Internet op laptop.

02-09-2018 09:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn laptop alleen om te internetten. Alle office dingen doe ik op een desktop.

Als ik een nieuwe laptop koop, dan hoef ik in principe geen office daarop te hebben. Maar kun je internetten zonder office? Kun je dan outlook gebruiken, of zit dat in office? Hoe werkt dat precies?
Je hebt alleen Office nodig als je de specifieke office-programma's zoals Word, Excel, Powerpoint enz. op je laptop wil gebruiken.

Outlook is webbased, dus je kan daargewoon via een browser (Edge, Chrome enz.) bij inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Via je Outlook-account heb je ook toegang tot de online-versie van de office programma's. Zijn beperkter en werken minder prettig (vind ik) maar voor een kort briefje ofzo zijn ze wel heel bruikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dank je! Dan weet ik genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hotmail en gmail gebruiken.
Of wil je in je bestaande outlook ook kunnen inloggen?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
02-09-2018 09:32
Je kunt hotmail en gmail gebruiken.
Of wil je in je bestaande outlook ook kunnen inloggen?
Ja, dat zou ik wel willen dan.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen wilt kunnen internetten en kunnen e-mailen, waarom dan geen tablet?

En wat staat er achter het @ in je e-mailadres? Outlook.com?
Nou ja, van de meeste (alle?) providers kun je gewoon de instellingen voor IMAP opzoeken op hun website en die dan invoeren in het mailprogramma op je tablet. Dan lees je daar he mail en ben je hem niet kwijt als je later de mail wilt lezen of beantwoorden op je desktop.
Je bent ook niets kwijt als je web-versie van je mail gebruikt.
Dus waarom zou je zo ingewikkeld willen doen als het ook simpel kan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de vraag of je kan internetten zonder Office best schattig :$
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook al, huh wat heeft dat nou met elkaar te maken dan?? En ik zou ook eerder een tablet nemen dan een laptop, ik heb al jaren alleen een tablet en kan er alles mee wat ik wil ( mailen, internetten, brieven typen, documenten downloaden en printen)
Voorkeur voor laptop of tablet is heel persoonlijk.

Ik vind een tablet echt een drama. Geef mij maar een laptop met een normaal toetsenbord. Dat typen met 1 vinger op een tablet stoort me mateloos.
En een laptop staat comfortabel op schoot als ik ermee op de bank ga zitten. Zo'n tablet moet je altijd vasthouden.
Ik denk dat de verwarring zit in de naam Outlook? Je hebt het domein Outlook, de opvolger van Hotmail, dus een dienst, en je hebt de software Outlook, het Office-programma waarmee je kunt mailen, je agenda beheren enzovoort. Ik kan me wel voorstellen dat als je geen Office hebt, je denkt dat je dus ook geen Outlook meer hebt.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch nog veel meer programma's dan outlook om je email te kunnen lezen ?
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven