Op zoek naar een nieuwe laptop

22-09-2017 19:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een andere laptop. Degene die ik nu gebruik is 7 jaar oud en dat is goed te merken. Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik gebruik m'n laptop voor m'n e-mails, lichte spelletjes, surfen op het internet, netflix en ws ga ik over een poos ook m'n foto's bewerken.

Mijn wensen/eisen : accu die lang mee gaat, genoeg geheugen, mat scherm zou fijn zijn maar hoeft niet.

Wie o wie?
Hoeveel mag het kosten? Heb je liever Microsoft of Apple?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze 2 weken geleden de "LENOVO YOGA 510-14ISK 80S700FAMH" aangeschaft (wat een lange naam haha) en ben er erg tevreden over. Hij is binnen 5 seconde opgestart en uitgeschakeld, werkt erg snel en de batterij gaat lang mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil rond de 500/ 600 euro uitgeven. En Microsoft :) .
Alle reacties Link kopieren
De LENOVO YOGA 510-14ISK 80S700FAMH is net wat te duur. Ik kwam deze tegen, Lenovo Ideapad 320-15IKBN - 80XL00MJMH. Lijkt me ook wel interessant.

Ik kan het merk Lenovo niet. Ik heb altijd een ASUS gehad? Is LENOVO een betrouwbaar merk?
Alle reacties Link kopieren
Mijn lenovo is nu een jaar of 4/5 en werkt nog steeds ontzettend snel. Onlangs een nieuwe accu aangeschaft en het lijkt alsof ie nog maar net nieuw is.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week een nieuwe laptop deze; https://www.bcc.nl/computer/laptop/lapt ... 05t/235739
Bevalt tot nu toe heel goed.

Als je een laptop met SSD neemt , wordt hij in de loop van de tijd niet langzamer. Daarnaast is het aan te raden om minimaal een Intel core i3 te nemen, ik had dat eerst niet en die laptop was ontzettend langzaam, gelukkig mocht ik hem nog omruilen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is na 5 jaar echt wel gebeurt of het nu een dure laptop of niet is. Na HP,Acer,Xxodd en Lenovo die na 3 weken terug kon :-( bekent laadprobleem met G-Serie. Nu van Lenovo een Thinkpad aangeschaft erg mooie laptops en heb ze nog niet degelijker gezien dus dat belooft wat. En wat merk betreft Lenovo is de grootste pc fabrikant ter wereld :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft een lenovo. Met een i5 processor en ssd Bevalt hem heel goed. Voor school heeft hij (verplicht ) een MacBook. Oudste zoon heeft een Dell. Bevalt ook goed.
Ik heb ook een Asus (zeer tevreden over) en mij werd Lenovo afgeraden door familielid die in de ICT werkt. Wel om de volgende reden. Zo lang Lenovo het doet, is het oké, maar heb je een probleem, dan heb je echt een probleem bij en met Lenovo. Slechte service; zowel binnen als buiten de garantietermijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Lenovo Ideapad 500S-14I waar ik ontzettend tevreden over ben. Prettig formaat scherm (14 inch), start en sluit razendsnel. Ik heb ook een i5 en 8GB RAM. Dat speelt ook mee hoe snel je laptop is (bijvoorbeeld met meerdere programma's tegelijk).
Ik moet zeggen dat ik de klantenservice van DELL en Asus ook niet echt goed vond. Met de Lenovo nog geen gebruik van hoeven maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook best meevallen. Zeker met fabrieksgarantie heb ik weinig met fabrikant van doen wel met de verkopende partij. En werd keurig opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik heb via m'n werk een HP laptop gekocht met 15 inch scherm. Intel Core i3 met 8 GB en SSD. En een mat scherm :) .
Leuk! Veel plezier met je nieuwe laptop!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Tijdschriftenverslindster :)
Een verlengde garantie, carepack, kan handig zijn (tot bv 3 jaar) om erbij te kopen. Zeker bij laptops want die beweeg je veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de laptop alleen thuis en staat vooral op m'n werkkamer. Verlengde garantie heb ik niet kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een HP gaan. Goede ervaringen mee.

Verder:
8 GB geheugen
i5 core (of hoger)/ Intel
SSD (= supersnel opstarten)
15,6 inch scherm (mooie tussenmaat, niet te klein/ niet zo groot, maar is persoonlijk. Kleiner of groter kan net zo goed)
zo licht mogelijk qua gewicht.
Alle reacties Link kopieren
TS heeft al een HP laptop zou de goedkopere versie echt links laten liggen hier breekt net na 3 jaar scharnier van de laptop ook een HP zeker niet zo degelijk al dat breekbaar kunstof spul.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer... Kon even niet inloggen. Op m'n nieuwe laptop :). Het is geen goedkope geworden. Meer een middenmoter. Ik heb nu idd 8 GB geheugen , i 3 core, scherm van 15,6 inch en mat. Ik merk dat ik dat erg prettig vind. En ook SSD. Bedankt voor jullie input.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven