Blokkeren op WhatsApp, wat ziet de ander?

17-05-2019 13:00 18 berichten
Na lang wikken en wegen en er zelf bijna aan onderdoor te gaan heb ik besloten bepaalde personen uit mijn leven te bannen.
Nu had ik deze mensen ook op Whatsapp, maar daar was ook amper communicatie.
Ik heb hen nu dus geblokkeerd op Whatsapp en alle contactgegevens verwijderd.

Maar nu vraag ik me wel af of ik nu nog bij hen in de lijst van Whatsapp contacten sta en of zij kunnen zien dat ik hen geblokkeerd heb.
Niet dat ik me daar veel van aan trek, maar ik ben wel nieuwsgierig. Is dat net hetzelfde als bv op Facebook dat ze je niet meer kunnen zien?
zij hebben jouw nummer in hun telefoon staan, dus ze zien jou in de app onder contacten staan.
Maar geen profielfoto meer en niet de tekst die eronder staat (je weet wel, dat standaard zinnetje met "hi there, i'm using whatss app")
Ze krijgen geen melding dat je ze geblokkeerd hebt oid.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig pas geleden ook wat lui geblokkeerd en ik vroeg me hetzelfde af:

"Geblokkeerd zijn door iemand

Er zijn een aantal aanwijzingen die aangeven of je bent geblokkeerd:

Je kunt in het venster van de chat van een contact niet langer de informatie "Laatst gezien" of de status "Online" zien. Leer hier meer over deze statusaanwijzingen.
Je kunt van een contact geen updates van de profielfoto zien.
Bij verstuurde berichten naar een contact die je heeft geblokkeerd verschijnt altijd één groen vinkje (bericht verstuurd), maar nooit een tweede vinkje (bericht afgeleverd).
Oproepen die je wilt plaatsen zullen niet tot stand worden gebracht.

Als je alle bovenstaande aanwijzingen bij een contact ziet, kan dit betekenen dat de contactpersoon je heeft geblokkeerd. Er zijn echter ook andere mogelijkheden. We hebben dit opzettelijk vaag gemaakt om je privacy te beschermen wanneer je iemand blokkeert. Hierdoor kunnen we je ook niet vertellen of je door iemand wordt geblokkeerd."

https://faq.whatsapp.com/nl/android/21092978
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is kunnen ze niets meer zien. Geen foto, geen wel/niet online of hoe laat je online bent geweest. Als ze je een bericht sturen, dan krijgen ze één vinkje. Dat betekent dat het bericht wel verstuurd is, maar niet ontvangen.

Ik weet niet hoe het zit met bellen. Je hebt ze op Whatsapp geblokkeerd, maar kunnen ze je dan nog wel bellen?
JuliaChild schreef:
17-05-2019 13:03
zij hebben jouw nummer in hun telefoon staan, dus ze zien jou in de app onder contacten staan.
Maar geen profielfoto meer en niet de tekst die eronder staat (je weet wel, dat standaard zinnetje met "hi there, i'm using whatss app")
Ze krijgen geen melding dat je ze geblokkeerd hebt oid.

Maar ze kunnen geen contact meer opnemen met mij?

Het maakt me trouwens niet zoveel uit als ze weten dat ik ze geblokkeerd heb.
viva-life22 schreef:
17-05-2019 13:07
Als het goed is kunnen ze niets meer zien. Geen foto, geen wel/niet online of hoe laat je online bent geweest. Als ze je een bericht sturen, dan krijgen ze één vinkje. Dat betekent dat het bericht wel verstuurd is, maar niet ontvangen.

Ik weet niet hoe het zit met bellen. Je hebt ze op Whatsapp geblokkeerd, maar kunnen ze je dan nog wel bellen?

Ik neem aan dat ze me wel nog gewoon kunnen bellen met hun gsm naar mijn gsm (niet via Whatsapp dus).
Maar goed, dat zal wel niet gebeuren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Curley schreef:
17-05-2019 13:06
Toevallig pas geleden ook wat lui geblokkeerd en ik vroeg me hetzelfde af:

"Geblokkeerd zijn door iemand

Er zijn een aantal aanwijzingen die aangeven of je bent geblokkeerd:

Je kunt in het venster van de chat van een contact niet langer de informatie "Laatst gezien" of de status "Online" zien. Leer hier meer over deze statusaanwijzingen.
Je kunt van een contact geen updates van de profielfoto zien.
Bij verstuurde berichten naar een contact die je heeft geblokkeerd verschijnt altijd één groen vinkje (bericht verstuurd), maar nooit een tweede vinkje (bericht afgeleverd).
Oproepen die je wilt plaatsen zullen niet tot stand worden gebracht.

Als je alle bovenstaande aanwijzingen bij een contact ziet, kan dit betekenen dat de contactpersoon je heeft geblokkeerd. Er zijn echter ook andere mogelijkheden. We hebben dit opzettelijk vaag gemaakt om je privacy te beschermen wanneer je iemand blokkeert. Hierdoor kunnen we je ook niet vertellen of je door iemand wordt geblokkeerd."

https://faq.whatsapp.com/nl/android/21092978
Ik heb nog nooit groene vinkjes gehad. Heb alleen grijs en blauw.
nee ze kunnen jou niet meer via WA contacteren. Wel bellen volgens mij, maar ook die nummers kun je blokkeren geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-05-2019 13:09
Ik heb nog nooit groene vinkjes gehad. Heb alleen grijs en blauw.
Volgens mij waren het heel in het begin groene vinkjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt van een contact geen updates van de profielfoto zien.

Dit klopt! Als je een profielfoto had staan, dan blijft die foto voor altijd zichtbaar bij jouw contacten.
jo12345 schreef:
17-05-2019 13:12
Je kunt van een contact geen updates van de profielfoto zien.

Dit klopt! Als je een profielfoto had staan, dan blijft die foto voor altijd zichtbaar bij jouw contacten.
volgens mij worden de profielfotos uiteindelijk grijs (achtig iets)
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
17-05-2019 13:12
Je kunt van een contact geen updates van de profielfoto zien.

Dit klopt! Als je een profielfoto had staan, dan blijft die foto voor altijd zichtbaar bij jouw contacten.
Volgens mij niet... Ik heb iemand op de WA die mij geblokt heeft en ik zie geen profielfoto meer.
deathbychocolate schreef:
17-05-2019 13:20
Volgens mij niet... Ik heb iemand op de WA die mij geblokt heeft en ik zie geen profielfoto meer.

Wat zie je wél nog van die persoon dan?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
17-05-2019 13:34
Wat zie je wél nog van die persoon dan?
Alleen hoe jij diegene in je telefoon hebt staan, verder echt niets.

Afbeelding
¡Apagando las luces!
Oke, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze ook blokkeren voor sms/bellen. Heb je een iPhone? Bij instellingen --> telefoon --> blokkeer en identificeer bellers, dan nummers toevoegen :)
ik heb het ingesteld dat mensen niet kunnen controleren of ik online ben en hoe laat ik voor het laatst gelezen heb. maar ze zijn niet geblokkeerd.
Ik begon mij er aan te ergeren dat mensen vonden dat ik ook moest reageren als ze zagen dat ik het berichtje gelezen had en hoe laat wel niet precies ik nog online was geweest.
LAgirl82 schreef:
17-05-2019 13:09
Ik neem aan dat ze me wel nog gewoon kunnen bellen met hun gsm naar mijn gsm (niet via Whatsapp dus).
Als e dat ook niet meer wilt dan moet je ze in je telefoon ook blokkeren in je contacten.
Anders zijn ze inderdaad alleen op whatsapp geblokkeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven