Visgerecht voor kerst, wat erbij

13-12-2017 15:54 14 berichten
Voor kerst maak ik een visgerecht. Het is een gerecht waarbij de vis wordt gecoat met een mix van kruiden, knoflook en maisgries en dan gebakken. De groentensaus bestaat uit venkel die in visbouillon wordt gekookt en dan nog met wat pernod, citroensap etc. wordt gereduceerd, zodat je een lekkere rijke groentensaus krijgt.

Het recept klinkt heerlijk, maar het is natuurlijk geen volledige maaltijd. Maar wat zou hier lekker bij zijn? Ik denk aan gebakken aardappels, maar zal ik er dan nog groenten bij doen?

Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
ipv aardappel een risotto? (limoen risotto bijvoorbeeld)
Alle reacties Link kopieren
Om het makkelijk te houden zou ik voor diepvries doperwten gaan. Die kan je nu al kopen. Of eventueel andere diepvriesgroente.

Last minute nog verse kwetsbare groente vind ik voor de kerst nooit zo'n geslaagd idee.

Je zou ook kunnen kiezen voor een aardappelpuree. Ook makkelijk vooraf te maken en op de dag zelf alleen in de oven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hmmm, aardappelpuree vind ik wel een goed idee, en dan inderdaad in de oven voor een mooi bruin korstje. Lekkere kruiden erdoorheen. Dat is wel een mooi bijgerecht.

Diepvriesgroente is een goed idee, nu nog even kijken welke. Doperwtjes vind ik niet zo.
Lilalinda, risotto heb ik weinig ervaring mee, en dat is nogal bewerkelijk. Dat is mijn visgerecht ook, dus ik hou het liever iets simpeler met de bereiding.
Alle reacties Link kopieren
Groene aspergetips erbij? Zijn er ook in de diepvries.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Aardappel puree.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat is wel lekker denk ik fashionvictim. Zit ook te denken aan wortels en dan uit de oven met sinaasappel.
Alle reacties Link kopieren
Peultjes? Witte wijn en die ook door de saus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Peultjes is ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wilde ook wortels noemen. Voor de kleur vooral, aardappelpuree en vis zijn beiden wat bleek. Peultjes is dan ook een goede, of je kiest voor allebei.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kroketten doen en veldsla met kerstomaatjes.
Dank jullie voor alle tips, ik zie genoeg dingen voorbij komen die me lekker lijken. Nu nog even kiezen wat precies. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
13-12-2017 15:54
Voor kerst maak ik een visgerecht. Het is een gerecht waarbij de vis wordt gecoat met een mix van kruiden, knoflook en maisgries en dan gebakken.
Wil je het recept delen? Lijkt me erg lekker.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven