Mijn man ziet reclame van wat ik google

06-11-2017 06:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben allebei een samsung s7.
Deze zijn niet gekoppeld, we delen geen accounts.
Nu is het sinds 2 maanden dat mijn man steeds reclame krijgt op zijn telefoon, van dingen die ik opzoek op mijn telefoon!
Ik zocht naar een jurk voor onze dochter en hij ziet dan reclame van jurken die ik heb bekeken.
Op zich niet erg heb normaal niks te verbergen, maar de feestmaand komt eraan. En ik kan dus niet googelen naar cadeautjes voor hem.
Tevens krijgt hij ook reclame van wat mijn moeder googled met haar telefoon in ons huis.
Ik vermoed dat het dus iets te maken heeft met onze wifi of ip adres?
Hoe kan ik dit stop zetten?
Cookkes weggooien
Alle reacties Link kopieren
Nog even een toevoeging.
Mijn man is door zijn werk door de week altijd 200 km verderop.
Ook daar ziet hij reclames van wat ik google.
Dus hij zit dan niet altijd op dezelfde wifi als hij het ziet.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
06-11-2017 06:49
Cookkes weggooien
Hoe doe ik dat precies?
En kun je dat ook standaard uizetten of moet ik dat dan elke dag opnieuw doen.
Huh? Wat raar dat je man het op zijn eigen device ziet. Ook geem gmail gekoppeld ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Via de incognito modus worden er geen geschiedenis /cookies opgeslagen.
Mijn man heeft dit ook en het komt omdat we een (email)account voor Marktplaats delen. Dat Marktplaats account en het gmail adres bezoeken we beide.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook de enige mogelijkheid. Er moet een gedeelde account zijn. Of op een laptop of pc, of een email account die bij beiden erop staat.

Zou dat niet het geval moeten zijn, zou ik toch even checken of hij niet per ongeluk toch een email account van jou op zijn telefoon heeft staan ;-)...

Het heeft niets met wifi op Ip adressen te maken, het zijn cookies die worden opgeslagen en dus gedeeld via een account.
Zouden die Viva Forum ontwikkelaars OOIT zelf op het forum gekeken hebben?? Kan het me niet echt voorstellen :-) !
Big brother is watching you.
Je kunt ook een andere zoekmachine gebruiken, die wat zorgvuldiger met je privac omgaat. Bv duckduckgo.
Alle reacties Link kopieren
Nee we delen echt geen gezamelijk gmail account.
Enige wat wij delen op onze beide telefoons is een netflix account.
En mijn moeder gebruikt dat account niet. En hij ziet ook dingen van wat zij heeft gegooled bij ons thuis.
En verder dan een wifi verbinding delen we niet met mijn moeder op de telefoons.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad cookies weggooien en browsen in incognito modus en zoekmachine duckduckgo gebruiken ipv google.

Je kunt ook Ghostery installeren (ipv bijv Chrome of Firefox) die browser heeft heel goede privacy settings.
Vrijwel al je online data wordt gekoppeld door deze of gene. Zou me niets verbazen als FB/WhatsApp bepaalde info linkt tussen jullie.
En vraagje: als je niets te verbergen hebt, heb je zeker ook niets aan, in je glazen huis?...
Magister schreef:
06-11-2017 10:35
Vrijwel al je online data wordt gekoppeld door deze of gene. Zou me niets verbazen als FB/WhatsApp bepaalde info linkt tussen jullie.
En vraagje: als je niets te verbergen hebt, heb je zeker ook niets aan, in je glazen huis?...


Nou ik kan dus niet vrij een verjaardagcadeau voor mijn man googelen..
Alle reacties Link kopieren
Het kan door van alles komen. Je IP-adres, misschien toch ergens een gedeeld account en vergis je niet, alle services zijn aan elkaar gekoppeld.

Zet je mijn telefoonnummer in je contactenlijst (en dus op WhatsApp), zal je binnen een dag mij zien als "iemand die je misschien kent" op Facebook.

Wat je beschrijft wordt hoogst waarschijnlijk veroorzaakt (zoals eerder beschreven) door hetzelfde IP adres. Je komt met je websitebezoeken in een retargetingprogramma en dan werkt op IP adres.

Heb me er zelf ook wel eens over verbaasd, toen ik op mijn timeline op Facebook ineens reclames voor Lexa voorbij zag komen. 10 minuten nadat mijn vriendinnetje binnen was gekomen (en zij met haar telefoon op mijn wifi-netwerk zat..
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Heb je niet ooit eens op zijn telefoon ingelogd om je e-mail te lezen en vergeten uit te loggen?
Alle reacties Link kopieren
gebruik je whatsapp? Die is van Facebook tegenwoordig. Zo weet facebook nog veel meer over je.

Misschien dat je gemaild of geappt hebt dat je wel gaat zoeken naar een vakantie in Griekenland, of een nieuwe wasmachine. Dat "leest" / scant Facebook, Gmail, Whatsapp en daar kunnen bedrijven weer advertenties op plaatsen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, je kan ook via de advertentie maak tool van Facebook instellen om advertenties te tonen bij vrienden van mensen die jouw pagina bezocht.

Het beste is om gaan zoeken in een incognito venster of via duckduckgo
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een router in huis? Mogelijk zit daar je probleem.
Mijn router slaat ook alle geschiedenis op van iedereen die in ons huis gebruik maakt van wifi, en we zien inderdaad advertenties terug op wat we hebben gegoogeld.

Wat je kan doen is, zoals eerder gezegd, incognito googlen. Of de instellingen in de router veranderen indien die aanwezig is.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb echt nooit ingelogd op zijn telefoon of hij in mijn telefoon.
Geen gezamelijk marktplaats acount.
Netflix hebben we wel beide hetzelfde account. Die staat met een app op onze telefoons.

Ik kan mijn man vragen of hij eens wil kijken naar de router instellingen.
Heb tevens ook iets veranderd op mijn telefoon, heb bij internet de trackerblokering aangezet.
Heb gisteravond op iets gegoogled. En mijn man beschreven, zonder het woord te noemen, wat ik heb gegoogled. Ben benieuwd of hij er advertenties van zal gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
IP targeting zou kunnen, op basis van jouw IP adres kunnen advertisers reclame op maat maken.

Dat wordt door velen nog redelijk als onethisch gezien, dus dan heb je die op een schimmige site geaccepteerd of je hebt een stukje malware op je pc staan.

Maar dat zou niet verklaren waarom hij die reclames ziet als hij op zijn werk is.

Dat zou alleen kunnen als ook zijn telefoon of pc geïnfecteerd is met een stukje malware...
Zouden die Viva Forum ontwikkelaars OOIT zelf op het forum gekeken hebben?? Kan het me niet echt voorstellen :-) !
hamerhaai schreef:
06-11-2017 11:07
gebruik je whatsapp? Die is van Facebook tegenwoordig. Zo weet facebook nog veel meer over je.

Misschien dat je gemaild of geappt hebt dat je wel gaat zoeken naar een vakantie in Griekenland, of een nieuwe wasmachine. Dat "leest" / scant Facebook, Gmail, Whatsapp en daar kunnen bedrijven weer advertenties op plaatsen.
Tegenwoordig? Juist!

Kleine bloemlezing: Facebook=Whatsapp=Instagram (koppelt alles in je telefoon aan elkaar, bv interesses, foto's, locaties, contacten, statistieken. Facebook kan al vrij accuraat dingen voorspellen, bv wanneer je een nieuwe relatie krijgt en met wie)

Microschoft=Skype (wist je dat Windows 10 een keylogger bevat?)

Google=Android=YouTube (koppelt interesses, locatie, je hele agenda, de hele zooi)
Alle reacties Link kopieren
Bij google, whatsapp of wat toestemming geven voor je locatie geeft ook alle mogelijkheden Bij instellingen kun je de machtigingen uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik gewoon DuckDuckGo om te zoeken. Is anonieme zoekmachine en je zoekresultaten worden niet opgeslagen.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-11-2017 11:07
gebruik je whatsapp? Die is van Facebook tegenwoordig. Zo weet facebook nog veel meer over je.

Aaaah, nou snap ik het! Ik heb alleen een anonieme FB-account die ik gebruik voor closed groups, verder "zit ik niet" op facebook. Maar toch krijg ik ineens allemaal friend suggestions voor mensen die ik idd ken, terwijl mijn telefoonnummer niet gekoppeld is aan facebook, en ook is de FB-email niet mijn normale email. Heb me al rot zitten zoeken hoe dat nou kan.
nina1966 schreef:
08-11-2017 11:24
Bij google, whatsapp of wat toestemming geven voor je locatie geeft ook alle mogelijkheden Bij instellingen kun je de machtigingen uitzetten.
En als je bij het stoplicht op het knopje drukt springt ie op groen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven