, erger, minder erg ging. Ook heeft hij geen oorontstekingen meer gehad.



Kortom; ik ben erg blij dat hij buisjes heeft gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik vergeet te melden dat zijn neusamandelen zijn geknipt, tegelijk met het buisjes zetten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt positief tot nu toe.Ze heeft eigenlijk niet heel veel last van ooronstekingen of verkoudheid,ik ben echt naar de kno gegaan vanwege het slecht horen en slecht praten, ze maakt wel hele zinnen maar spreekt alles slecht uit. Ze weet gewoon niet hoe het echt klinkt denk ik.Er bleek dus inderdaad vocht te zitten, onder de operatie kijken ze of de neuspoliep er ook uit moet.Ik hoop echt dat het dan inderdaad een opluchting voor haar is, soms raakt ze zo gefrustreerd als ze iets niet hoort of niet kan zeggen. Het is nu nog even afwachten of het net voor of net na onze vakantie kan gebeuren, qua spraak zou het wel fijn zijn als het ervoor kan, dan haalt ze hopelijk al iets in voordat ze in het nieuwe schooljaar mag gaan oefenen in groep 1.Maar qua zwemmen op vakantie zou ik het wel fijn vinden er ná,hoewel het geen probleem hoeft te zijn. Anders idd meteen voor oordopjes zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Morgen krijgt mijn dochter de buisjes.Gebruiken jullie kinderen met buisjes oordopjes bij zwemmen en/of haar wassen of niet ? en zo ja, welke dan ?ik vind alleen aqua ears junior voor haar leeftijd (3), of is er nog iets anders ?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft kort geleden voor de 3e keer buisjes gekregen, inderdaad ook ivm slecht gehoor en slechte ontwikkeling van spraak. Zij is er ontzettend van opgeknapt, de eerste 2 keer. Woensdag moet ik voor nacontrole van de laatste keer, ik vind het verschil nu niet zo spectaculair als voorgaande keren, ben benieuwd wat de KNO arts zegt.

Mijn ervaring is dat ze een week na ok niet mogen zwemmen of met hoofd onder water gaan, daarna wel. Onze dochter is een echte waterrat en heeft nooit oorpijn na het zwemmen, zonder oordopjes. Onze KNO arts raadt aan om pas oordopjes te nemen als ze echt last hebben, want dat hoeft dus helemaal niet. Je kan mooie laten maken (dan zijn ze precies afsluitend )bij gehoorapparaten winkels, dan gebruiken ze een afgietsel van haar oorschelp.

Bij mijn dochter zijn ze er iedere keer na minder dan een jaar uit en is ze toe aanvervanging (gaat ze weer slecht horen). De narcose is de eerste 2 keer zonder problemen gegaan, nu wasd het heel naar omdat ze zo tergenstribbelde. Dat zal denk ik komen omdat ze ouder wordt. Ze is nu 4.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een buisjesklantje...



Mijn zoontje is op zijn eerste verjaardag naar de KNO-arts geweest, die toen zei dat het er wel in zat dat hij buisjes nodig zou hebben, maar dat hij de zomer waarschijnlijk wel door zou komen zonder al te veel problemen en dat we in oktober maar terug moesten komen. Maar we zijn nu drie weken verder en hij heeft alweer een loopoor... De KNO-arts is nu op vakantie maar op de eerste dag na zijn terugkomst hebben we weer een afspraak en dan zal hij de knoop wel doorhakken dat die buisjes er toch nu al in moeten.

Sunlight, jouw kindje was ook nog jong hè? De meeste kinderen zijn ouder als ze buisjes krijgen.

Hoe gaat die narcose precies in z'n werk, levert dat een nachtje ziekenhuis op of kan het toch poliklinisch?



Groeten,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
PS JulieJulie, succes morgen...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hoi,best goed gegaan vandaag.caro,het is een dagbehandeling dus zodra ze weer bij zijn en in orde mag je ze mee naar huis nemen.ze werd wat moeilijk wakker uit de narcose, jengelen, rochelen,wat bloed uit de neus (neuspoliep is ook verwijderd) en viel toen weer in slaap.al met al denk ik dat ze het niet als heeel vervelend heeft ervaren.het meeste krijgen ze door de premedicatie nauwelijks mee. nu nog wat moe,maar heeft wel al lekker een boterham en een have banaan gegeten.De kno arts zei dat de oren zeker droog moeten blijven, de eerste 6 weken niet zwemmen en haren wassen met vette watten in oren. moeilijk met 3 weken vakantie mét zwembad in het vooruitzicht, maar ja,waarschijnlijk gaat ze toch nog niet met haar hoofd onder water. maar de assistente zei dat ik anders best voor oordopjes kan zorgen.Ben benieuwd hoe het nu met horen gaat !
Alle reacties Link kopieren
Of buisjes er lang in blijven zitten of niet is echt per kind verschillend. Mijn zoontje (in maart 3 geworden) heeft al 5 keer buisjes gekregen, drie keer neusamandelen geschraapt en zijn keelamandelen zijn geknipt. En inderdaad, als ze er in zitten gaat het prima, zodra ze eruit zijn is het weer bal...

Hoop dat TO een betere ervaring heeft!

Liefs Mondy
Alle reacties Link kopieren
tja, dat is me intussen ook al duidelijk geworden, dat het vaak niet éénmalig is.en het is toch al met al een hele ervaring voor zo'n kleintjes...
Alle reacties Link kopieren
wat lang zeg 6 weken droog! Opvallend dat het zo verschilt per arts.

Dagbehandeling is zelf =s een groot woord vind ik, om 7.30 melden om 11.oo waren we alweer onderweg naar huis. Misschien heeft een ander daar andere ervaringen mee misschien?

Een vriendin van mij heeft 2 kinderen gehad die met 10 maanden al buisjes kregen, maakt niet uit voor de behandeling, het nuchter houden is wellicht lastiger, ze snappen het natuurlijk nog niet. Wel gelden er iets andere regels voor het nuchter zijn bij zulke kleintjes.

Fijn dat het meeviel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven