Vraag over dual sim

26-02-2019 21:37 11 berichten
Ik heb een dual sim telefoon en nu wil ik als ik op vakantie ga een lokaal simkaartje kopen zodat ik overal op Google Maps kan en ter plekke dingen op kan zoeken.

Maar nu vraag ik me af of ik dan ook gewoon facebook, gmail,hotmail. whatsapp enzo kan gebruiken tussendoor als dat kaartje actief is. Of krijg ik dan een probleem en blokkeert de boel?

Heb nog nooit dualsim gebruikt en ik vind het best een beetje 'eng', helemaal op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Met dualsim kun je kiezen welk kaartje je actief maakt. Zolang de buitenlandse kaart actief is, worden daar de mb's van gebruikt. Je kunt dan gewoon alle apps die je normaal hebt ook gebruiken. Dus dat moet lukken! Wel ff checken dat je de goede simkaart actief maakt!
Je kan tegenwoordig ook gewoon binnen je normale bundel mb’s gebruiken, als je binnen Europa blijft. Ik vind het ideaal!
Ik ga buiten Europa op vakantie dus helaas...

Maar fijn om te weten dat ik dan waarschijnlijk toch gewoon al m'n apps kan gebruiken tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Het zou gewoon hetzelfde moeten zijn als je eigen verbinding of wifi. Alleen dan op een andere simcard.

Gebruik van apps moet dus gewoon kunnen, afhankelijk van het land waar je bent 😉 china houdt bijvoorbeeld niet van facebook.

Als ik buiten Europa op vakantie ben heb ik ook een lokale simcard. Daar kan ik hetzelfde mee als met mijn Nederlandse simcard, mits de buitenlandse is opgewaardeerd (land waar ze alleen aan prepaid doen.)
Ik kan geen twee kaartjes in mijn telefoon doen dus wissel ze dan om.
Neem aan dat het bij een twee simcard telefoon hetzelfde werkt, zolang je de buitenlandse laat werken en niet je Nederlandse.
lambchop wijzigde dit bericht op 26-02-2019 23:14
Reden: Aanvulling
46.08% gewijzigd
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Dual sim weet ik niet, maar heb wel een andere tip voor je.
Google maps kun je offline gebruiken, als je van te voren de regio waarin je zit downloadt. Alleen file-informatie werkt dan niet.

Scheelt toch weer data.
Alle reacties Link kopieren
Dual sim kan je kiezen waar je mbs vanaf gaan. Of WhatsApp dan ook werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb een 2e WhatsApp gedownload; huawei (instellingen, apps, tweelingapp) voor mijn 2e nummer. Dit werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
keetje206 schreef:
27-02-2019 02:31
Dual sim kan je kiezen waar je mbs vanaf gaan. Of WhatsApp dan ook werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb een 2e WhatsApp gedownload; huawei (instellingen, apps, tweelingapp) voor mijn 2e nummer. Dit werkt prima.
What's app is gekoppeld aan je telefoon met een simcard. Haal je de simcard eruit dan werkt de app nog, ook als je er een nieuwe simcard in doet. Kun je aangeven als je dat wilt. Lijkt me dat dat met twee simcards dus ook wel kan.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Gebruik van apps kan gewoon, alleen heb je kans dat je je identiteit moet verifiëren omdat je opeens vanaf een andere locatie inlogt. Toevallig afgelopen weekend nog gehad in Frankrijk.
lise1985 schreef:
27-02-2019 11:27
Gebruik van apps kan gewoon, alleen heb je kans dat je je identiteit moet verifiëren omdat je opeens vanaf een andere locatie inlogt. Toevallig afgelopen weekend nog gehad in Frankrijk.
Welke app was dat en hoe vroegen ze om verificatie?
TsumTsum schreef:
27-02-2019 12:00
Welke app was dat en hoe vroegen ze om verificatie?
Facebook.
Je kunt op drie manieren je account verifiëren dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven