Kerst brunch; wat vergeet ik nog?

13-12-2017 18:05 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry.. het zoveelste kerst topic :)

Er komen bij mij op 1e kerstdag 10 volwassen brunchen en ik heb nu de volgende dingen op mijn lijstje staan. Maar wat mis ik nog?

Ik wil graag dat iedereen genoeg keus heeft. Er zijn verder geen dieetwensen behalve dat er eigenlijk geen visliefhebbers bij zitten.

- 3 verschillende soepen
- gehaktballetjes in tomatensaus
- verschillende bladerdeeg hapjes
- huzarensalade
- frisse groene salade
- verschillende soorten broodjes (pistolet ed)
- verschillende soorten zoete broodjes (chocolade broodjes ed)
- breekbrood en tapenades, kruidenboter zeezoutboter ed
- olijven
- allerlei vleeswaren en kaas
- 3 verschillende soorten toetjes
- sappen, wijnen

Zal ik er nog warms bij maken? Of juist wat meer koude varianten?
Iemand nog ideeen?
Je vergeet niets! Je bent zeer uitgebreid. Ga je toevoegen is dat voor de lekker, voor je gevoel of voor de heb. Dus.........kan, echter hoeft niet. Je gasten zullen niet met honger bij je vertrekken. ;-)

Eventueel kun je er gevulde eitjes, gevulde paprika’s, cherrietomaatjes, komkommer en ander rauwkost bijleggen. Ikzelf garneer mijn brood graag met rauwkost.

Aanvulling: volkoren brood. Al is het een half brood. Voor mensen die liever geen broodjes eten.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 18:11
12.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier doet bananenbrood het altijd erg goed. En ik had vorig jaar een soort taart gemaakt met vijgen en dadels met karamel. Zal even kijken naar het recept. Dat was echt erg lekker en een leuke aanvulling op wat er al was.
Gevonden: https://www.aldi.nl/aldi_recept_salty_k ... 0_147.html

Verder, als je iets warms erbij wilt, is een eierragout ook lekker om te maken of kip.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Iets zoets na ?
Alle reacties Link kopieren
roerei of gebakken ei met spek
zalm
gemengd fruit
groene salade zou ik skippen
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 13-12-2017 18:14
85.71% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
13-12-2017 18:10
Je vergeet niets! Je bent zeer uitgebreid. Ga je toevoegen is dat voor de lekker, voor je gevoel of voor de heb. Dus.........kan, echter hoeft niet. Je gasten zullen niet met honger bij je vertrekken. ;-)

Eventueel kun je er gevulde eitjes, gevulde paprika’s, cherrietomaatjes, komkommer en ander rauwkost bijleggen. Ikzelf garneer mijn brood graag met rauwkost.

Aanvulling: volkoren brood. Al is het een half brood. Voor mensen die liever geen broodjes eten.
Thanks :)
Volkorenbrood, rauwkost en gevulde eitjes, neem ik mee.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
13-12-2017 18:10
Hier doet bananenbrood het altijd erg goed. En ik had vorig jaar een soort taart gemaakt met vijgen en dadels met karamel. Zal even kijken naar het recept. Dat was echt erg lekker en een leuke aanvulling op wat er al was.
Gevonden: https://www.aldi.nl/aldi_recept_salty_k ... 0_147.html

Verder, als je iets warms erbij wilt, is een eierragout ook lekker om te maken of kip.
Leuk idee dat bananenbrood. En iets met ei was ik idd nog vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Je zou er nog wraps bij kunnen doen, altijd goed (vinden wij dan :-D )
Wat mij betreft zou er nog wel wat warms bij mogen. Ik vind 3 soorten soep daarnaast erg veel, dat zou ik terugbrengen naar gewoon 1 pan soep. Als je een kopje soep op hebt, met wat stokbrood erbij, heb je al best wat gegeten. Dus ik zou echt geen 3 pannen soep maken, daar houd je geheid heel veel van over denk ik.

Warme dingetjes nog bijvoorbeeld: mini-worstenbroodjes, pizza-picolino's, stukjes quiche, pasteitje ragout, kipstukjes in satésaus.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
13-12-2017 18:12
Iets zoets na ?
Ik heb nu baklava (niet zelf gemaakt) ijs en iets van een pudding.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
13-12-2017 18:12
roerei of gebakken ei met spek
zalm
gemengd fruit
groene salade zou ik skippen
Ei ga ik zeer zeker doen en fruit ook. Thanks!
Het zijn helaas ook geen zalm liefhebbers :)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad beter rauwkost toevoegen dan een groene salade denk ik. En gevulde eieren zijn ook altijd heerlijk!
En tóch zou ik ook iets van vis toevoegen, al is het maar een schaaltje gerookte zalm of forel ofzo. Dat lust toch eigenlijk wel iedereen?
Toetje!

Mosterd. Ook lekker.
Stoofperen en kerststol.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook aandacht hebben voor "de dingen eromheen".
Muziekje of niet? Plaatsing gasten of zelf kiezen? Is de mix van 10 personen goed?
Kaarsjes of andere (tafel)aankleding?
etc.



De meeste geslaagde (kerst)dagen gaan mogelijk niet om het eten alleen?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
13-12-2017 18:16
Je zou er nog wraps bij kunnen doen, altijd goed (vinden wij dan :-D )
Wat mij betreft zou er nog wel wat warms bij mogen. Ik vind 3 soorten soep daarnaast erg veel, dat zou ik terugbrengen naar gewoon 1 pan soep. Als je een kopje soep op hebt, met wat stokbrood erbij, heb je al best wat gegeten. Dus ik zou echt geen 3 pannen soep maken, daar houd je geheid heel veel van over denk ik.

Warme dingetjes nog bijvoorbeeld: mini-worstenbroodjes, pizza-picolino's, stukjes quiche, pasteitje ragout, kipstukjes in satésaus.
Het zijn best grote eters :) en het kan altijd nog in de vriezer.
Warme dingetjes erbij is ook wel een idee. Zo gemaakt. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
20062016 schreef:
13-12-2017 18:21
Ik zou ook aandacht hebben voor "de dingen eromheen".
Muziekje of niet? Plaatsing gasten of zelf kiezen? Is de mix van 10 personen goed?
Kaarsjes of andere (tafel)aankleding?
etc.



De meeste geslaagde (kerst)dagen gaan mogelijk niet om het eten alleen?
Thanks! Heb ik idd ook aan gedacht. Tafel leuk gedekt, menu kaartjes gemaakt, muziek. Verder lekker ongedwongen, mijn familie is heel relaxed en mixt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik bij een brunch op de een of andere manier een ei gerecht horen. Een lekker gevulde frittata bijvoorbeeld, Kun je ook koud eten.

Sowieso kerststol.

En ik zou voor het feestelijke er nog een mooie beenham bij doen denk ik, en de gehaktballetjes in tomatensaus eventueel weg laten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-12-2017 18:19
Toetje!

Mosterd. Ook lekker.
;-D
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-12-2017 18:21
Stoofperen en kerststol.
Kerststol :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=brunch&s ... iLVV3nwsQM:

even zoeken naar het plaatje van de kerstboom gemaakt van plakjes kiwi
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ragout met pasteitjes!
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
13-12-2017 18:24
Ik bij een brunch op de een of andere manier een ei gerecht horen. Een lekker gevulde frittata bijvoorbeeld, Kun je ook koud eten.

Sowieso kerststol.

En ik zou voor het feestelijke er nog een mooie beenham bij doen denk ik, en de gehaktballetjes in tomatensaus eventueel weg laten.
Ei hoort er inderdaad bij. Ik kijk nog even in welke vorm.
Kerststol ook. Beenham is wel het overwegen waard maar wellicht te zwaar?

Ik zie super leuke ideeen allemaal. Ik ga er zeker nog een aantal toevoegen. Bedankt allemaal voor het meedenken tot zo ver !
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-12-2017 18:21
kerststol.
Dat zeker !
dan heb je kerststol. croissant, een zoet broodje, een broodje om te beleggen.... zat, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou één soep doen, de huzarensalade er ook uit gooien. Je hebt veels te veel.
Pancakes zijn ook lollig. Zijn er kinderen bij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hartige taart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven