Computer of laptop

31-08-2018 13:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren alleen ons telefoon en tablet gebruikt te hebben willen we nu een computer of laptop. Alleen komen we er niet zo goed uit, we twijfelen.
Willen jullie meedenken?

We gaan hem gebruiken voor;
Huiswerk kinderen ( basisschool)
Typles kinderen
Internet hele gezin
Misschien een game.

En in zelf zal af en toe een word document willen aanpassen voor mijn werk en dit uitlaten printen.

We hebben in principe ds mogelijkheid voor een vaste computer.

Maar is een laptop makkelijker?
Een laptop is een computer. ;-)

Wat jij bedoelt is een dekstop of laptop.
Wat vooral belangrijk is, zijn de specificaties. Is hij snel genoeg, heeft hij voldoende geheugen, etc.

Verder is een desktop makkelijk zodat de computer op een vaste plaats gebruikt kan worden. Een laptop neemt dan weer makkelijk mee, mocht er eens iets op locatie gebruikt moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Tja wat makkelijker is is natuurlijk lastig in te schatten. Een computer heeft een vaste plaats nodig en is minder makkelijk te verplaatsen. Een laptop kan makkelijker verplaatst worden, dus heeft deze geen vaste plek nodig.

Ik heb overigens beiden, boven op mijn slaapkamer een vaste computer met twee beeldschermen. En een kleine laptop voor mee naar school. De computer gebruik ik dagelijks en vind ik fijner dan de laptop. De computer heeft twee grote beeldschermen 23 inch en laptop een kleintje van 13 inch.

De laptop heb ik op school heel veel nodig, daarom een wat kleinere.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel desk- als laptop. Thuis gebruik ik eigenlijk alleen maar de desktop.
Over het algemeen is prijs/kwaliteit verhouding van een desktop beter.

Ik zelf vind het prettig om een vaste plek in huis te hebben waar er met een computer gewerkt wordt. Ik vind het wat onrustig en ongezellig als men in de woonkamer ook uren zit te werken.
En als er gegamed wordt zou ik geluid en getik/geklik ook irritant vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bij een desktop moet je wel zorgen dat hij op een plek staat waar je in stilte kunt werken. Zeker als kinderen er huiswerk op moeten maken of gaan gamen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even
Alle reacties Link kopieren
Een laptop met daarbij een full size scherm, met losse muis en toetsenbord. Als je echt even lange tijd geconcentreerd wilt werken voelt dit als een desktopcomputer. Maar als je de laptop los haalt heb je daar het gemak van. Ik heb dit op mijn werk en het functioneert prima. Ook zijn laptops vaak niet heel veel duurder meer dan een logge pc-toren.

Met een klein dockje erbij kun je zelfs alle randapparatuur met een enkel stekkertje aan- en afkoppelen, bijvoorbeeld zoiets: https://www.coolblue.nl/product/815508/ ... gL7W_D_BwE

Ik zit nu vaak met een laptop op de bank, maar deze constructie is mijn ambitie voor als ik ooit nog eens een werkkamer heb:-)
foechoer wijzigde dit bericht op 31-08-2018 14:12
Reden: beter voorbeeld
15.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
31-08-2018 14:08
Een laptop met daarbij een full size scherm, met losse muis en toetsenbord. Als je echt even lange tijd geconcentreerd wilt werken voelt dit als een desktopcomputer. Maar als je de laptop los haalt heb je daar het gemak van. Ik heb dit op mijn werk en het functioneert prima. Ook zijn laptops vaak niet heel veel duurder meer dan een logge pc-toren.

Met een klein dockje erbij kun je zelfs alle randapparatuur met een enkel stekkertje aan- en afkoppelen, bijvoorbeeld zoiets: https://www.coolblue.nl/product/815508/ ... gL7W_D_BwE

Ik zit nu vaak met een laptop op de bank, maar deze constructie is mijn ambitie voor als ik ooit nog eens een werkkamer heb:-)
Dan moet to wel rekening houden met de aanschaf van de laptop want volgens mij moet dat via usb-c, wat niet op iedere laptop aanwezig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik allebei. Thuis zit ik lekkerder achter de desktop, maar ik vind het ook fijn om buiten de deur te kunnen werken. Als ik MOEST kiezen zou het dus een laptop worden. Als ik nooit ergens anders zou werken dan thuis en het prima zou vinden om altijd op dezelfde plek te zitten, dan liever een desktop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
31-08-2018 14:43
Dan moet to wel rekening houden met de aanschaf van de laptop want volgens mij moet dat via usb-c, wat niet op iedere laptop aanwezig is.

Goed punt ja. De usb-c poort doet nu wel zijn intrede in veel modellen. Maar ook met een eenvoudige laptop kun je scherm en andere dingen prima aansluiten. Je hebt dan alleen een paar stekkertjes meer te pluggen dan met een dock.
Alle reacties Link kopieren
Hier een laptop fan! Tijdens mij studie jaren geleden een laptop aangeschaft, toen had ik ook nog een desktop, maar daar werkte ik eigenlijk niet meer op omdat al mijn bestanden op de laptop stonden (dit was voor cloud services zoals dropbox).

Laptop kan je ook gewoon een sterk en krachtig apparaat nemen. Kan je overal gebruiken. Zo zit ik graag op de bank met m'n laptop, maar kan ik ook gewoon aan de eettafel of achter een bureau zitten. Heb er zelf ook geen externe monitor of andere apparatuur aanhangen.
Alle reacties Link kopieren
Specificaties klinkt spannend maar voor wat jij wil TO is letterlijk iedere computer die je vandaag nieuw koopt bij de grote ketens goed genoeg. Je moet echt je best doen om iets te vinden dat niet met zo beperkte wensen overweg kan.

Als je serieus wil gaan gamen, of je wil wat heftigere dingen doen met foto of video, dan moet je langzaamaan eens gaan kijken naar wat er in de doos zit, maar tot die tijd is dat totaal onbelangrijk. En als je budget onbeperkt is, zijn de mogelijkheden van een laptop ook onbeperkt.

Desktops zijn voor dezelfde kwaliteit goedkoper dan laptops, maar een laptop ruimt makkelijker op en is flexibel. Dat lijkt me je belangrijkste keuze.

En daarna kijken naar je budget, op bijvoorbeeld coolblue zoeken en vooral recensies lezen van gebruikers (!!).
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een laptop plus los scherm en toetsenbord/muis doen. Dan heb je de beste mix, en met een beetje zoeken naar aanbiedingen hoeft dat niet veel meer te kosten dan een desktop (en gebruikt ook nog eens minder energie).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven