DVD kopieren

11-10-2007 17:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel een hele domme vraag zijn, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een DVD, en die wil ik graag kopieren.

Ik heb op mijn laptop een brandprogramma zitten van Sonic Digital Media. Hiermee moet je het kunnen doen.



Het volgende is het probleem: als ik die DVD 'open' dan krijg je ik weet niet hoeveel mapjes...welke moet ik dan hebben?

Als ik een CD in de speler doen, dan krijg ik tenminste gewoon een afspeellijst, daar kan ik wat mee (bijvoorbeeld via I tunes importeren). Maar met die DVD weet ik me echt geen raad.

Wie helpt me op weg?? Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Oke je gaat even naar google en je download het programma`s dvdshrink is gratis te downloaden je kiest voor de optie backup en die schijft twee bestanden naar je harde schijf het pad kan je zelf een naam geven zoals c:\film naa dat de backup is gedaan staan in het mapje film

Video_ts en Audio_ts.

Brand deze mappen op dvd en klaar.

Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel ik ga het meteen proberen... laat nog wel ff weten of het ook daadwerkelijk is gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: Video_TS & Audio_TS zijn idd. de mappen die nodig zijn, maar je kunt praktisch bij alle DVD-kopieen dezelfde "Audio_TS" map gebruiken, die map wordt eigenlijk meer voor de sier gebruikt, dan voor gegevens..

& als laatste: Is het al gelukt?
Video en audio TS zijn helemaal niet nodig meer hoor....bestanden "los" kopieren is anno 2007 :)
Alle reacties Link kopieren
Xander68 schreef op 20 oktober 2007 @ 17:08:

Video en audio TS zijn helemaal niet nodig meer hoor....bestanden "los" kopieren is anno 2007 :)




Voor DVD-Video compliant apparaten wel Xander

;-]
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet gelukt. Maar dat heeft even een andere oorzaak. Dat DVD shrink downloaden ging prima, maar ik kan niet een DVD in het geheugen van de pc zetten om hem vervolgens te kopieren, domweg omdat de harde schijf vol is.

Brengt me dus bij een nieuw probleem... hoe maak ik die leeg?

(ik heb nogal wat muziek in I tunes staan. Dit wilde ik van de C scshijf af halen en op een externe harde schijf zetten, die ik ook heb gekocht. maar dan kan i tunes de bestanden niet meer vinden en niet afspelen...weet iemand hoe ik de instellingen van i tunes daaraan aan kan passen? Of zal ik er een nieuw topic voor openen?)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt daar idd. 'n apart onderwerp voor aanmaken, maar I-tunes 'n andere map geven voor muziek & videobestanden kan idd. wel.



Ik gebruik I-Tunes niet, maar ik ga er vanuit dat ergens bij zoiets als "instellingen" of opties er wel wat te veranderen valt.

Je kunt dvd-shrink trouwens ook de opdracht geven de externe hardeschijf als tijdelijke opslag te gebruiken voor de film bestanden



Nadeel van bestanden op een externe hardeschijf zetten, is dat ie aan moet staan voor programma's die er instellingen naar hebben gekoppeld



Bij dvdshrink kun je onder "back-up" op de eerste tab de doelmappen veranderen..

excuses, ik ben met 2 pc's bezig, dan zie je weleens wat verkeerd..
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik maak er even een apart topic voor...alvast bedankt voor je reactie!

En ja, die film daarheen ka natuurlijk ook nog, maar daarmee maak ik mijn schijf niet leger : )
Alle reacties Link kopieren
tum tum schreef op 21 oktober 2007 @ 16:32:

Oke, ik maak er even een apart topic voor...alvast bedankt voor je reactie!

En ja, die film daarheen ka natuurlijk ook nog, maar daarmee maak ik mijn schijf niet leger : )
Je eigen schijf leger maken vereist 'n aantal stappen.. ik reageer in je nieuwe thread wellicht wel..
Alle reacties Link kopieren
Oke, die gaat dus eigenlijk meer over i tunes.. ik heb al wel C cleaner gedownload, maar dat moet ik er ook maar niet te rigoreus overheen gooien, ben al eens eerder in een opruimbui bestanden voorgoed kwijtgeraakt...

Is er over dit onderwerp al een topic, anders open ik er nog eentje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven