Printscreen uitzetten Whatsapp.

07-10-2018 17:35 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of je ergens kunt regelen dat de conversaties die je voert op Whatsapp niet kunnen worden doorgestuurd zonder mijn toestemming en dat ze ook niet kunnen worden geprintscreend? Als ik op de app van mijn bank zit kan ik namelijk geen printscreen doen. Ik wil dat bij mijn Whatsapp ook.
Ik weet dat alles wat je schrijft of dit nu op Facebook, Whatsapp of waar dan ook ergens wordt bewaard en dat je sowieso altijd goed moet opletten wat je schrijft maar daar gaat deze vraag niet over. Het is puur een technische vraag.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Kan niet
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Nee, en al zou die optie er zijn om dat uit te zetten, een printscreen/foto kun je te allen tijde maken. Ook van je bankieren app.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
07-10-2018 17:38
Nee, en al zou die optie er zijn om dat uit te zetten, een printscreen/foto kun je te allen tijde maken. Ook van je bankieren app.
Een printscreen van mijn bankieren app kan niet om mijn smartphone, maar een foto kan inderdaad altijd. Daar had ik nog even niet over nagedacht.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
07-10-2018 17:38
Nee, en al zou die optie er zijn om dat uit te zetten, een printscreen/foto kun je te allen tijde maken. Ook van je bankieren app.
Het is mogelijk om de printscreen optie (in ieder geval bij Android) te blokkeren. Ik wilde pas van de Ziggo Go app een printscreen maken maar dat kon niet. Dus Whatsapp zou dit als optie ook in kunnen bouwen. Maar je kunt als je echt wilt natuurlijk altijd een foto met een andere camera van het scherm maken.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
07-10-2018 17:41
Een printscreen van mijn bankieren app kan niet om mijn smartphone, maar een foto kan inderdaad altijd. Daar had ik nog even niet over nagedacht.

Zal mss van je telefoon dan afhangen, alleen de meeste smartphones hebben tegenwoordig de optie om een screenshot te maken. Soms door je screen langer vasthouden, soms d.m.v. boven naar beneden 'vegen' en optie screenshot kiezen. Maargoed, terug jaar je OP: nee, dat kan niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
07-10-2018 17:42
Het is mogelijk om de printscreen optie (in ieder geval bij Android) te blokkeren. Ik wilde pas van de Ziggo Go app een printscreen maken maar dat kon niet. Dus Whatsapp zou dit als optie ook in kunnen bouwen. Maar je kunt als je echt wilt natuurlijk altijd een foto met een andere camera van het scherm maken.

Dan blokkeer je het op je eigen telefoon, maar de ontvanger van de gesprekken kan er nog steeds mee doen wat ie wil. Totaal nutteloos dus.
:confused:
.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
07-10-2018 17:42
Het is mogelijk om de printscreen optie (in ieder geval bij Android) te blokkeren. Ik wilde pas van de Ziggo Go app een printscreen maken maar dat kon niet. Dus Whatsapp zou dit als optie ook in kunnen bouwen. Maar je kunt als je echt wilt natuurlijk altijd een foto met een andere camera van het scherm maken.

Dat zal vermoedelijk smartphone afhankelijk zijn.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Snapchat gebruiken, dan kan dat niet. Alhoewel een slimmerik het wel kan omzeilen.
Alle reacties Link kopieren
Snapchat is een wat beter alternatief dan idd. Aan de andere kant, als ik iets stuur naar vriendin A, zij stuurt het vervolgens weer naar vriendin B door die daar bij mij op terugkomt terwijl ik vriendin B in die tussentijd verder niet heb gezien/gesproken, dan weet ik dat ik vriendin A dus niet kan vertrouwen.
wij slapen nooit.
mevrouwiglesias schreef:
07-10-2018 17:41
Een printscreen van mijn bankieren app kan niet om mijn smartphone, maar een foto kan inderdaad altijd. Daar had ik nog even niet over nagedacht.
Welke bank is dat dan? Ik heb ABN en ING en bij allebei kan ik screenshots maken.

Overigens kan iemands sowieso altijd nog conversaties forwarden per email, dus dan heb je de hele convo alsnog.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Rabo en dat kan ik ook. Kan ook een transactie als pdf downloaden. En als het via laptop/pc gaat heb je de knop prt scr op je toetsenbord om dat te doen of anders via Word de optie om dat te doen. Maargoed, mss idd smartphone afhankelijk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
07-10-2018 17:45
Zal mss van je telefoon dan afhangen, alleen de meeste smartphones hebben tegenwoordig de optie om een screenshot te maken. Soms door je screen langer vasthouden, soms d.m.v. boven naar beneden 'vegen' en optie screenshot kiezen. Maargoed, terug jaar je OP: nee, dat kan niet.
Ik kan het bij mijn bankieren app ook niet. Als ik het probeer, krijg ik zelfs de melding dat het niet is toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
07-10-2018 18:13
Ik kan het bij mijn bankieren app ook niet. Als ik het probeer, krijg ik zelfs de melding dat het niet is toegestaan.

Wat raar, hoezo niet toegestaan, dat bepaal je toch zelf??
Ik moest laatst een bewijs van een transactie versturen naar een bedrijf omdat ik steeds aanmaningen kreeg. Blij dat dat gewoon mobiel kon!
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-10-2018 18:14
Wat raar, hoezo niet toegestaan, dat bepaal je toch zelf??
Ik moest laatst een bewijs van een transactie versturen naar een bedrijf omdat ik steeds aanmaningen kreeg. Blij dat dat gewoon mobiel kon!
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht; ik weet niet beter, nooit nodig gehad en het leek me ergens ook nog wel logisch ook. Maar ik kan me voorstellen dat in jouw situatie je dan wel kan balen als je dan de melding zou krijgen dat het niet is toegestaan. Misschien dat ik het wel handmatig kan deblokkeren, geen idee.
liv8 wijzigde dit bericht op 07-10-2018 18:21
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-10-2018 18:14
Wat raar, hoezo niet toegestaan, dat bepaal je toch zelf??
Ik moest laatst een bewijs van een transactie versturen naar een bedrijf omdat ik steeds aanmaningen kreeg. Blij dat dat gewoon mobiel kon!
Nouja, kennelijk kan dat bij een aantal dus idd niet. Geen man overboord toch? Maak je een foto ervan, 'probleem' opgelost of je logt in via laptop/pc en maak je via Word een printscreen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

M.a.w. een printscreen/foto valt gewoon te allen tijde ergens van te maken.
wij slapen nooit.
Liv8 schreef:
07-10-2018 18:13
Ik kan het bij mijn bankieren app ook niet. Als ik het probeer, krijg ik zelfs de melding dat het niet is toegestaan.
Maar ik doe geen screenshots vanuit de bankier-app, ik heb een aparte screenshot app op mijn telefoon. Die werkt gewoon.

Heb het net gegoogled en blijkbaar kan het anders bij ING en ABN ook niet, maar mijn screenshot app (niks bijzonders verder) doet het gewoon. Dus ik denk dat TO sowieso schijnveiligheid zoekt, want het hangt er maar vanaf wat voor apps de andere kant heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-10-2018 18:25
Maar ik doe geen screenshots vanuit de bankier-app, ik heb een aparte screenshot app op mijn telefoon. Die werkt gewoon.

Heb het net gegoogled en blijkbaar kan het anders bij ING en ABN ook niet, maar mijn screenshot app (niks bijzonders verder) doet het gewoon. Dus ik denk dat TO sowieso schijnveiligheid zoekt, want het hangt er maar vanaf wat voor apps de andere kant heeft.
Ik zoek niks, vroeg me alleen of de mogelijkheid bestond. Niet dus. Los daarvan kan iedereen altijd een foto maken van het scherm, dus al bestond het wel dan nog heb je daar niks aan als men kwaad wil.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Anoniem262821034 schreef:
07-10-2018 17:45
Dan blokkeer je het op je eigen telefoon, maar de ontvanger van de gesprekken kan er nog steeds mee doen wat ie wil. Totaal nutteloos dus.
:confused:
Precies, dit was ook mijn gedachte.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
07-10-2018 18:21
Nouja, kennelijk kan dat bij een aantal dus idd niet. Geen man overboord toch? Maak je een foto ervan, 'probleem' opgelost of je logt in via laptop/pc en maak je via Word een printscreen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

M.a.w. een printscreen/foto valt gewoon te allen tijde ergens van te maken.

Met je mobiel een foto van je mobiel maken is wat lastig. :P En inloggen op de pc ook, weet m’n wachtwoord namelijk niet meer :facepalm: (en sowieso, voor die laptop eens opgestart is..). Dus daarom blij dat ik ‘t wel gewoon kan. ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-10-2018 18:50
Met je mobiel een foto van je mobiel maken is wat lastig. :P En inloggen op de pc ook, weet m’n wachtwoord namelijk niet meer :facepalm: (en sowieso, voor die laptop eens opgestart is..). Dus daarom blij dat ik ‘t wel gewoon kan. ;-)

Als je idd geen fotocamera meer hebt dan wel idd. Die mensen zijn er ook nog gewoon hoor, waaronder ik, die heus nog weleens van een fotocamera gebruik maken, simpelweg omdat de kwaliteit eens net wat beter is dan via een smartphone :biggrin:
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
07-10-2018 19:13
Als je idd geen fotocamera meer hebt dan wel idd. Die mensen zijn er ook nog gewoon hoor, waaronder ik, die heus nog weleens van een fotocamera gebruik maken, simpelweg omdat de kwaliteit eens net wat beter is dan via een smartphone :biggrin:

Nja, als je niet een hypermoderne camera hebt moet je alsnog de foto via pc eraf halen. Dan gaat wachtwoord wijzigen nog sneller denk ik. :biggrin:
Maar goed, de camera op m’n telefoon is 1000x beter dan het losse ding dat ik had - en waarvan de batterijen steeds leeg waren (ja erg oud!).
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega had laatst een printscreen nodig van haar internetbankieren. Zij mocht/kon dat inderdad niet (geblokkeerd vanuit de app) dus toen heb ik voor haar een foto gemaakt met mijn telefoon. Best omslachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik word dan wel erg nieuwsgierig welke bank dit idd blokkeert.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
07-10-2018 19:46
Ik word dan wel erg nieuwsgierig welke bank dit idd blokkeert.

En vooral ook de reden erachter, wat denken ze ermee te voorkomen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven