Kidsproof koud eten

27-05-2017 10:38 26 berichten
Dag dames,

Onze woning heeft de neiging behoorlijk op te warmen met dit weer (airco is in aantocht ;-) ). We willen de woning niet onnodig opwarmen door te gaan koken. Dus ik dacht de komende dagen koud te gaan eten en dat salades dan wel een goed idee voor ons zijn, maar dat mijn dochter van 3 daar wat minder zin in heeft.

Ik dacht ergens pannenkoeken te gaan eten en een keer een club sandwich te maken. Maar verder dan dat kom ik nog niet echt.
Ik ga uiteraard ook even Pinterest aan doen, maar wie heeft nog goede ideetjes?

De dank is wederom groot! :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Koude salade met bijv pasta of couscous oid? M'n vriend had gister eentje gemaakt met couscous, appel, gebakken spekreepjes, stukjes kaas, komkommer, tomaat, en nootjes. Was heerlijk!
Pastasalade.

Kun je nu vast wat pasta koken en daarna lekker naar buiten voor het echt warm wordt.
Pasta salade vinden die van mij wel lekker.
Wraps met zalm en kruidenboter
Soep met brood.
Iets met makreel. Brood of salade
Pita brood met ananas


Allemaal niet zo heel verantwoord of culinair, maar wel wat mijn kinderen lekker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Fruitsalade, stokbrood met van alles, komkommersalade. Voor een 3 jarige een broodje pindakaas?
Ijsjes etc etc
Fleetje toch, niets zo easy als kidsproof eten......zegt deze dame die totaal niet kan koken. :proud:

Pannenkoeken, poffertjes, bammetje (met eitje en tomaat), fruit en groente uit het knuistje, rabarbercompote, puur fruit ijsje zelfgemaakt, yoghurt met fruit en honing en nootjes, iets uit de vriezer in de magnetron verwarmen, bij de supermarkt of bakker een pizzabroodje of frikandelbroodje of chococroissant, etc.

Mijn ervaring.......kinderen hoeven niet elke dag verantwoord. En een keer een boterham of broodje waarderen ze vaak ook als avondeten. Erna een extra lekker toetje zoals een mini marsje ofzo.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 27-05-2017 10:49
3.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pasta-, rijst-, couscous- en aardappelsalade.

Rauwkost eventueel met een dipje. Stokbrood met wat humus oid erbij. Eventueel wat gesneden droge worst of ham als je vlees wilt.
Voor het meeste koude eten moet je toch op enig moment (al kan dat uren eerder) koken of bakken...

Zelfgebakken brood met lekker beleg
Witlofsalade (witlof, appel, mandarijn, blokjes ham of gerookte kip, gekookt eitje
Zelfgemaakte aardappelsalade of huzarensalade of pastasalade

Of haal een paar lekkere salades in de winkel met wat stokbrood.
Of koop kant-en-klare poffertjes, gooi ze kort in de magnetron en rijg ze aan een spiesje met wat fruit ertussen
Of maak een broodje knak (van alleen de worstjes opwarmen zal je huis niet veel warmer worden)

Schaaltje rauwkost met een lekker dipje erbij en klaar.
Of laat een pizza bezorgen of haal frieten. Beetje (...) extra zout is ook wel welkom deze warme dagen en hoef je toch niet zelf te koken.
appeltjesgroen schreef:
27-05-2017 10:54
Of laat een pizza bezorgen of haal frieten. Beetje (...) extra zout is ook wel welkom deze warme dagen en hoef je toch niet zelf te koken.
Precies. Grote bak excuus-sla erbij en klaar ben je.
Alle reacties Link kopieren
Buiten BBQ (desnoods zo'n ding voor eenmalig gebruik)?

Koud:
- de al genoemde pastasalade
- retro: huzarensalade met stokbrood, gevulde tomaat, gekookt ei en voor de seventies touch perzik op sap met wat slagroom als toetje
- gazpacho met wat tapashapjes
- courgette spaghetti (alleen een klein pannetje nodig voor de tomatensaus maar die kun je ook koud eten)

Ik grill veel op de BBQ met dit weer. Favoriet is hier gegrilde courgette (reepjes met kaasschaaf maken) met munt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben al weer meer inspiratie rijker! Pasta salade bedacht ik me net ook pas toen ik op Pinterest ging kijken. :facepalm: Goed idee trouwens dat in de ochtend al te koken! Wraps zal hier ook een hit zijn, broodje knak ook. :-d
Lekker de BBQ aan met dit weer. Heerlijk.
We hebben vanmiddag een BBQ bij vrienden, nog beter! We hoeven alleen maar aan te schuiven. :proud:
Man komt net thuis met kant en klaar pakket knakworst met broodjes en saus van Action voor hem en kind vanaaf.
Fleet schreef:
27-05-2017 11:14
We hebben vanmiddag een BBQ bij vrienden, nog beter! We hoeven alleen maar aan te schuiven. :proud:
Heerlijk, geniet ervan. Het is prachtig weer!
Blondie456 schreef:
27-05-2017 11:12
Lekker de BBQ aan met dit weer. Heerlijk.
Laat me raden..zo veel mogelijk vlees :proud:
Sushi
Steak tartare
Huzarensalade,
Al vindt mijn driejarige dat laatste niet lekker, die van jou misschien wel?
Groenten (paprika, wortel, komkommer) met een dipje. Doe ze in een frietbakje en kind vind het vast prachtig. Erbij die broodjes knak en fruitsalade of hangop met nootjes, honing en vers fruit toe.
Alle reacties Link kopieren
Liezze schreef:
27-05-2017 10:49
Pasta-, rijst-, couscous- en aardappelsalade.
Maar die pasta rijst enz moet toch ook eerst gekookt worden lijkt me.

To, of je nou twee of een gaspit hebt aanstaan maakt dan volgens mij ook niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
couscoussalade, couscous maken in microgolf ! Daarvan warmt je huis niet op.
-Puss-in-Bootz- schreef:
27-05-2017 11:21
Laat me raden..zo veel mogelijk vlees :proud:
Natuurlijk :-D
Ik ben dan wel geen kind meer maar ik ga straks ook maar vast pastasalade maken. Lekker!
Afbeelding Ik ben dol op deze zakjes. 1 min in de magnetron wat tomaatjes, komkommer feta etc er door en klaar is Kees!

Ik weet niet wat ik fout doe, maar het plaatje komt niet. Maar ik bedoel de quinoa zakjes van AH. Google maar.
Afbeelding
bubbelwijn schreef:
27-05-2017 12:05
Afbeelding Ik ben dol op deze zakjes. 1 min in de magnetron wat tomaatjes, komkommer feta etc er door en klaar is Kees!

Ik weet niet wat ik fout doe, maar het plaatje komt niet. Maar ik bedoel de quinoa zakjes van AH. Google maar.
Afbeelding
Oh wat een goede tip! Dankjewel. Die ga ik halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven