Whatsapp android naar iphone

22-02-2016 13:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Android is stuk, het scherm reageert nauwelijks meer (nat geworden). Ik heb inmiddels een whatsapp back up bestand eraf gehaald (via een usb kabel op de laptop) en deze opgeslagen.

Maar kan ik deze backup in de iphone zetten en zo ja, hoe?



Ik heb het programma backuptrans android whatsapp to iphone transfer geprobeerd, maar die geeft aan dat het backup bestand een key nodig heeft (?).



Iemand een idee hoe ik dit kan regelen?
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp heeft zelf een backup, jouw gesprekken zijn namelijk gekoppeld aan je telefoon nummer en niet zo zeer aan je telefoon zelf. Dus als het goed is kan je whatsapp gewoon installeren op je iPhone en dan zou hij automatisch jouw gesprekken moeten importeren.
Ik heb 3 maanden geleden gewisseld van telefoon. Wel zelfde nummer en ook android en ik zie echt geen oude gesprekken op de nieuwe telefoon. Nu boeit mij dat ook niet want geen van mijn whatsapp gesprekken van ouder dan 3 maanden zijn heel belangrijk.



Ik kan me dat bij een zakelijk nummer wel anders voorstellen hoor. Maar het gaat dus niet altijd vanzelf. Ik zou het zelf backuppen in dat geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 22 februari 2016 @ 14:17:

Whatsapp heeft zelf een backup, jouw gesprekken zijn namelijk gekoppeld aan je telefoon nummer en niet zo zeer aan je telefoon zelf. Dus als het goed is kan je whatsapp gewoon installeren op je iPhone en dan zou hij automatisch jouw gesprekken moeten importeren.Dit werkt dus niet, volgens mij heeft het iets te maken met android naar ios, dat gaat niet zo makkelijk helaas.
Alle reacties Link kopieren
Van Android naar Android of iOS naar iOS is dit gemakkelijk, maar voor zover ik weet is dit van Android naar iOS niet mogelijk.
quote:Panopticonic schreef op 22 februari 2016 @ 21:54:

Van Android naar Android of iOS naar iOS is dit gemakkelijk, maar voor zover ik weet is dit van Android naar iOS niet mogelijk.Ligt er maar aan, bij mij werkte dat dus ook niet. Van android naar android. Maar TO kan het niet boeien verder geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 22 februari 2016 @ 21:56:

[...]





Ligt er maar aan, bij mij werkte dat dus ook niet. Van android naar android. Maar TO kan het niet boeien verder geloof ik.Het gaat inderdaad niet automatisch, daarvoor is een back-up bestandje nodig.
Alle reacties Link kopieren
Idd, van android naar android geen probleem in het verleden mee gehad maar naar ios gaat het niet ben ik bang..
Ik heb er een paar weken geleden een paar uur aan gespendeerd, maar het is me niet gelukt Vorige week een backup van Android naar Android gekopieerd en dat werkte wel in één keer.
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt! Ik weet niet of hier nog iemand meeleest, anders is het misschien voor iemand die op een later moment op dit onderwerp zoekt interessant.

Het is mij dus gelukt om alle whatsapp berichten over te zetten van android naar ios.

Als volgt heb ik het gedaan:

Je moet het programma backuptrans whatsapp android naar iphone downloaden.

Je installeert op je iphone whatsapp en zet op je andoid toestel de mogelijkheid om usb gegevens uit te wisselen aan (even googlen hoe dat moet).

Vervolgens sluit je je android én je iphone aan op de pc, via een usb kabel.

Dan volg je de stappen die dan in beeld komen.

Het kan zijn dat je op een gegeven moment wat moet betalen omdat het programma maar 20 appjes kan overzetten. Ik heb dat gedaan (bijna 20 euro), dat was het mij wel waard. Want nu staan alle berichten op mijn iphone!!

Helemaal super blij!!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je eiram!



Bedoel je dat je 'backuptrans whatsapp android naar iphone' op je PC moet zetten? Of op je Android-telefoon?
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Dat is een programma dat je op je pc/laptop moet installeren.
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-06-2017 13:36
Reden: spam
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-06-2017 12:13
Reden: spam verwijderd
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2017 14:11
Reden: ivm spam
98.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Panopticonic schreef:
22-02-2016 21:54
Van Android naar Android of iOS naar iOS is dit gemakkelijk, maar voor zover ik weet is dit van Android naar iOS niet mogelijk.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-12-2017 13:07
Reden: spam
37.29% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven