Online backup van foto's welke aanbieder?

01-07-2018 23:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn foto's die ik nu op een externe harde schijf zet, ook online ergens bewaren, lijkt me veiliger. Gaat best om grote hoeveelheden. Wie weet wat een goede, betrouwbare dienst is, en eentje waarvan je denkt die bestaat ook nog wel over xx jaar? Ik heb er zelf echt 0 verstand van..
Wij synchroniseren met een goede vriend en vice versa.
Alle reacties Link kopieren
Google of OneDrive van Microsoft. Die bedrijven zie ik niet verdwijnen
.
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar je bent dan niet meer alleen eigenaar van je foto's.

Wij hebben een eigen NAS die periodiek synct met een NAS die bij mn schoonouders staat.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
01-07-2018 23:54
Nee, maar je bent dan niet meer alleen eigenaar van je foto's.

Wij hebben een eigen NAS die periodiek synct met een NAS die bij mn schoonouders staat.
Is dat zo? Lijkt me kul.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
01-07-2018 23:56
Is dat zo? Lijkt me kul.
U bekend met het woord 'Privacy'?
Alle reacties Link kopieren
Neem eens hier een kijkje:
https://www.transip.nl/stack/
Krijg je 1 terabyte gratis, althans weet niet zeker of dat nog zo is. Maar wel in ieder geval een Nederlands bedrijf. En sowieso encryptie toepassen als je een beetje hersens hebt.
impala schreef:
01-07-2018 23:56
Is dat zo? Lijkt me kul.
Is geen kul. En dan nog de mogelijkheid dat de boel gekraakt word.


Ik zou nooit al mijn foto's online zetten. We hebben gewoon 2 harde schijven. Zijn van verschillende merken en niet even oud. De kans dat ze beiden tegeleijk stuk gaan samen met mijn laptop en ons netwerkje.. is nihil.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-07-2018 00:59
Is geen kul. En dan nog de mogelijkheid dat de boel gekraakt word.


Ik zou nooit al mijn foto's online zetten. We hebben gewoon 2 harde schijven. Zijn van verschillende merken en niet even oud. De kans dat ze beiden tegeleijk stuk gaan samen met mijn laptop en ons netwerkje.. is nihil.

En als je huis afbrand?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
01-07-2018 23:54
Nee, maar je bent dan niet meer alleen eigenaar van je foto's
Lucifer2018 schreef:
02-07-2018 00:59
Is geen kul. En dan nog de mogelijkheid dat de boel gekraakt word.
Dat je het niet wil, of bang bent voor hackers is een ander verhaal. Maar ik geloof dus niet dat Microsoft eigenaar wordt van mijn foto's als ik ze op OneDrive stal. Of Google als ik ze daar opsla.
Bewijs graag voor deze bewering.
.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik maken van een (gratis) online clouddienst betaal je altijd met je privacy. En niemand akkert daar voor een 180 paginas tellend juridisch Engels document door, dus zetten we maar snel een vinkje bij "ik accepteer de gebruiksvoorwaarden". Partijen zoals Google, Microsoft, Dropbox, Facebook zijn heel schimmig over wat ze vervolgens met jouw content doen. Maar het staat vervolgens op hun servers en daarmee is de content ook van hun. Ze zullen en mogen het gebruiken zoals zij willen, want jij hebt immers je rechten weggegeven door dat vinkje te zetten. En zelfs al haal je het weer weg, en blijft een kopie op hun servers staan. Dat is nou eenmaal het grote nadeel van het internet en cloudopslag. Gratis is ook zeker nooit echt "gratis", hoe denk je dat die bedrijven zo groot en rijk worden? Omdat ze álles van je weten, data aan elkaar kunnen koppelen en gebruikersgedrag analyseren.

Geloof je me niet? Google maar eens of lees die voorwaarden tot in detail door.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
02-07-2018 07:51
Gebruik maken van een (gratis) online clouddienst betaal je altijd met je privacy. En niemand akkert daar voor een 180 paginas tellend juridisch Engels document door, dus zetten we maar snel een vinkje bij "ik accepteer de gebruiksvoorwaarden". Partijen zoals Google, Microsoft, Dropbox, Facebook zijn heel schimmig over wat ze vervolgens met jouw content doen. Maar het staat vervolgens op hun servers en daarmee is de content ook van hun. Ze zullen en mogen het gebruiken zoals zij willen, want jij hebt immers je rechten weggegeven door dat vinkje te zetten. En zelfs al haal je het weer weg, en blijft een kopie op hun servers staan. Dat is nou eenmaal het grote nadeel van het internet en cloudopslag. Gratis is ook zeker nooit echt "gratis", hoe denk je dat die bedrijven zo groot en rijk worden? Omdat ze álles van je weten, data aan elkaar kunnen koppelen en gebruikersgedrag analyseren.

Geloof je me niet? Google maar eens of lees die voorwaarden tot in detail door.
.
Nee ik geloof je niet. Ik geloof sowieso geen beweringen zonder bronvermelding.
Try again.
En nee ik ga de voorwaarden niet tot in detail lezen. Wie beweert bewijst. Niet omgekeerd.
.
yoshe schreef:
01-07-2018 23:54
Nee, maar je bent dan niet meer alleen eigenaar van je foto's.

Wij hebben een eigen NAS die periodiek synct met een NAS die bij mn schoonouders staat.
Lijkt me super handig, maar zit nog best een prijskaartje aan. Zeker omdat je er 2 moet kopen dan. Kan je dan via je tablet, telefoon ip afstand ed gelijk er op inloggen of moet je alsnog alles via een laptop/computer of kabeltje overzetten?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon OneDrive
impala schreef:
02-07-2018 07:20
Dat je het niet wil, of bang bent voor hackers is een ander verhaal. Maar ik geloof dus niet dat Microsoft eigenaar wordt van mijn foto's als ik ze op OneDrive stal. Of Google als ik ze daar opsla.
Bewijs graag voor deze bewering.
https://www.cnet.com/news/does-google-own-your-content/
Hier is het uitgezocht. Inclusief linkjes in tekst naar hun bronnen.

Google gebruikt je foto's onder andere voor analyse en het uitbreiden van hun ai.
Dit stuk is overigens uit 2007.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees onder die link dit:
By submitting, posting or displaying Content on or through Google services which are intended to be available to the members of the public, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, modify, publish and distribute such Content on Google services for the purpose of displaying, distributing and promoting Google services.

Daaruit begrijp ik dat Google géén eigendom krijgt over je foto's. Dat staat ook expliciet in de voorwaarden. Ze mogen ze dus niet verkopen. Wél geef je Google het recht om de foto's zelf te gebruiken. Maar in dat vetgedrukte zit m.i. de clue: dat geldt dus volgens mij alleen als je de foto's publiek hebt gemaakt. Dus níet als je ze niet op 'openbaar' zet.

Ik weet niet of Microsoft dezelfde voorwaarden hanteert. Dat is een heel ander bedrijf, dat niet in de eerste plaats op content leeft. OneDrive is ook niet gratis (als je een béétje opslagruimte wil hebben).

En idd het stuk is al tien jaar oud, dus eigenlijk nog steeds geen idee hoe het nú zit.
.
himalaya schreef:
02-07-2018 05:54
En als je huis afbrand?
Graai ik ze wel mee. En op vakantie liggen ze in de kluis. En als dat allemaal niet kan...en het zit echt zo tegen.. dan hebben we gewoon pech.

Vind echt niet nodig om mijn privefoto's online op te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-07-2018 09:30
Graai ik ze wel mee. En op vakantie liggen ze in de kluis. En als dat allemaal niet kan...en het zit echt zo tegen.. dan hebben we gewoon pech.

Vind echt niet nodig om mijn privefoto's online op te slaan.
Vroeger had je ook maar 1 fotoalbum. En de negatieven lagen ook niet in een bankkluis.
Maar nu het kan, vind ik het wel prettig om een backup te hebben.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook nooit mijn foto's ergens online / in de cloud opslaan. Technisch gezien kunnen er dan vrij veel mensen (werknemers /hackers) bij.

Ik back up op een externe harde schijf, schrijf weg naar een NAS en die NAS synchroniseert eens in de zoveel tijd met een server die mijn man voor zijn werk in eigen beheer heeft.

Mijn zwager gebruikt onze NAS voor zijn back up.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit al mijn foto's online opslaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Precies wat Vutje al zei dus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Alles kan tenslotte gekraakt worden, hoewel dat wel afhangt van je motivatie. Probleem is dat je de motivatie van een ander niet kan voorspellen. En het verloop van goede relaties kan je ook niet voorspellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-07-2018 10:28
Precies wat Vutje al zei dus.
Ik maak me best druk over privacy (hoewel steeds minder wegens verloren zaak) maar mijn vakantiefoto's mag iedereen jatten. Ik sta er zelf toch nooit op :proud:
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
02-07-2018 10:34
Ik maak me best druk over privacy (hoewel steeds minder wegens verloren zaak) maar mijn vakantiefoto's mag iedereen jatten. Ik sta er zelf toch nooit op :proud:
Naast de standaard vakantiekiekjes maak ik ook semi-professioneel foto's. Alhoewel ik daar nu (nog) niet mijn geld mee verdien, zijn dat wel andere soort foto's en van een andere kwaliteit, die ga ik niet de openbare ruimte in slingeren zonder dat ik weet door wie ze waarvoor gebruikt gaan worden.

Daarnaast staan op mijn foto's ook familieleden en vrienden, het gaat ook om hun privacy.

Overigens ben ik het ook eens met Retrostar, dat je een relatie niet kan voorspellen. Dat is dus het enige risico wat ik wel neem.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
02-07-2018 09:58
Vroeger had je ook maar 1 fotoalbum. En de negatieven lagen ook niet in een bankkluis.
Maar nu het kan, vind ik het wel prettig om een backup te hebben.
Mijn negatieven lagen (liggen) buitenshuis.

Foto’s heb ik nu bij Apple in de cloud staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven