Professionele website (laten) maken

04-05-2019 08:39 46 berichten
Over een tijdje hoop ik te kunnen starten als zzp'er. Ik wil dan een goede website hebben. Een website in elkaar zetten op Wix kan ik prima, dat heb ik al gedaan om mijn werk te laten zien, een soort portfolio. Maar voor een prof website heb ik wat meer nodig. En ik krijg graag input van mensen die hier verstand van hebben over waar ik op moet letten.

Mijn eisen:

Bovenaan: logo en bedrijfnaam. Dan een werkbalk met links naar portfolio-onderdelen, "over mij", contact en een afgeschermd gedeelte waar klanten in kunnen loggen en hun foto's downloaden / bekijken.

Homepage met fotoslider. De foto's moeten van hele goede kwaliteit zijn op de site (dus geen gecomprimeerde facebookachtige shit). Ongeveer 5 foto's in de slider. Elke foto zal weer corresponderen met een deel van het porfolio. Ik wil dan per foto ook de mogelijkheid geven door te klikken naar dat onderdeel van het portfolio.

Het moet voor mij makkelijk zijn foto's uit het portfolio te vervangen.

De site moet snel zijn en foto's snel laden.

Waar moet ik nu op letten als het gaat om snelheid, gebruikersgemak, plugins, technische eisen etc. etc?
Alle reacties Link kopieren
Een bedrijf inhuren die websites maakt lijkt mij de meest logische oplossing, zo'n bedrijf en niet een hobby boer kan een site helemaal naar jou wens maken. Er zal wel een kostenplaatje aan hangen want niets krijg je voor niets maar aangezien het zakelijk is zal het geen probleem zijn
Alle reacties Link kopieren
Voor een professionele website heb je een professionele bouwer nodig. En samen kan je dan kijken wat belangrijk is voor jou. Zij weten ook waar een website aan moet voldoen. Denk ook aan privacy, cookies, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend doet dit oa voor werk. Wat ik van hem begrijp zitten er een hoop bedrijven bij die niet netjes handelen naar klanten.

Je mag me een pb sturen met je vragen dan zou ik mijn vriend lief aankijken om ze te beantwoorden.
Feetje2018 schreef:
04-05-2019 09:08
Mijn vriend doet dit oa voor werk. Wat ik van hem begrijp zitten er een hoop bedrijven bij die niet netjes handelen naar klanten.

Je mag me een pb sturen met je vragen dan zou ik mijn vriend lief aankijken om ze te beantwoorden.

Dank je Feetje, ik heb een pb gestuurd. (hopelijk komt hij aan, dat werkt niet altijd zo goed geloof ik)
Een prof inhuren om de site te bouwen overweeg ik, maar ik wil ook graag zelf een beetje op de hoogte zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
04-05-2019 09:12
Dank je Feetje, ik heb een pb gestuurd. (hopelijk komt hij aan, dat werkt niet altijd zo goed geloof ik)
Ja heb hem ontvangen. Stuur je er even 1 terug
Alle reacties Link kopieren
Denk ook aan het inhuren van een professionele fotograaf. Dat maakt echt een wereld van verschil in hoe een website oogt.
Pergamon schreef:
04-05-2019 09:21
Denk ook aan het inhuren van een professionele fotograaf. Dat maakt echt een wereld van verschil in hoe een website oogt.

Dank je voor de tip. Voor mijn profielfoto heb ik al iamand op het oog.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
04-05-2019 09:12
Een prof inhuren om de site te bouwen overweeg ik, maar ik wil ook graag zelf een beetje op de hoogte zijn.
Ik ken een meer dan uitstekende prof. Weet niet of die in de markt is, maar ik koppel jullie graag als je wil. Tenzij ik nu namen door elkaar haal heb je mijn LinkedIn, dus stuur maar een berichtje als je interesse hebt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hou je er rekening mee dat als je foto's in hoge kwaliteit op je website zet, dat mensen die kunnen jatten? Je kan overwegen om er een watermerk of logo overheen te zetten.
Ik maak er een via wordpress met het thema Astra en elementor. Maar...als je noob bent zoals mij kost het heel, heel veel tijd, frustratie, geduld, etc.
Ik leer via youtube en zit bij een hosting waar je alles kan vragen. Zijn experts met wordpress en kijken met je mee, etc.

Heel erg fijn en al veel gebruik van gemaakt.
Het fijne ervan vind ik dat ik alles er in kan stoppen wat ik wil. Ik zie stap voor stap hoe het eruit komt te zien.
Je kan het simpel maken, dan is het goed te doen. Je bepaald zelf het niveau namelijk. Maar het kost megaveel tijd. Er staan tutorials op van 3 uur;) en dan ben je zelf ook aan het puzzelen. Zo bijvoorbeeld met marges, om alles perfect aan te sluiten.
Maar ik ben wel perfectionistisch..dus als je dat niet bent kan je in een paar weken er een zelf hebben gebouwd.
Als je ervaring hebt een paar dagen.
Hou er rekening mee als je iemand inhuurt dat er een groot verschil zit tussen een bouwer en een ontwerper en dat die twee vaak niet samengaan. Een ontwerper zal in het ontwerp ook rekening houden met commerciele aspecten: waar moet een knop zitten zodat er eerder op geklikt wordt, welke kleuren spreken daarbij wel of niet aan, hoe wandelt een bezoeker door jouw website en welk proces doorloopt diegene hierbij zodat aan het einde ook tot een boeking of koop wordt overgegaan, welke look & feel heeft je site, welke klanten trek je daarmee aan etc. Terwijl een bouwer vaak vooral technisch kijkt naar snelheid, en functionaliteit.

Ik ben zelf ZZP'er en ben inmiddels meerdere processen door gegaan: van eerst zelf bouwen, tot een bouwer laten maken wat ik in mijn hoofd had tot een ontwerper iets laten maken en dat door een bouwer laten uitvoeren. En pas bij die laatste website werd mijn bedrijf echt succesvol.
Alle reacties Link kopieren
Als je het professioneel aan wil pakken dan inderdaad een professionele webdesigner inschakelen en daarna laten onderhouden. Een website is namelijk nooit af en moet regelmatig ge-update worden. Qua software-updates en eventuele aanbiedingen/ actie e.d.. Vaak zie je dat met name zzp'ers ooit een website hebben gemaakt en vervolgens daar nooit mee naar om hebben gekeken. Met als gevolg dat de site verouderd overkomt en soms nog oude aanbiedingen erop. Voor mij als klant zou dat een afknapper zijn.

Veel succes!
RikM schreef:
04-05-2019 09:35
Hou je er rekening mee dat als je foto's in hoge kwaliteit op je website zet, dat mensen die kunnen jatten? Je kan overwegen om er een watermerk of logo overheen te zetten.
Ja, dat is wel een belangrijk punt. Want dat is niet de bedoeling!
Ikkuz schreef:
04-05-2019 09:35
Ik maak er een via wordpress met het thema Astra en elementor. Maar...als je noob bent zoals mij kost het heel, heel veel tijd, frustratie, geduld, etc.
Ik leer via youtube en zit bij een hosting waar je alles kan vragen. Zijn experts met wordpress en kijken met je mee, etc.

Heel erg fijn en al veel gebruik van gemaakt.
Het fijne ervan vind ik dat ik alles er in kan stoppen wat ik wil. Ik zie stap voor stap hoe het eruit komt te zien.
Je kan het simpel maken, dan is het goed te doen. Je bepaald zelf het niveau namelijk. Maar het kost megaveel tijd. Er staan tutorials op van 3 uur;) en dan ben je zelf ook aan het puzzelen. Zo bijvoorbeeld met marges, om alles perfect aan te sluiten.
Maar ik ben wel perfectionistisch..dus als je dat niet bent kan je in een paar weken er een zelf hebben gebouwd.
Als je ervaring hebt een paar dagen.

Codeer je dan ook zelf?
Want dat zie ik eigenlijk niet zitten.
JollyRider schreef:
04-05-2019 09:27
Ik ken een meer dan uitstekende prof. Weet niet of die in de markt is, maar ik koppel jullie graag als je wil. Tenzij ik nu namen door elkaar haal heb je mijn LinkedIn, dus stuur maar een berichtje als je interesse hebt
Ok!
streepjesdekbed schreef:
04-05-2019 09:44
Hou er rekening mee als je iemand inhuurt dat er een groot verschil zit tussen een bouwer en een ontwerper en dat die twee vaak niet samengaan. Een ontwerper zal in het ontwerp ook rekening houden met commerciele aspecten: waar moet een knop zitten zodat er eerder op geklikt wordt, welke kleuren spreken daarbij wel of niet aan, hoe wandelt een bezoeker door jouw website en welk proces doorloopt diegene hierbij zodat aan het einde ook tot een boeking of koop wordt overgegaan, welke look & feel heeft je site, welke klanten trek je daarmee aan etc. Terwijl een bouwer vaak vooral technisch kijkt naar snelheid, en functionaliteit.

Ik ben zelf ZZP'er en ben inmiddels meerdere processen door gegaan: van eerst zelf bouwen, tot een bouwer laten maken wat ik in mijn hoofd had tot een ontwerper iets laten maken en dat door een bouwer laten uitvoeren. En pas bij die laatste website werd mijn bedrijf echt succesvol.

Dank je voor de input. Dit wist ik niet.
Boogschutter10 schreef:
04-05-2019 09:56
Als je het professioneel aan wil pakken dan inderdaad een professionele webdesigner inschakelen en daarna laten onderhouden. Een website is namelijk nooit af en moet regelmatig ge-update worden. Qua software-updates en eventuele aanbiedingen/ actie e.d.. Vaak zie je dat met name zzp'ers ooit een website hebben gemaakt en vervolgens daar nooit mee naar om hebben gekeken. Met als gevolg dat de site verouderd overkomt en soms nog oude aanbiedingen erop. Voor mij als klant zou dat een afknapper zijn.

Veel succes!
Dank je.
Een goede site vind ik belangrijk, wil niet onprofessioneel overkomen.
De website die ik zelf heb gemaakt ziet er niet onaardig uit. Maar zeker niet professioneel genoeg.
Jawlensky schreef:
04-05-2019 10:05
Codeer je dan ook zelf?
Want dat zie ik eigenlijk niet zitten.
Nee gelukkig niet. Elementor is al gecodeerd. Maar je zou even op youtube kunnen kijken. En dan op de termen elementor/wordpress website maken/astra thema zoeken. Ook de ocean theme schijnt goed te bewerken te zijn met elementor.
Ga nou niet zelf met Wordpress zitten kutten joh, dat komt echt niet professioneel over. Dan zit je met een dertien-in-een-dozijn website waar je niet mee opvalt.
Ikkuz schreef:
04-05-2019 10:13
Nee gelukkig niet. Elementor is al gecodeerd. Maar je zou even op youtube kunnen kijken. En dan op de termen elementor/wordpress website maken/astra thema zoeken. Ook de ocean theme schijnt goed te bewerken te zijn met elementor.

Dank je!
RikM schreef:
04-05-2019 10:16
Ga nou niet zelf met Wordpress zitten kutten joh, dat komt echt niet professioneel over. Dan zit je met een dertien-in-een-dozijn website waar je niet mee opvalt.

Het liefst wil ik natuurlijk iemand met verstand van zaken iets voor me laten maken. Moet wel even goed bekijken wat financieel mogelijk is. Heb helaas maar beperkt budget.
RikM schreef:
04-05-2019 10:16
Ga nou niet zelf met Wordpress zitten kutten joh, dat komt echt niet professioneel over. Dan zit je met een dertien-in-een-dozijn website waar je niet mee opvalt.
Je hebt echt heel veel thema's en met elementor kan je hele verschillende onderdelen toevoegen.
Voorbeelden vind ik er professioneel er uit zien.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
04-05-2019 09:35
Ik maak er een via wordpress met het thema Astra en elementor. Maar...als je noob bent zoals mij kost het heel, heel veel tijd, frustratie, geduld, etc.
Ik leer via youtube en zit bij een hosting waar je alles kan vragen. Zijn experts met wordpress en kijken met je mee, etc.

Heel erg fijn en al veel gebruik van gemaakt.
Het fijne ervan vind ik dat ik alles er in kan stoppen wat ik wil. Ik zie stap voor stap hoe het eruit komt te zien.
Je kan het simpel maken, dan is het goed te doen. Je bepaald zelf het niveau namelijk. Maar het kost megaveel tijd. Er staan tutorials op van 3 uur;) en dan ben je zelf ook aan het puzzelen. Zo bijvoorbeeld met marges, om alles perfect aan te sluiten.
Maar ik ben wel perfectionistisch..dus als je dat niet bent kan je in een paar weken er een zelf hebben gebouwd.
Als je ervaring hebt een paar dagen.
En ik haak dus af bij zulke sites want dat is zo overduidelijk kleuterwerk dat ik dan geen vertrouwen heb in het bedrijf dat er achter zit.


Je kunt prima zelf een site bouwen hoor maar dan wel from scratch zeg maar. Leer de code!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven