Viedeo's bewerken???

21-10-2018 20:40 13 berichten
Hallo Allemaal,

Ik moet voor mijn studie een video maken.
Ik heb een video met tekst, echter kwam ik er na het inspreken achter dat ik een aantal hoofdletters ben vergeten. De video is gemaakt met een schermopname waaronder gesproken is.

Is er een manier dat ik deze hoofdletters aan kan passen zonder dat ik de video opnieuw moet maken en inspreken?

Groetjes,
Workaholic2
Je kunt toch de tekst in het editbestand aanpassen? Of heb je dat niet opgeslagen, maar alleen het eindproduct.
Alleen het eindproduct heb ik... dus ik heb alleen een video nu (mp4 bestand) waar tekst in staat die dus hoofdletters mist...
workaholic2 schreef:
21-10-2018 20:44
Alleen het eindproduct heb ik... dus ik heb alleen een video nu (mp4 bestand) waar tekst in staat die dus hoofdletters mist...
Dan zul je de video opnieuw moeten doen.
Als tekst en video twee losse bestanden zijn had je mazzel gehad en het makkelijk aan kunnen passen.
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk wil je gaan ‘photoshoppen’ in een filmbestand.
Je zóu je MP4 kunnen laden in je bewerkingsprogramma (première?) en er dan daadwerkelijk tekst overheen kunnen zetten. Maar..... dan zul je de tekst echt precies net zo groot en op dezelfde plek moeten positioneren. En waarschijnlijk zie je de ‘a’ wel achter de ‘A’ zitten, als je die erover heen zou plakken. Dus nee, ik denk dat gewoon het opnieuw editen wel echt de beste oplossing is. En meteen een mooie les, het werkbestand dus nooit weggooien!

Als je het in première gemaakt hebt... heeft die geen autosave gedaan?
En hoezo spreek je in nadat je al gerenderd hebt? Want dat moet er dan ook nog onder gemonteerd worden?
Ah oke hmm

Het zit zo, ik moest met een groep de video maken en de mensen hadden een powerpoint gemaakt. deze moest in een in film gemaakt worden en de enige manier waarop dit kon gezien de tijdsdruk was om een schermopname te maken van de powerpoint en op dat moment de tekst in te spreken. Het filmpje is dus verder niet in een edit programma gemaakt.

nu zou je denken, ' dan pas je gewoon de tekst aan in de powerpoint' maar het is dus al een video van de powerpoint en zou dan dus de hele opname opnieuw moeten doen.

Zo zit het een beetje..
Je hebt dus met een opname apparaat (telefoon?) een beeldscherm zitten filmen?
Alle reacties Link kopieren
Vanuit je computer kun je ook gewoon een (film)schermopname maken. Dus ik gok dat ze dat gedaan hebben.
Ik zou gewoon dan de powerpoint aanpassen. Levert uiteindelijk het beste resultaat.
Nee er zit een functie op de laptop die een schermopname maakt en dan kun je ook tegelijk tekst opnemen.

Het heet iets van Gamefunctie ofzo
Oke, dat scheelt al.

Maar inderdaad de Powerpoint aanpassen en dan opnieuw opnemen.
Alle reacties Link kopieren
En vaker op hoofdletters en spelfouten controleren! Want in je topictitel staat een fout en ook in je berichten vergeet je hoofdletters!
Helemaal gelijk! Zeker iets waar ik op moet letten, (ookal heb ik zelf de powerpoint niet gemaakt, ik heb het ook niet eerder gespot).
Hatstikke bedankt voor jullie advies!
Denk dat ik 'm maar ga aanpassen en opnieuw ga inspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven