Hoe lang blijft quiche goed?

13-12-2017 16:17 26 berichten
Mijn ouders komen tweede kerstdag eten, gewoon simpel, ze zijn dan net terug van vakantie dus geen zin om te koken/tijd om boodschappen te doen.

Ze komen bij mij eten.
Het menu is simpel:
- voor de liefhebber broccoli quiche/hartige taart
- spareribs uit de oven
- aardappelkroketjes uit de airfryer
- sperziebonen waarschijnlijk
- als toetje luxe koffie of stuk van de bruidstaart (we hadden ijsbruidstaart dus denk niet dat ie 1 jaar goed blijft in de vriezer)

maar goed, dat is door alle eters goedgekeurd, en dat is fijn want het is simpel voor mij te maken. (ik ben redelijk goed in de keuken)

Echter kan ik niet tegen de Kerst-drukte in de supermarkt, dus wil begin volgende week al alle boodschappen doen (dus voor het weekend; uiterlijk woensdag) ik heb een schuur waar groente heel lang goed blijft met dit weer. Voor vlees heb ik een vriezer. Allemaal prima.

Ik wil echter de hartige taart eerder maken; Eerste Kerstdag moeten we naar schoonfamilie aan andere kant van het land... Dat zorgt altijd voor hoop overprikkeling. Maken voor we vertrekken zou kunnen, maar wil toch meer op save spelen.
Kan ik za of zo de taart maken en dan di opnieuw in de oven opwarmen of is dat vies?

En kan ik het vlees op zondag al marineren?

groetjes,

autisme-stress-kip.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kan de quiche een dag vooraf maken, zorg dat hij niet teveel vocht bevat, anders wordt de bodemzompig.
En ja, je kan het vlees prima een dag van te voren marineren, de smaak zal dan juist uitgesprokener zijn. Lekker toch?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wat denk je van kant en klaar gerechten ?
Ah heeft hele mooie kerstgerechten Lidl ook.
Snap niet dat je dit op je hals haalt als je snel “ overprikkelt” raakt.
Simitçi schreef:
13-12-2017 16:24
Wat denk je van kant en klaar gerechten ?
Ah heeft hele mooie kerstgerechten Lidl ook.
Snap niet dat je dit op je hals haalt als je snel “ overprikkelt” raakt.
boodschappen doen moet ik toch uiteindelijk.
En kook wel graag, en mijn ouders zijn met alles blij, als het mislukt bestellen we wel iets :)
Misschien ga ik wel voorgegaarde spareribs halen, die hoeven alleen in de magnetron/oven! Dat is wel een goed idee.

Hartige taart maak ik sowieso graag, houd man niet van, dus ben dan blij als ik visite krijg die het wel met smaak eet.
Moet kunnen die quiche
https://www.google.nl/search?q=quiche+d ... ent=safari
Simitçi schreef:
13-12-2017 16:33
Moet kunnen die quiche
https://www.google.nl/search?q=quiche+d ... ent=safari
top, anders maak ik het die dag in de ochtend, de groenten blijven wel goed in de schuur.
Dankjewel.
Hawelry schreef:
13-12-2017 16:17
Ik wil echter de hartige taart eerder maken; Eerste Kerstdag moeten we naar schoonfamilie aan andere kant van het land... Dat zorgt altijd voor hoop overprikkeling. Maken voor we vertrekken zou kunnen, maar wil toch meer op save spelen.
Kan ik za of zo de taart maken en dan di opnieuw in de oven opwarmen of is dat vies?
Quiche zou ik op de ochtend zelf maken. Twee of drie dagen ervoor lijkt me echt niet lekker.
Kirikou schreef:
13-12-2017 16:39
Quiche zou ik op de ochtend zelf maken. Twee of drie dagen ervoor lijkt me echt niet lekker.
Ja, ik ga quiche gewoon in de ochtend maken! :)
Als je op ziet tegen de boodschappen ( doe ik ook namelijk ) is thuisbezorgen of een pick-uppoint heel handig . We hebben hier zowel de jumbo als Ah die dat doen. Dat is voor rijden en boodschappen zo de auto in.
Alle reacties Link kopieren
Kan wel, en anders bak je de bodem vooraf, en maak je de groentes die je er in wil doen al klaar en zet je koud weg. Op de dag zelf mik je de vulling op de taartbodem, saus of kaas of allebei er over heen en hup de oven in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
13-12-2017 16:55
Als je op ziet tegen de boodschappen ( doe ik ook namelijk ) is thuisbezorgen of een pick-uppoint heel handig . We hebben hier zowel de jumbo als Ah die dat doen. Dat is voor rijden en boodschappen zo de auto in.
Boodschappen vind ik het leukste. En dan kijken in de karretjes van anderen. :biggrin:

Laten bezorgen vind ik eng. Dadelijk leveren ze te laat, niet of verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Je kan quiche toch invriezen?
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
13-12-2017 16:24
Wat denk je van kant en klaar gerechten ?
Ah heeft hele mooie kerstgerechten Lidl ook.
Snap niet dat je dit op je hals haalt als je snel “ overprikkelt” raakt.
Maar is echt niet zo lekker als verse gemaakte
lindaatje1900 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 17:41
3.51% gewijzigd
lindaatje1900 schreef:
13-12-2017 17:20
Boodschappen vind ik het leukste. En dan kijken in de karretjes van anderen. :biggrin:

Laten bezorgen vind ik eng. Dadelijk leveren ze te laat, niet of verkeerd.
To geeft aan dat ze de kerstdrukte in winkels niet trekt.
Ik bestel ieder met kerst nog nooit fout gegaan.
lindaatje1900 schreef:
13-12-2017 17:24
Maar is echt niet zo lekker als kant en klaar.
Het ging mij om het feit dat ze snel over prikkelt raakt , ik probeerde met haar mee te denken .
Maar had vanuit mezelf moeten redeneren begrijp ik ?
Oke, ik heb de planning dankzij jullie:
- ik koop voorgegaarde en gemarineerde spareribes
- de quiche maak ik op de dag zelf

probleem opgelost.
Met boodschappen doe ik Noise canceling headphone op en ga ik op een daluur voor het weekend zelf(weet precies wanneer dat is ;) ) dan komt dat ook goed, groente blijft goed in de schuur en de vriezer is groot zat.


Dank u alle.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
13-12-2017 17:24
To geeft aan dat ze de kerstdrukte in winkels niet trekt.
Ik bestel ieder met kerst nog nooit fout gegaan.
Had het over thuisbezorgen niet over bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
13-12-2017 17:26
Het ging mij om het feit dat ze snel over prikkelt raakt , ik probeerde met haar mee te denken .
Maar had vanuit mezelf moeten redeneren begrijp ik ?

Dat ze het in de supermarkt kant en klaar kan kopen zal ze zelf ook wel weten, niet?
lindaatje1900 schreef:
13-12-2017 17:42
Had het over thuisbezorgen niet over bestellen.
Wat verwacht je dat er fout gaat met het boodschappen thuisbezorgen? Als je zorgt dat het bezorgd wordt als de winkels nog open zijn kun je in het uitzonderlijke geval dat er iets mist het alsnog gaan halen. Wij laten het ook bezorgen en ik maak me geen moment zorgen dat er iets onherstelbaar verkeerd gaat. Scheelt me wel een hoop gedoe en een bezoek aan een veel te drukke supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
13-12-2017 18:26
Wat verwacht je dat er fout gaat met het boodschappen thuisbezorgen? Als je zorgt dat het bezorgd wordt als de winkels nog open zijn kun je in het uitzonderlijke geval dat er iets mist het alsnog gaan halen. Wij laten het ook bezorgen en ik maak me geen moment zorgen dat er iets onherstelbaar verkeerd gaat. Scheelt me wel een hoop gedoe en een bezoek aan een veel te drukke supermarkt.
Ik zou bang zijn dat het te laat wordt bezorgd omdat het bijvoorbeeld slecht weer is.
Wat ik dan nodig heb kan ik niet meer halen omdat het uitverkocht is bijvoorbeeld.
De meeste dingen die lang houdbaar zijn neem ik nu al mee met de gewone boodschappen.
De rest haal ik een dag of wat van te voren, ook verse dingen blijven echt wel even goed.
Ik ken de stress ook niet eigenlijk.
Ik zou dan wel stress hebben van ojeee als het maar goed bezorgd wordt. :biggrin:

Bestel jjij ook met kerst>
Lady_Vintage schreef:
13-12-2017 18:26
Wat verwacht je dat er fout gaat met het boodschappen thuisbezorgen? Als je zorgt dat het bezorgd wordt als de winkels nog open zijn kun je in het uitzonderlijke geval dat er iets mist het alsnog gaan halen. Wij laten het ook bezorgen en ik maak me geen moment zorgen dat er iets onherstelbaar verkeerd gaat. Scheelt me wel een hoop gedoe en een bezoek aan een veel te drukke supermarkt.
Ik bedoelde ook dat we lieten thuisbezorgen en inderdaad scheelt zo veel drukte , het was vandaag bij Albert Heijn al mega druk zelfs de cassiere zei het.
Simitçi schreef:
13-12-2017 18:45
Ik bedoelde ook dat we lieten thuisbezorgen en inderdaad scheelt zo veel drukte , het was vandaag bij Albert Heijn al mega druk zelfs de cassiere zei het.

scheelt dat ik in een klein dorp woon; groente/fruit op de markt haal en de rest in daluren (liefst met iemand erbij, heb gelukkig veel familie (die de andere kerstdag doet ;) ) in dorp wonen!) Dus komt goed. Maar dankjewel.
lindaatje1900 schreef:
13-12-2017 18:37
Ik zou bang zijn dat het te laat wordt bezorgd omdat het bijvoorbeeld slecht weer is.
Wat ik dan nodig heb kan ik niet meer halen omdat het uitverkocht is bijvoorbeeld.
De meeste dingen die lang houdbaar zijn neem ik nu al mee met de gewone boodschappen.
De rest haal ik een dag of wat van te voren, ook verse dingen blijven echt wel even goed.
Ik ken de stress ook niet eigenlijk.
Ik zou dan wel stress hebben van ojeee als het maar goed bezorgd wordt. :biggrin:

Bestel jjij ook met kerst>
Ja, heb gisteren de hele lijst erin gezet bij de appie. Wordt zaterdag de 23e tussen 8 en 10 bezorgd. Komt het te laat, geen probleem. Ben de hele dag wel thuis. Bovendien is het nog nooit te laat geweest tot nu toe. Mist er wat? Loop ik even naar de supermarkt een paar straten verderop. Is het niet meer te krijgen? Koop ik plan b.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
13-12-2017 18:48
Ja, heb gisteren de hele lijst erin gezet bij de appie. Wordt zaterdag de 23e tussen 8 en 10 bezorgd. Komt het te laat, geen probleem. Ben de hele dag wel thuis. Bovendien is het nog nooit te laat geweest tot nu toe. Mist er wat? Loop ik even naar de supermarkt een paar straten verderop. Is het niet meer te krijgen? Koop ik plan b.
Klinkt ok.
En daar zit dan alles in?
Ik haal bijvoorbeeld vlees bij de slager, vis bij de visboer enzovoort.
Ik moet dan toch op pad, zeg maar.
Heb zelden meegemaakt dat het mega druk was. En ik woon in een grote stad.
Vroeg mijn bed uit en bijtijds er zijn scheelt al.
lindaatje1900 schreef:
13-12-2017 19:04
Klinkt ok.
En daar zit dan alles in?
Ik haal bijvoorbeeld vlees bij de slager, vis bij de visboer enzovoort.
Ik moet dan toch op pad, zeg maar.
Heb zelden meegemaakt dat het mega druk was. En ik woon in een grote stad.
Vroeg mijn bed uit en bijtijds er zijn scheelt al.
Ja, het is gewoon net als boodschappen doen bij de supermarkt maar dan online. Normaal ga ik ook niet naar de slager en visboer. Ik koop (bijna) alles bij Albert Heijn of Lidl. Voor kerst gewoon alles bij AH. Als ze alles leveren wat ik nodig heb dan hoef ik geen winkel meer in. Echt top! Ze brengen het zelfs tot in je keuken dus je hoeft ook niet te sjouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven