Vingerscanner telefoon ervaringen

24-07-2017 19:30 14 berichten
Tegenwoordig zitten er op best wel wat telefoons een vingerscanner waarmee je je telefoon kan unlocken. Maar ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt want soms heb je wellicht vuile vingers, een wondje of scan je je vinger neten even anders.
Neem aan dat je als de vingerscan niet lukt je je telefoon ook nog met een gewone code kan unlocken?

Dit is trouwens geen onderzoekje maar ben gewoon benieuwd.
Hij doet het altijd. En als ik met de ene hand zoon doe, dan kan ik met de ander altijd nog de code invoeren.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn iPhone en iPad kan het met code en/of vinger. Soms is mijn vinger inderdaad wat vet of ruw en dan typ ik de code.
Je kan ook meerder vingers selecteren , dus ook van je partner bijvoorbeeld.
Als ik chips aan het eten ben doet ie het niet. Verder gaat het prima (iphone 6). En je kunt gewoon nog een code invoeren als het niet lukt.

Familielid heeft de scanner achter op de telefoon zitten, ook heel handig! Alleen bij een ander familielid werkt de scanner niet. Hij heeft altijd veel met handen gewerkt, vinger(afdrukken) dusdanig beschadigd dat de software het niet als afdruk herkent en dus niet in kan stellen.
Bij mij doet 'ie het ook altijd, behalve zoals eerder genoemd bij chips. Of als ik me net heb ingesmeerd met zonnebrandcrème, gezichtscrème e.d. En ik heb ook de optie om een code te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Naast de vingerscan kan ik inderdaad nog swipen en de toegangscode invoeren (op m'n iPhone). Vuile vingers zijn geen probleem, alleen natte vingers werken niet. Je kunt de vingerscan trouwens instellen voor meerdere vingers: als een vinger niet werkt open je je telefoon met een andere.
Ik vind het perfect. Je moet je vinger om het in te stellen op wel 30 manieren erop zetten en daarom doet ie het altijd.

Ik heb van beiden handen 3 vingers erin gezet, voor extra makkelijk openen.

Alleen met natte weke handen doet ie het niet, zoals na het douchen, dan gebruik je gewoon de code.
Hier ook geen probleem, alleen natte of erg vette vingers pakt hij niet. Ik moest mijn vinger op meerdere manieren scannen (samsung) zodat hij in vrijwel iedere positie mijn vinger herkent. En anders is er altijd nog je code die je kan gebruiken. Werkt erg snel en praktisch vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Maar als je vette of natte vingers hebt wil je toch eigenlijk niet aan het scherm van je telefoon komen? Gewoon even afvegen aan je sokken en gaan :-)
Ik heb de scanner op de achterkant. Ideaal. Kan het echt aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat eigenlijk altijd goed, ook als ik mijn vingers er schuin opleg.
anoniem_150268 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 14:02
49.65% gewijzigd
Ik heb een iPad en een samsung (s6 edge) met vingerscan. Bij de iPad gaat het eigenlijk altijd goed, maar op mijn samsung heb ik de functionaliteit weer uitgezet omdat hij mijn vingerafdruk maar zelden oppakte.
Alle reacties Link kopieren
Yasha schreef:
24-07-2017 20:50
Ik heb een iPad en een samsung (s6 edge) met vingerscan. Bij de iPad gaat het eigenlijk altijd goed, maar op mijn samsung heb ik de functionaliteit weer uitgezet omdat hij mijn vingerafdruk maar zelden oppakte.
+1 (enig verschil is dat ik een Samsung S7 edge heb)
Dus het werkt over het algemeen prima. Dat is fijn om te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven