slechte ervaringen met Tele2?

19-07-2007 14:37 40 berichten
Ik moet hier even stoom afblazen.

Mijn moeder is 6 weken geleden verhuisd en probeert al sinds 8 weken een telefoonlijn te krijgen via Tele2. Dit zou 3 weken duren, wat enigszins redelijk is. Maar we zijn nu 8 weken verder en ze heeft nog steeds geen telefoon.

Vandaag zijn we eindelijk zo ver dat KPN een verbinding met nieuw telefoonnr heeft vrijgegeven, maar Tele2 doet schijnbaar geen moeite om de lijn te activeren.

Na eindeloos veel telefoontjes naar Tele2 (waar je trouwens ronduit onbeschofte medewerkers hebt zitten) en KPN ben ik hier  zo vreselijk moedeloos van geworden. Wat zijn dat voor incompetente heikneuters daar bij Tele2????????

De enige reden waarom we hier nog mee doorgaan is omdat ze zoveel goedkoper zijn dan de KPN. Mijn moeder heeft een dochter in het buitenland (ik dus) en dan is een goedkoop tarief wel zo prettig. Maar wat zou ik graag de hele boel bij tele2 opzeggen en gewoon doorgaan bij de KPN.

Wie heeft nog meer dit soort ervaringen en wil graag even gal spugen?
Alle reacties Link kopieren
Tele 2 praat me er niet van:@onregelmatige rekeningen,en ga zo maar door.

We hebben nu alles van UPC,internet en onbeperkt bellen naar vaste nummers voor 29,95 per maand.Stukken goedkoper dan Tele 2 hoor;)
Alle reacties Link kopieren
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!



meteen opzeggen die hap!



precies hetzelfde gehad, alleen dan met tele2 mobiel...



let alleen wel op als je je gegevens hebt doorgegeven, want grote kans dat  als je het stop zet, gewoon nog het geld gewoon wordt afgeschreven.



trouwens, let op, je kan, als zij de afspraak niet na komen (zoals in mijn, en jou geval) volgens hun eigen voorwaarden telefonisch stopzetten! Laat je niet van de wijs brengen door medewerkers die beweren dat dat niet kan!

zelfs toen ik hun eigen kleine lettertjes aan ze voorlas bleven ze moeilijk doen...



NEEM NOOIT TELE2!!!!!!!!!!!
Ik heb geen tele2 en ik wil geen tele2. toch heb ik regelmatig zo'n heikneuter aan de lijn die me dan "een geweldige aanbieding mag doen"

Nee wil ik niet> maar waarom niet, we zijn echt heel goedkoop hoor. Ja maar jullie sertvice is bagger. Nee hoor echt niet en u bent een dief van uw portemonnee. Nee ik wil niet. Ik heb nu 3x gezegt dat ik geen interesse hebt welk deel daarvan begrijp je niet? Pfft ze zijn erger dan Jehova's aan de deur.

maar nu weet ik het zeker. Geen tele2 voor mij.
Heb net (2 uurtjes geleden) dus weer gebeld met Tele2. De KPN had het nieuwe nummer nog niet aan ze doorgegeven (zeggen ze???????), dus het was nog niet bij hun in de computer ingevoerd. Laat ik nou van KPN het nieuwe nummer al hebben gekregen........ dus dat gaf ik aan ze door. We maken het meteen voor u in orde mevrouw. We hebben nog steeds geen telefoon. :@:@
jaren geleden hadden we ook Tele2, om metmijn moeder in Spanje te bellen. Er was ook vaak veel ellende: facturen die niet kloppen, vaak geen verbiending en de ergste: het begon te tellen vanaf het moment dat ikhet nummer draaide, zelfs als er geen verbinding ontsond, moest ik betalen. Uiteidnelijk hebben we een tip van iemand gekregen. Via 0900 1555 kost het 2 cent per minuut en er zijn geen abonnementkosten aan verbonden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
jaren geleden hadden we ook Tele2, om metmijn moeder in Spanje te bellen. Er was ook vaak veel ellende: facturen die niet kloppen, vaak geen verbiending en de ergste: het begon te tellen vanaf het moment dat ikhet nummer draaide, zelfs als er geen verbinding ontsond, moest ik betalen. Uiteidnelijk hebben we een tip van iemand gekregen. Via 0900 1555  Weet je ook de naam van die provider? kost het 2 cent per minuut en er zijn geen abonnementkosten aan verbonden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Heb net het nieuwe nummer van mijn moeder nog eens geprobeerd. Je raad het al, nog steeds geen verbinding. Ben ik nou gek, of zijn ze dat bij Tele2?

Ik zou op dit moment graag even bij ze langs willen gaan, het is maar goed dat ik in Zwitserland zit.;(



Ik bel trouwens zelf met VoipBuster via de computer. Dat kost 5 cent per gesprek, hoe lang het gesprek ook duurt. Misschien heeft iemand hier er iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tele2 en er geen problemen mee. dus kan je niet helpen.



0900 nummers zijn idd goedkoper voor het bellen naar het buitenland. Gewoon zoeken. Maar daar betaal je ook vanaf het moment dat je met de computer verbonden bent die je verder verbint.
Het is Bel Gigant. Je hoeft je niet aan te melden. Gewoon 09001555 draaien en instructies volgen. That's it
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ons aangemeld en er ging van alles fout. Zo kregen we nog eens extra korting in een bepaalde periode (die al geweest was, leuke aanbieding...).

Ik belde met een paar kritische vragen en werd zo onbeschoft te woord gestaan dat ik ter plekke het abonnement wilde opzeggen. Dat kon niet volgens de medewerker, want het was door mijn man (telefonisch) aangegaan. Ik heet wel hetzelfde, maar klonk niet als een man. Ik heb uiteindelijk gewoon de hoorn erop gegooid en nog een keer gebeld. Bij diegene die ik toen aan de lijn kreeg, kon het wel. Stelletje idioten daar.
Het is Bel Gigant. Je hoeft je niet aan te melden. Gewoon 09001555 draaien en instructies volgen. That's it
Dank je, ik wacht even tot de telefoonlijn is aangesloten (als dat al ooit gebeurt natuurlijk) en dan ga ik dat nummer even proberen.
Ik heb 2 uurtjes geleden maar weer eens gebeld met Tele2 want er is nog steeds geen telefoonlijn :@. Ik had een 06 nummer gekregen (het normale 0900 nummer kan ik hier niet bellen vanuit Zwitserland) , maar de wachttijd was 15 minuten, dat wordt dus een beetje duur vanuit het buitenland. Het 0800 nummer voor nieuwe klanten kon me niet verder helpen en me ook niet doorverbinden met de klantenservice. Maar ik kon wel mijn telefoonnummer opgeven dan zou ik teruggebeld worden :o. Tot op heden nog niets van ze gehoord en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Ik kook nu ondertussen van woede en ik kan er niets mee. Weet iemand nog een goede instantie waar ik officieel een klacht kan deponeren?
Ik weet niet de naam, maar er is een comissie of zoiets die over de gang van zaken van telecom aanbieders bewaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over Tele2. Heb verschillende telefoons bij Tele2 gehad: vast, nu mobiel. Maar eerst mobiel prepaid. Verschillende abonnementen gehad. Ze helpen me perfect bij de klantenservice. Nooit problemen met rekeningen. Als er iets met de telefoon of het abonnement is, wordt het zo opgelost. Ik ben erg tevreden. Sorry...
Ik ben erg tevreden over Tele2. Heb verschillende telefoons bij Tele2 gehad: vast, nu mobiel. Maar eerst mobiel prepaid. Verschillende abonnementen gehad. Ze helpen me perfect bij de klantenservice. Nooit problemen met rekeningen. Als er iets met de telefoon of het abonnement is, wordt het zo opgelost. Ik ben erg tevreden. Sorry...
Ik ben er ondertussen achter dat je 1 van de zeer weinigen bent. Geniet er maar van zolang als het duurt. ;)



Er is nog steeds geen telefoonlijn. Heb net weer een minuut of 20 met Tele2 aan de lijn gehangen. Het is nu opeens allemaal de schuld van mijn moeder. Die heeft een nieuw telefoonabonnement aangevraagd bij KPN i.p.v. bij Tele2 volgens Tele2. Mijn moeder heeft 0,0 contact gehad met KPN, maar desalniettemin is het haar schuld. Jaja;(.

En het duurt nog 2 weken vooor ze gewoon kan bellen. Ze hebben bij de technische dienst dus 2 weken nodig om haar nummer te activeren.

Alles bij elkaar heeft ze dan 10 weken zonder telefoon gezeten. Als het tenminste werkt over 2 weken, waar ik ook zo mijn bedenkingen bij heb.

Ik ga haar zo spoedig mogelijk weer aanmelden bij KPN, dan betaalt ze maar wat meer, maar dan is ze wel af van die incompetente kl......z......n bij Tele2.



Mijn bloeddruk is nu op een gevaarlijke hoogte aangekomen.
Ik weet niet de naam, maar er is een comissie of zoiets die over de gang van zaken van telecom aanbieders bewaakt.
Ik heb een site gevonden om klachten te deponeren, het Meldpunt Telecom Klachten.

Ik ga alles daar uitgebreid opschrijven. .
Alle reacties Link kopieren
Na eindeloos veel telefoontjes naar Tele2 (waar je trouwens ronduit onbeschofte medewerkers hebt zitten) en KPN ben ik hier  zo vreselijk moedeloos van geworden. Wat zijn dat voor incompetente heikneuters daar bij Tele2????????




Nou ja zeg!!!

Wil je wel even normaal doen!!! :@

Die mensen daar aan de telefoon doen ook maar gewoon hun werk.

De klanten die bellen, dát zijn juist 'heikneuters'. ik hoor er genoeg verhalen over... allemaal uit de eerste hand!

Hou op ja! Een beetje respect graag!




quote: lapin schreef



Na eindeloos veel telefoontjes naar Tele2 (waar je trouwens ronduit onbeschofte medewerkers hebt zitten) en KPN ben ik hier  zo vreselijk moedeloos van geworden. Wat zijn dat voor incompetente heikneuters daar bij Tele2????????





Nou ja zeg!!!

Wil je wel even normaal doen!!! :@

Die mensen daar aan de telefoon doen ook maar gewoon hun werk.

De klanten die bellen, dát zijn juist 'heikneuters'. ik hoor er genoeg verhalen over... allemaal uit de eerste hand!

Hou op ja! Een beetje respect graag!







Je hebt zeker niet mijn vervolgverhalen gelezen over de never ending story met Tele2? Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel randdebielen bij elkaar in 3 dagen tijd aan de telefoon gehad.

Heikneuters is nog zacht uitgedrukt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaringen met de Tele2-klantenservice is dat ze best aardig zijn, maar dat de 2e lijn voor geen meter functioneert.



Ik kreeg op een zeker moment rekeningen van Tele2 terwijl ik al jaren niks meer met ze had. Bleek dat mijn oude telefoonnummer opnieuw in gebruik was, die mensen met Tele2 belden, dat Tele2 dat nummer aan mij koppelde want ik was ooit klant geweest, en dat maandenlang ongemerkt (kleine bedragen, had ik niet gezien) van mijn rekening afschreven. Rekeningen die naar mijn oude adres bleken te gaan, dus de mensen met mijn oude nummer hadden ook geen idee. Na een hoop gesteggel kreeg ik mijn geld terug, maar... Er kwamen bij mijn ouders op een zeker moment aanmaningen op mijn naam binnen. Nou maken ze post voor mij die daar nog komt nooit open maar bewaren ze die netjes voor mij, maar dit werden wel erg dreigende enveloppen. Incasso van Tele2. Omdat ik de laatste betaling die ik ontdekt had had laten storneren, wat ik ze ook had laten weten, telefonisch en schriftelijk. Omdat mijn ouders een beetje nerveus werden (die zagen hun huis al leeggehaald worden), heb ik toen maar even gebeld met de incompetente heikneuters van Intrum Justitia en heb ik een brief gestuurd naar Tele2. Nooit meer wat gehoord, en de inboedel van mijn ouders staat er nog.



Maar... KPN is ook niet alles, daar kan ik nog veel meer verhalen over vertellen. Maar die sturen tenminste wel een bloemetje als alles misgaat.
-
Alle reacties Link kopieren


quote: AgentL reageerde





quote: lapin schreef



Na eindeloos veel telefoontjes naar Tele2 (waar je trouwens ronduit onbeschofte medewerkers hebt zitten) en KPN ben ik hier  zo vreselijk moedeloos van geworden. Wat zijn dat voor incompetente heikneuters daar bij Tele2????????





Nou ja zeg!!!

Wil je wel even normaal doen!!! :@

Die mensen daar aan de telefoon doen ook maar gewoon hun werk.

De klanten die bellen, dát zijn juist 'heikneuters'. ik hoor er genoeg verhalen over... allemaal uit de eerste hand!

Hou op ja! Een beetje respect graag!





Je hebt zeker niet mijn vervolgverhalen gelezen over de never ending story met Tele2? Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel randdebielen bij elkaar in 3 dagen tijd aan de telefoon gehad.

Heikneuters is nog zacht uitgedrukt.





Maar als het even niet naar jouw zin gaat hoef je nog niet zo respectloos te zijn naar mensen die gewoon hun werk doen!
Maar als het even niet naar jouw zin gaat hoef je nog niet zo respectloos te zijn naar mensen die gewoon hun werk doen!



Ik ben de laatste die respectloos met mensen omgaat ' als ze inderdaad gewoon hun werk doen'. Om dat laatste gaat het nu juist.

 

Hoe zou jij het vinden als je moeder 10 weken lang zonder telefoon zit, terwijl ze al genoeg gezeik aan haar hoofd heeft (omdat haar man net is overleden, omdat de belasting zit te zeiken om geld over de nalatenschap van haar overleden man, omdat ze opeens alles in haar eentje moet regelen terwijl haar hoofd daar absoluut niet naar staat, omdat bijna alles bij officiele instanties misgaat zoals het keer op keer ontkennen dat mijn vader overleden is) Ik kan zo nog wel even doorgaan.



Bij al dit soort dingen is het wel erg handig als je in ieder geval telefoon hebt........en die heeft ze dus al heel lang niet meer? Door een stomme fout bij Tele2, die daarna blijft ontkennen dat er een fout is gemaakt.

:@:@
Alle reacties Link kopieren
AgentL, ik heb aardig wat ervaring opgedaan met klantenservices, en er zitten echt wel behoorlijke druiven bij. Er zullen ook zát achterlijke klanten zijn, maar echt niet iedereen met die telefoon op z'n kop is vriendelijk en betrokken.



Tijdens één van mijn KPN-avonturen heeft iemand eens de telefoon erop gegooid. Okee, toen was ik ook behoorlijk pissed, maar de telefoon erop gooien, dat kán gewoon niet. Sommigen zijn zo stom als het achtereind van een varken, en dan kan je maar beter ophangen en nog een keer bellen. Er zitten vriendelijke mensen tussen, die alleen niet zo heel slim zijn en bij een probleem dat net wat ingewikkelder raken verkeerd advies geven, of het niet weten en je als klant laten zwemmen. Er zitten ook heel capabele mensen tussen, die je echt verder helpen.



Ik zie het trouwens vooral als probleem op hoger niveau, die mensen worden niet goed geschoold en hebben niet genoeg mogelijkheden om mensen te helpen. En dan kan je nog zo vriendelijk zijn.
-
Alle reacties Link kopieren
Heb ook al een hele tijd Tele2 mobiel. Tot nu toe geen klachten.

Had ooit 1x dat ik niet kon bellen of sms'en, kon wel gesprekken ontvangen.

Gebeld met klantenservice en die gingen het uitzoeken, ze belde keurig terug en ik kreeg de helft abb.kosten vergoed van 1 maand.



Maar goed, heb genoeg verhalen van andere bedrijven hoor ;).

Overal heb je wat, maar ik kan de reactie van Lapin goed voorstellen, je bent gewoon machteloos omdat je van hun afhankelijk bent en niets anders kan doen dan bellen, en weer bellen. (als je tenminste telefoon hebt ;))

Succes verder! Hoop voor je dat het snel opgelost is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima dat je boos bent op Tele2, maar om daar nou een topic over te openen en op de helpdeskmedewerkers te gaan schelden.. Dat gaat me iets te ver.

Misschien kun je de tijd dat je aan dit topic verspeelt beter gebruiken om wél een werkende telefoonlijn bij je moeder aan te vragen.

Tele2 is lang niet meer de enige die zo goedkoop is qua bellen...



En anemoon, het probleem komt inderdaad van hogere hand. In drukke tijden nemen ze allerlei mensen aan op de helpdesk. Deze mensen worden makkelijk aangenomen. Maar ik weet toevallig dat er laatst bij Tele2 Compleet nog een hele schoonveeg-actie is gehouden. Mensen die hun werk niet goed deden zijn ontslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven