Internetabonnement

30-08-2019 14:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien ik bijna geen live tv meer kijk overweeg ik geen televisieabonnement af te sluiten voor mijn nieuwe huis, maar alleen een internetabonnement. Normaliter ben ik erg goed in het hele vergelijkingsspel, maar ik kom er nu echt even niet uit.

Ik had op mijn oude adres Tele2 Internet Light en dat ging prima. Dit kan ik volgens de website ook ontvangen op mijn nieuwe adres. Echter heb ik in mijn nieuwe huis een glasvezelaansluiting, dus ik kan bij bijv. Youfone een glasvezel internetabonnement afsluiten. Volgens de website heeft Tele2 Light 6 Mb/s down- en 1 Mb/s uploadsnelheid. Youfone heeft 50 Mb/s down en 50 Mb/s up. Prijsverschil is wel redelijk (€302 p/j vs. €383 p/j).

Al zal ik de hogere snelheid op mijn nieuwe adres dus mogelijk wel nodig hebben, omdat mijn Smart TV ook op de wifi zal draaien.

Wat is wijsheid? Zal het Youfone abo merkbaar beter/sneller zijn?

Edit: ik woon daar alleen, dus qua apparaten zal het gaan om één tv en één smartphone.
mcsteamy wijzigde dit bericht op 30-08-2019 14:15
5.55% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
dat denk ik wel. Je kan dan veel stabieler online dingen kijken en streamen. En voor het prijsverschil zou ik naar glasvezel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je gezeik wilt moet je voor Youfone kiezen. Het bereik is slecht en de klantenservice is om te huilen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je voor glasvezel kiezen. Dat is gewoon heel veel sneller, zeker als je ook streaming wil gaan kijken.
Is er geen andere aanbieder dan Youfone?
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
30-08-2019 14:22
Natuurlijk moet je voor glasvezel kiezen. Dat is gewoon heel veel sneller, zeker als je ook streaming wil gaan kijken.
Is er geen andere aanbieder dan Youfone?

Ja, partijen als Ziggo en T-Mobile. Die zijn een stuk duurder en daar zijn net zo veel slechte recensies over te vinden (net als over Tele2, waar ik prima tevreden over ben) :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je zelfs je glasvezel gebruiken? Ik heb dat namelijk ook in mijn huis en kan volgens mij alleen aanbieders kiezen die glasvezel aanbieden. De prijzen vind ik erg dicht bij elkaar liggen daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
30-08-2019 14:35
Volgens mij moet je zelfs je glasvezel gebruiken? Ik heb dat namelijk ook in mijn huis en kan volgens mij alleen aanbieders kiezen die glasvezel aanbieden. De prijzen vind ik erg dicht bij elkaar liggen daarvan.

Ja, dat vraag ik me dus ook af. Dat hoor je vaker. Tele2 weigert online alleen als ik ook een tv-abonnement wil afsluiten, daarvoor is het 'verplicht' om een glasvezelverbinding af te nemen i.v.m. de benodigde snelheid voor Interactieve TV.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de website heeft Tele2 Light 6 Mb/s down- en 1 Mb/s uploadsnelheid. Youfone heeft 50 Mb/s down en 50 Mb/s up. Prijsverschil is wel redelijk (€302 p/j vs. €383 p/j).
6 Mbps is vreselijk.

Ik heb even bij Tele2 aka T-Mobile gekeken voor een glas-adres:

Glasvezel Internet 50 Mb/s voor € 32.50. Op https://www.tele2.nl/thuis/internet/#

Dat lijkt me keurig. Dus die zou ik bestellen voor een 1-persoons-huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben glasvezel van Telfort. Dat is prima (50 om 50) en kost 32.50 per maand. Wij hebben daar voor 4 mensen apparaten op en een chromecast. Misschien als je per jaar betaalt, dat het goedkoper kan?
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
30-08-2019 15:12
Wij hebben glasvezel van Telfort. Dat is prima (50 om 50) en kost 32.50 per maand. Wij hebben daar voor 4 mensen apparaten op en een chromecast. Misschien als je per jaar betaalt, dat het goedkoper kan?
Als nieuwe klant kun je geen Telfort meer aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook glasvezel. Al jaren. De laatste jaar nauwelijks tv gekeken.
Over een maand loopt onze abbo af.
We willen alleen maar internet. Vaste telefoon hebben we ook al niet meer.
Internet in huis en op onze phone.
Gaat prima. We blijven bij kpn.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
30-08-2019 14:35
Volgens mij moet je zelfs je glasvezel gebruiken? Ik heb dat namelijk ook in mijn huis en kan volgens mij alleen aanbieders kiezen die glasvezel aanbieden. De prijzen vind ik erg dicht bij elkaar liggen daarvan.
Nee hoor
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
31-08-2019 11:08
Nee hoor
Ik denk dat ze bedoelt dat als je glasvezel hebt geen DSL kan kiezen, ook al heb je een telefoonaansluiting liggen. Net nog even gecheckt: op mijn huidige adres moet ik minimaal 50Mbit/s glasvezel nemen. Op mijn vorig adres zou ik nog wel 20Mbit/s ADSL kunnen nemen (want daar ligt geen glasvezel).

(kabel van Ziggo of anderen kan natuurlijk wel).
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
31-08-2019 15:00
Ik denk dat ze bedoelt dat als je glasvezel hebt geen DSL kan kiezen, ook al heb je een telefoonaansluiting liggen. Net nog even gecheckt: op mijn huidige adres moet ik minimaal 50Mbit/s glasvezel nemen. Op mijn vorig adres zou ik nog wel 20Mbit/s ADSL kunnen nemen (want daar ligt geen glasvezel).

(kabel van Ziggo of anderen kan natuurlijk wel).

Dus als ik glasvezel heb kan ik geen ADSL-abonnement nemen? Volgens vergelijkers kan ik namelijk wel gewoon ADSL-abonnementen afsluiten op mijn nieuwe adres, maar ook glasvezel.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven