Hoe ovenschotel in 1 schaal gescheiden houden

24-07-2017 15:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een ander misschien heel logisch maar ik kom er niet uit.

Als ik voor twee personen een ovenschotel maak die vrijwel gelijk is maar toch een beetje anders is (bijv. 1 of 2 ingrediënten die maar in één helft voorkomen), hoe kan ik die dan makkelijk in één schaal maken maar wel uit elkaar houden? Wil liever niet twee schalen vuil maken :biggrin:

Kan ik er gewoon een stukje aluminimumfolie tussen doen? Of hebben jullie een andere praktische oplossing?
Het is niet erg als de inhoud van de ene kant een beetje doorloopt in de andere kant.

Dank!
Alle reacties Link kopieren
hangt van het type ovenschaal af.
opties
- aluminium folie of andere barrière tussen de twee gerechten
- schaal in schaal. dus de kleine schaal vullen met inhoud 1, en deze in een veel grotere schaal 2 zetten. de rand dan vullen met inhoud 2
- rijst, aardappelpuree, gehaktbrood, etc als scheidingswand gebruiken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dan inderdaad een soort "dijkje" van aluminiumfolie. Werkt over t algemeen prima, alleen bij wat meer vochtige ovenschotels loopt t alsnog weleens wat in elkaar over (bijv. witlof verliest vaak nog aardig wat vocht)
Het ligt er maar net aan wat je wil maken. Bij lasagne zou je bijvoorbeeld 1 vel in het midden overdwars rechtop kunnen zetten. Bij een aardappelschotel kun je de aardappels als scherm gebruiken. En bij bijv vegetarisch kun je het vlees aan 1 kant van de schaal houden.
Alle reacties Link kopieren
Check! Een dijkje van alufolie of bij lasagne (daar ging het in dit geval om) 1 vel in het midden rechtop. Dat ik dat zelf niet heb kunnen bedenken :facepalm:

En die aardappelpuree ertussen is ook een goeie! :idee:

Mijn man en ik eten net een beetje anders maar niet erg genoeg om alles apart te maken. Zocht naar wat praktische tips (ben totaal geen creatieve koker) en nu heb ik er al heel snel een paar. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal wat je vraagt, maar misschien heb je er toch wat aan. Ik heb twee kleinere schalen gekocht. Een schaal is precies mooi een portie..

Bijvoorbeeld deze; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40058763/
Ik maak preischotel met aan de ene kant bladerdeeg en aan de andere kant aardappelschijfjes. De bladerdeeg is de scheiding.
Alle reacties Link kopieren
er zijn ook ovenschotels van glas met in het midden een 'glaswandje', speciaal voor dit doel. Laatst bij de Makro gekocht.
Alle reacties Link kopieren
@Magick88: wel dubbel afwas maar kleinere schalen dus dat is eventueel ook nog een handige oplossing! Die kunnen toch mooi naast elkaar in de oven.
Alle reacties Link kopieren
@Ambra dat lijkt me handig. Ga ik naar op zoek bij de Makro.
Alle reacties Link kopieren
@Ambra: enig idee hoe ze dat noemen? Als ik er op Google (ovenschaal tussenstuk of scheidingswand) kan ik niks vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook even op zoek en vond dit:
https://www.makro.nl/cat/nl/products/pr ... cc1shopp20
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
@tbl1966, dat is 'm. Ziet er echt ideaal uit! Ga vanavond direct even bij de Makro langs. Dank voor tips en de zoekhulp!
Alle reacties Link kopieren
Happy07 schreef:
24-07-2017 16:19
@Ambra: enig idee hoe ze dat noemen? Als ik er op Google (ovenschaal tussenstuk of scheidingswand) kan ik niks vinden.
ik heb de schaal kado gegeven dus kan niet even kijken of er een merk op staat.

https://www.makro.nl/cat/nl/products/pr ... -2-vaks-50

het lijkt uit de serie "cosy en trendy" te komen, ovenschaal 2 vaks.
weet niet of de link werkt.
geen idee of dat merk elders ook te koop is.
Alle reacties Link kopieren
oh mosterd..
Alle reacties Link kopieren
Happy07 schreef:
24-07-2017 16:28
@tbl1966, dat is 'm. Ziet er echt ideaal uit! Ga vanavond direct even bij de Makro langs. Dank voor tips en de zoekhulp!
Graag gedaan, leek mij ook wel handig, vandaar.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
hamerhaai schreef:
24-07-2017 15:23
hangt van het type ovenschaal af.
opties
- aluminium folie of andere barrière tussen de twee gerechten
- schaal in schaal. dus de kleine schaal vullen met inhoud 1, en deze in een veel grotere schaal 2 zetten. de rand dan vullen met inhoud 2
- rijst, aardappelpuree, gehaktbrood, etc als scheidingswand gebruiken
Zonder je inbreng te niet te willen doen.......optie twee is zo onhandig en lijkt me ook niet mooi ogen....plus dan alsnog twee schalen in gebruik....in dat geval veel beter twee aparte schalen vullen.

Echter een oplossing zelf heb ik niet, dus kan weinig toevoegen. :huh:
tbl1966 schreef:
24-07-2017 16:26
Ik was ook even op zoek en vond dit:
https://www.makro.nl/cat/nl/products/pr ... cc1shopp20
Super tip. Hoe kom je bij Makro binnen zonder pasje?
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
24-07-2017 17:28
Super tip. Hoe kom je bij Makro binnen zonder pasje?
Dat kan helaas niet, je hebt echt een pasje nodig. Ik zie hem ook nog wel op een andere plek, maar daar is hij gelijk een stuk duurder :-(

ovenschaal
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
24-07-2017 17:28
Super tip. Hoe kom je bij Makro binnen zonder pasje?
via een vriend, buurmens of familielid met een pasje.
bijna iedereen heeft een makro pasje in nederland, dus dat moet wel lukken toch?
Zou het, ik ga er achteraan!
Lijkt me leuk om daar weer eens te neuzen. Kwam er "vroeger" wel met pasje ex die zelfstandige was.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke bedankt! Ik heb de schaal gisteravond bij de Makro gehaald. Perfecte oplossing voor mijn 'probleem' :cheer:
@Troeteltje, er zijn inderdaad heel erg veel mensen die een pasje hebben. Vast wel iemand in de omgeving die 'm aan je uit wil lenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven