Welke smartphone voor goede foto's?

17-08-2019 22:04 22 berichten
Graag jullie advies! Niet boven de € 350 (minder mag zeker), dus volgens mij vallen iPhone en Samsung af. De keuze voor de drie bovenstaande is vanwege optische stabilisatie in de camera. Of verwacht ik daar teveel van? Ik ben benieuwd naar kennis en ervaring!

Welke smartphone zou jij kiezen voor goede foto's en upto date OS?

Totaal aantal stemmen: 20

Nokia 8.1 (5%)
Google Pixel 3a (20%)
Motorola Moto G7+ Geen stemmen
Anders, nl. (75%)
Hey! Je zou eens kunnen kijken naar de huawei p20. Ik heb de huawei p20 PRO gehad en heb nog nooit zulke mooie foto's gemaakt. Een nieuwe p20 PRO kost nu 400 euro dus zit net boven je budget, maar ik raad je alsnog aan om naar die serie te kijken. Bij de p20 ontbreekt de pro functie voor het foto's maken en heb je een camera minder (alsnog 2 camera's + een selfie). Verder zit hier volgens mij wel een Leica camera in. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Iphone XS, Max of 8 hebben 2 camera's
Voor echt goede foto's gebruiken we een goede camera. De kwaliteit van smartphones wordt steeds beter, maar ondanks dat valt het in het niet bij een goede camera. Die je overigens al voor het bedrag wat je noemt kan kopen. Handzaam is zoiets weer niet. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Samsung a50 of a70
Imazigen schreef:
17-08-2019 22:18
Iphone XS, Max of 8 hebben 2 camera's
8 niet. De 8 plus wel.
Huawei was mijn eerste optie, maar ik twijfel nu of dat nog wel een goede keus is met de recente ontwikkelingen....
De genoemde Samsung en iPhone toestellen ga ik bekijken, dank!
@Blijenvrij, je hebt natuurlijk gelijk. Alleen jammer dat je met een camera niet kunt bellen en appen ;)
1001nacht schreef:
17-08-2019 22:35
Huawei was mijn eerste optie, maar ik twijfel nu of dat nog wel een goede keus is met de recente ontwikkelingen....
De genoemde Samsung en iPhone toestellen ga ik bekijken, dank!
@Blijenvrij, je hebt natuurlijk gelijk. Alleen jammer dat je met een camera niet kunt bellen en appen ;)
Voor 350 euro heb je geen iPhone. De iPhone 8 plus begint vanaf 750.
Dorusjedot schreef:
17-08-2019 22:17
Hey! Je zou eens kunnen kijken naar de huawei p20. Ik heb de huawei p20 PRO gehad en heb nog nooit zulke mooie foto's gemaakt. Een nieuwe p20 PRO kost nu 400 euro dus zit net boven je budget, maar ik raad je alsnog aan om naar die serie te kijken. Bij de p20 ontbreekt de pro functie voor het foto's maken en heb je een camera minder (alsnog 2 camera's + een selfie). Verder zit hier volgens mij wel een Leica camera in. Succes!
Deze inderdaad.
Je kan op camera/foto fora vergelijken, die bekijken de camera's beter dan telefoon vergelijkings sites.
PhiIae schreef:
17-08-2019 22:36
Voor 350 euro heb je geen iPhone. De iPhone 8 plus begint vanaf 750.
Dat dacht ik al. Dank.
aaaanne schreef:
17-08-2019 22:46
Deze inderdaad.
Je kan op camera/foto fora vergelijken, die bekijken de camera's beter dan telefoon vergelijkings sites.
Goede tip, dat ga ik morgen zeker doen.
Nog een mening over wel of niet Huawei op dit moment? Er wordt gewaarschuwd dat er geen updates meer mogelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf de Honor 10. Fijn toestel en met een goede camera.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment heeft Oppo gave telefoons met goede camera’s.

Het duurste model heeft de frontcamera verborgen en die komt omhoog wanneer je die camera wil gebruiken maar die zit boven je budget.
Ze hebben voor rond de 350,- ook fijne modellen met dubbele camera’s.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Florale schreef:
17-08-2019 23:15
Heb zelf de Honor 10. Fijn toestel en met een goede camera.
De honor view 20 is rond de €350,- en heeft een 48mp camera. En heeft helemaal geen bezels meer, ook gaaf.

En kijk ook eens naar de Xiaomi telefoons. Die zijn ook van goede kwaliteit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
1001nacht schreef:
17-08-2019 22:50
Goede tip, dat ga ik morgen zeker doen.
Nog een mening over wel of niet Huawei op dit moment? Er wordt gewaarschuwd dat er geen updates meer mogelijk zijn.
Mijn partner heeft een Huawei en je kunt het merken dat er weinig updates zijn. Ze doen hun best hoor maar er zijn minder updates (dus geen, geen updates) de beperking onder vinden we aan de traagheid van internet (soms). Ik heb een samsung a50 en bij beperkt bereik heb ik bijv na paar seconden weer bereik, Huawei duurt het wel 3x zo lang over. Snelheid van de mobiel zelf kun je merken dat het trager is.
Scheelt dat hij voornamelijk appt, nieuws en dumpert kijkt maar bij meer gebruik zal je haast gek worden denk ik.
Camera daar in tegen ben ik wel lovend over maar goed voor de volgende keer wordt het geen Huawei als de ontwikkelingen niet verbeteren.
Zelf een samsung a50. Ik wilde van de s serie af om wat te beperken in de telefoon kosten per maand en een goede camera. Ben hier tevreden over.
Ik ken iemand met een Huawei die prachtige foto’s maakt. Zou ik eens naar kijken...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Google Pixel 3a in je poll staan, maar die is toch veel duurder?
1001nacht schreef:
17-08-2019 22:50
Goede tip, dat ga ik morgen zeker doen.
Nog een mening over wel of niet Huawei op dit moment? Er wordt gewaarschuwd dat er geen updates meer mogelijk zijn.
Ik heb nu de Huawei P30 Pro. Ben niet bang voor wat er komen gaat. Dit mobieltje (en de vorige trouwens ook) deden het allebei super snel en goed. Huawei draait gewoon nog op het android systeem, maar zal over een flinke tijd een eigen besturingssysteem gaan hebben. Heb het er toevallig nog met iemand over gehad die in dat wereldje zit. Voornamelijk omdat Huawei niet meer het goedkope, namaak bedrijf is, maar een van de betere op de markt wil android niet meer dat het gebruik maakt van hun besturingssysteem.
Ik ben en blijf lovend over de P20 en de P30 serie!
1001nacht schreef:
17-08-2019 22:50
Goede tip, dat ga ik morgen zeker doen.
Nog een mening over wel of niet Huawei op dit moment? Er wordt gewaarschuwd dat er geen updates meer mogelijk zijn.
Dat weet ik niet. Het zou niet gelden voor telefoons die er al waren maar hoe ver dat precies rijkt weet ik niet.
CherryBlossom- schreef:
18-08-2019 00:32
Mijn partner heeft een Huawei en je kunt het merken dat er weinig updates zijn. Ze doen hun best hoor maar er zijn minder updates (dus geen, geen updates) de beperking onder vinden we aan de traagheid van internet (soms). Ik heb een samsung a50 en bij beperkt bereik heb ik bijv na paar seconden weer bereik, Huawei duurt het wel 3x zo lang over. Snelheid van de mobiel zelf kun je merken dat het trager is.
Scheelt dat hij voornamelijk appt, nieuws en dumpert kijkt maar bij meer gebruik zal je haast gek worden denk ik.
Camera daar in tegen ben ik wel lovend over maar goed voor de volgende keer wordt het geen Huawei als de ontwikkelingen niet verbeteren.
Zelf een samsung a50. Ik wilde van de s serie af om wat te beperken in de telefoon kosten per maand en een goede camera. Ben hier tevreden over.
Ik heb ook een Huawei maar dit probleem totaal niet.
Internet snelheid en bereik hebben toch ook niets met die sancties van de VS / samenwerking met Google te maken? Dat gaat over het wel of niet mogen installeren van het platform Android. Je partner heeft dat nog wel en voor nieuwe telefoons kan dat niet meer (vanaf geen idee?)
aaaanne schreef:
18-08-2019 09:50
Ik heb ook een Huawei maar dit probleem totaal niet.
Internet snelheid en bereik hebben toch ook niets met die sancties van de VS / samenwerking met Google te maken? Dat gaat over het wel of niet mogen installeren van het platform Android. Je partner heeft dat nog wel en voor nieuwe telefoons kan dat niet meer (vanaf geen idee?)
Ik heb noodgedwongen afgelopen week een nieuw toestel moeten kopen (andere gestolen) en heb zonder twijfel huawei gekocht. Deze doet het prima op android!
Het is de Motorola One Vision geworden. Misschien niet de beste camera, maar wel de zekerheid van updates met Android One.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven