ants on a shrimp

18-05-2017 07:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
het zijn foodweken op NPO 3 , met een hoop keuringsdienst van waren en mooie docu,s , https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... hrimp.html ik zeg kijken !
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Je wordt doodgegooid met items over voedsel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar Ants on a Shrimp is echt wel de moeite waard.

Gaat eigenlijk meer om de drive om de beste te zijn. Of welke drive dan ook. Vakidiotie.
Alle reacties Link kopieren
Mensen worden gelukkig van eten. Maar ook doodongelukkig.
Als een mug die naar de lamp vliegt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gekeken. Wauw, wat een drive en creativiteit. En wat mooi om te zien dat hij geen schreeuwende chef is, maar beheerst aangeeft hoe hij zaken anders wil.
Die topchefs van hem die na 2 weken buffelen 13 van hun 14 creaties afgeschoten krijgen en niet door het lint gaan. Wat een bikkels.
De vegetariër in mij heeft wel veel moeite met de levende garnaal, maar dat is geen smet op de prachtige documentaire en mijn bewondering voor hun drive en kennis.
Alle reacties Link kopieren
hij is mooi he, idd die chefs die na zoveel teleurstelling toch weer doorgaan
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Bedankt voor deze tip! :flirting: Rene is een superchef en ik vind het prachtig om te zien hoe hij, en andere chefs, hun creaties creeeren. Wat een passie hebben deze mensen voor hun vak, wat een respect voor ons eten en de natuur hebben zij. Al hoef ik niet alles te proeven, het is een waar genot om naar te kijken. Chef's Table (Netflix) is een aanrader voor degenen die hiervan hebben genoten.

@aikidoka... de huidige chefs lopen niet meer schreeuwend door de keuken (uitzonderingen niet meegeteld). Gelukkig heeft de tijd hier verandering in gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Geweldige docu. Ik heb er echt van genoten. De passie, de precisie, drijfveren. Het met de stijltang stijlen van de blaadjes van de takken :-)

Wel werd ik echt niet goed van die garnaal. Het maken van bijzondere gerechten juich ik echt toe maar dit vond ik werkelijk te wreed. En kon ik echt niet waarderen. Ik kon alleen maar denken aan hoeveel pijn die garnaal al gehad zou hebben met dat levend pellen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-05-2017 08:36
Maar Ants on a Shrimp is echt wel de moeite waard.

Gaat eigenlijk meer om de drive om de beste te zijn. Of welke drive dan ook. Vakidiotie.
Dat klopt, maar er worden wel erg veel programma's gemaakt over welke koks de beste zijn. Waarom niet een keer een andere beroepsgroep kiezen?
Alle reacties Link kopieren
er is op de bbc een serie over de metro die net gebouwd is of wordt , waar een dame het grootste stations project leidt , top wijf , met een drive die misschien nog wel groter is dan die van rene. kan alleen ff niet op de titel komen ,
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
23-05-2017 08:41
Dat klopt, maar er worden wel erg veel programma's gemaakt over welke koks de beste zijn. Waarom niet een keer een andere beroepsgroep kiezen?

Zijn er niet programma's over topsporters? Of dansers? Of bankiers?

Ok, het is nu niet zo in de mode, maar ik ken ze wel, van vroeger.
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
23-05-2017 09:49
er is op de bbc een serie over de metro die net gebouwd is of wordt , waar een dame het grootste stations project leidt , top wijf , met een drive die misschien nog wel groter is dan die van rene. kan alleen ff niet op de titel komen ,
Leuk.

Ik vond in deze docu die chef nou niet zo interessant qua drive, wel dat hele team om hem heen.
20 uur werken op een dag, in zo'n benauwde kelder en waarvoor eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
24-05-2017 07:20
Leuk.

Ik vond in deze docu die chef nou niet zo interessant qua drive, wel dat hele team om hem heen.
20 uur werken op een dag, in zo'n benauwde kelder en waarvoor eigenlijk?
http://www.bbc.co.uk/programmes/b08ry6ly
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
retrostar schreef:
18-05-2017 10:17
Mensen worden gelukkig van eten. Maar ook doodongelukkig.
Als een mug die naar de lamp vliegt.
Wie wordt er nou ongelukkig van eten?? Als je er te weinig van hebt bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
nog een deel http://www.tvgids.nl/noma-s-werelds-bes ... el/137861/
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Bedankt voor de tip, redfox3. Ik weet niet eens waarom dit soort docu's mij zo aanspreken, maar het trekt mij in ieder veel meer dan andere beroepen. Het is een aparte wereld, en misschien is het ook wel de bewondering voor hun creativiteit. Het maakt mij eigenlijk ook niet uit, ik geniet ervan en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven