Commode, leuk en betaalbaar? Waar?

11-06-2007 17:37 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een commode. De babykamer is bijna klaar en dan kan er eindelijk een commode neergezet worden.

Helaas hebben we tot op heden nog geen commode kunnen vinden die aan onze eisen voldoet. Wij willen een grote commode (ongeveer 1.40 breed, 90 hoog en ong 60 diep) en voor een betaalbare prijs. We struinen Marktplaats etc iedere dag af, maar er staat niets tussen wat wij mooi vinden. We willen geen grenen of opknappertje. (hebben tijdens de verhuizing al genoeg opgeknapt)



Maar het alternatief dat we hebben is een commode van een babywinkel (Babypark, Prenatal etc) maar die zijn zooooo duur.



Hebben jullie nog websites of winkels waar ze onder de 200 euro nog fatsoenlijke commodes verkopen? Alvast bedankt!



Alle reacties Link kopieren
hoi,



wij hebben deze van IKEA:





is een ladekast van serie Hemnes. Is bijna 1 meter hoog en 1.10 breed. Bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren


hoi oef! Wij hebben deze van ikea:





Lekker veel opbergruimte! En dat voor maar 199 euro! (162 lang bij 51 cm diep)


Alle reacties Link kopieren
En wij hebben dezelfde als Oef! :D
Alle reacties Link kopieren


en zo staat hij in de babykamer!

Twee ladenkastjes met de rug tegen elkaar zetten!
Alle reacties Link kopieren
Swinta, hoe 'heet' jullie commode? Ziet er lekker groot uit namelijk! Ik kon de commode niet vinden op de ikea site bij commodes, is het officieel wel een commode? En de diepte bevalt ook goed, niet te smal? Dank je wel!



Tess
Alle reacties Link kopieren


Heb toevallig nog het tabblad open laten staan:



hemnes heet ie



typ hemnes in op het zoekvenster links onderin. dan kom je er. Ik moest ook zoeken hoor, net.


Alle reacties Link kopieren


O en de diepte is prima, je ziet op mijn foto dat de aankleedkussen erop ligt, je hebt er prima de ruimte op hoor!





Hier zie je het beter hoe diep hij is! Het kan prima zo!


Alle reacties Link kopieren
Thanks Swinta, ik heb hem gevonden! Ziet er erg goed uit, binnenkort even gaan kijken bij de Ikea met vriend.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier de basic commode van Prenatal, met bovenin 3 kleine laadjes, en eronder 1 grote la. Onderop een plank waar precies 3 rieten manden van Ikea naast elkaar passen.



Voor nr. 2 gaan we ook voor de brede Hemnes van Ikea. Al was het maar dat het nu soms best vervelend is dat zoon met z´n 80 cm regelmatig de houder van de billendoekjes op de grond trapt. Niet handig dus, en zo´n hele brede commode / kast lijkt me ideaal. Plus dat we voor nr. 2 in eerste instantie niet heel veel plek hebben, dus zo heb je kast en verschoonruimte goed gecombineerd.
Alle reacties Link kopieren
hoi oef! Wij hebben deze van ikea:





Lekker veel opbergruimte! En dat voor maar 199 euro! (162 lang bij 51 cm diep)




haha grappig. ja dat is inderdaad dezelfde alleen breder (en meer lades dus). Die paste jammer genoeg niet bij ons in de kinderkamer anders had ik m ook genomen.



Dus bieb, volgens mij moet je ff langs de ikea
Alle reacties Link kopieren
Ja bieb, Ikea! Wij hebben een los keukenblok daar gekocht. Ideale werk hoogte, breed en diep genoeg! Kast en lade ruimte eronder. We hebben er veel plezier van.
Alle reacties Link kopieren








Wij hebben deze. De hensvik, ook van Ikea. Het commode gedeelte (de plank zeg maar) kan er vanaf en dan heb je een gewone kast. Handig voor als uk wat groter word dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, die Hemnes kast van Ikea als commode.



Een goede tip.



Wat hebben jullie er voor bedje bij gecombineerd dan?

En is een aparte kledingkast ook nog nodig?

Is het handig, alles in laatjes op te bergen?

Zijn de laatjes ook handig voor pampertjes??



:) (ben pas 8 februari uitgerekend, maar het is zo leuk om dit soort dingen te bekijken)



Groetjes, Ellen.
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Nog een vraag over de Hemnes commode van Ikea:



Hoe lang zijn jullie? Ik ben ca. 1.85 lang en wil om die reden een hoge(re) commode. Mn man is 10 cm langer als mij.. :D



Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn qua 'werkhoogte' met deze commode?



Groetjes en alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren


Dames,



Nog een vraag over de Hemnes commode van Ikea:



Hoe lang zijn jullie? Ik ben ca. 1.85 lang en wil om die reden een hoge(re) commode. Mn man is 10 cm langer als mij.. :D



Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn qua 'werkhoogte' met deze commode?



Groetjes en alvast bedankt.
hoi vriend en ik zijn allebei ongeveer 1.80 vandaar dat we een hogere commode wilden dan de standaard commodes die we gezien hadden. Van het bedje en de wieg krijg je al genoeg rugpijn zeg maar.

Die Hemnes bevalt prima qua werkhoogte.

Alle reacties Link kopieren
Hoi Oef,



Oke, dus jij bent er tevreden over. Ik vind het echt een heel leuk idee die commode. Wat heb jij er voor bedje bij?



Ik weet eigenlijk niet waarom ik deze vraag gesteld heb, we hebben namelijk in de keuken ook het werkblad op ongeveer 1 meter hoogte. Dus wat hoogte betreft is dat ongeveer gelijk :P. Keuken is zeer fijn, dus commode dan ook.



:) Het is ook zo leuk om te fantaseren he, dat straks ons kleine kindje op die commode ligt te spartelen:D.



Doei!
Alle reacties Link kopieren


Hoi Oef,



Oke, dus jij bent er tevreden over. Ik vind het echt een heel leuk idee die commode. Wat heb jij er voor bedje bij?



Ik weet eigenlijk niet waarom ik deze vraag gesteld heb, we hebben namelijk in de keuken ook het werkblad op ongeveer 1 meter hoogte. Dus wat hoogte betreft is dat ongeveer gelijk :P. Keuken is zeer fijn, dus commode dan ook.



:) Het is ook zo leuk om te fantaseren he, dat straks ons kleine kindje op die commode ligt te spartelen:D.



Doei!




ja zeker leuk!

En bedje, ik heb net bij de december mama's een foto geplaats van mn ventje in bed dus daar kan je kijken als je nieuwsgierig bent.

Niets bijpassend dus, hoewel bij wit alles past wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Oef,



Leuk die foto! :)
Hé Bieb,



Wij hebben ook de Hemnes ladenkast van Ikea die Oef ook heeft (die smallere editie dus). Die is hoger dan de brede versie maar dus wel minder lades; 4 onder elkaar. Het bovenblad is groot zat voor een aankleedkussen en nog meer accessoires en hij kost maar 129 euro! Ik ben 1.81 m. lang en manlief ong. 1.90 dus wij wilden ook een hogere commode. Eigenlijk hetzelfde verhaal als jij dus. Wij hebben nog een stukje van de poten afgezaagd na paar dagen gebruik omdat we hem zelfs ietsje te hoog vonden! Je ziet het; veel mensen gebruiken deze dus op naar Ikea!



Ps Ze verkopen ook vakverdelers voor in de lades; passen er precies in, ik gebruik ze voor sokjes, hemdjes, badpakjes e.d. super handig!
Ehhh...ik bedoel 3!!! lades onder elkaar...sjee, ik gebruik dat ding meerdere keren per dag en weet nog niet hoe die eruit ziet...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

omdat ik geen hangkast wilde, hebben we nu twee "Malm" kasten van Ikea (met 4 laden) naast elkaar gezet. Prima hoogte en prima prijs. Je kan er meer dan genoeg in kwijt (ik heb geen andere kasten op de kinderkamer). Wij hebben een spiegel achter het aankleedkussen gehangen; dat heeft onze dochter vanaf het begin leuk gevonden. Een aanrader dus.


Deze heb ik, ook van Ikea, past precies een aankleedkussen op en kost maar 75 euro!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven