Beste koffiebonen supermarkt

19-01-2018 22:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week is het dan eindelijk zover: mijn eerste espressomachine. Ik ben me alvast een beetje aan het oriënteren als het gaat om koffiebonen.

Ik weet het, er zijn al veel topics geopend over dit onderwerp. Toch heb ik nog niet echt de info gevonden die ik zoek. En sommige topics zijn al verouderd.

Wat ik zoek: ik hou wel van een behoorlijk sterke, volle/aromatische koffie. 100% arabica of 80/20% verhouding. Het liefst 500 gram, maar als iemand een goede aanbeveling heeft voor een 1000 gram zak is dat ook welkom.

Mijn vraag: wat zijn jullie favoriete koffiebonen uit de supermarkt die een beetje aansluiten bij mijn voorkeuren?

Aanvullende vraag: heeft iemand ervaring met de Colombia koffie van de Hema? Ook hoor ik goede verhalen over de rode en zwarte zak espressobonen van Lidl en de gewone hema bonen. Welke van deze twee heeft jullie voorkeur?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
De Lidl heeft de beste bonen voor een lage prijs. Mijn man die eerst verzot was op Illy is helemaal van de zwarte zakken van de Lidl nu.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een fan van de zwarte zakken van Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn we blij met de australian bonen type “peru”
Hier de dark roast espresso bonen van de hema
Alle reacties Link kopieren
anki schreef:
19-01-2018 23:10
Hier de dark roast espresso bonen van de hema
Check. En in de huizen van onze (bijna) gehele vriendenkring ook.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Illy bonen, al jaaaaaaren!
Alle reacties Link kopieren
De donkerrode zakken van de Lidl hier! smaakt precies als de Corleone bonen (sterkste smaak) van Simon Levelt. Alleen kosten die 21€ per kilo. en bij Lidl 6,95 per kilo!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de donkere zak van de Hema. Vanwege de goede beoordeling van de Lidl die ook een keer geprobeerd maar na 1 zak weer terug op Hema koffie.

Je kan ze ook laten bezorgen. Bij 3 zakken is het gratis.

Vrienden hebben ook van alles uitgeprobeerd maar gebruiken ook Hema bonen in de donkere zak.
De espresso bonen van La Place (sinds de V&D failliet is godzijdank verkrijgbaar bij de Jumbo). Wij houden hier van sterke koffie met een ronde smaak.

De koffie van de Hema vind ik vaak wat stoffig smaken.

Wij zetten overigens wel gewoon filterkoffie, niet met een espressomachine.
Alle reacties Link kopieren
Jumbo huismerk espressobonen Extra Forte. Voorheen altijd bonen gehad van Illy en Australian, maar deze zijn wat betaalbaarder en zeker net zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Illy en lavazza zijn hier favoriet
De smaken lopen dus uiteen, wat te verwachten was. Hier houden we van Illy uit de supermarkt. Als je van een sterkere, volle smaak houdt zou ik toch kijken naar een melange arabica/robusta.
Alle reacties Link kopieren
Lavazzia (zwarte zakken), verkrijgbaar bij de Appie
Alle reacties Link kopieren
De beste bonen zijn van de prijswinnaar Peru Tunki van f@scin0.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Veel fans dus van de Lidl en Hema bonen. Ik denk dat ik die in ieder geval maar eens ga proberen dan straks. Alleen jammer dat die in 1000 gram verpakkingen zitten.

Lavazza zou ik ook nog wel eens kunnen proberen, is ook een kleinere verpakking. Alleen een stukje duurder dan de hema/lidl bonen.

Meer ervaringen/tips/aanbevelingen zijn natuurlijk zeer welkom! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Segafredo!
Wij kopen ze online, scheelt veel.
Als alternatief Hema. Lidl vinden we smerig. Ik proef het ook meteen als ik bij iemand koffie drink die lidl heeft. Yek.
Hier groot fan van Au­stra­li­an Dark slow­ro­ast, bij de Appie te koop.

Al halen we tegenwoordig de bonen bij een koffiewinkeltje hier in het dorp, zelf vers gebrande koffiebonen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Espresso high grown dark etc. van de HEMA.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd de zwarte zak koffiebonen van de Lidl,beviel redelijk goed.
Maar toen uit nood een keer bij de Hema de extra dark roast espressobonen gekocht en nu is het voor mij nooit meer de bonen van de Lidl. De gele en rode zakken van de lidl zijn sowieso goor dan kun je net zo goed voor senseokoffie gaan.
Alle reacties Link kopieren
La Place bonen, goudkleurige zak, te koop bij Jumbo, 1000 gram 9,95 eur
Alle reacties Link kopieren
De Espresso High Grown Round & Dark, 500gram, van de Hema vind ik de beste donker-aromatische koffie voor die prijs (5 euro) maar die gaat, of is, uit het assortiment. Misschien vind je hem nog, nu voor 3 euro : https://www.hema.nl/winkel?searchtext=17100017
Waarschijnlijk komt de Colombia koffie die je noemt, Draggie8, er het dichtst bij.
Zelf heb ik die koffie nog niet geprobeerd.
De Lidl bonen, althans één soort die ik geprobeerd heb, vond ik uitgesproken vies en muf, en ook de fairtrade koffiebonen van de Plus, 500 gr. vond ik niet zo lekker.
Naar mijn mening is het kwaliteitsverschil tussen de kilozakken en de pondspakken van de Hema véél groter dan het prijsverschil, met andere woorden, voor anderhalve euro meer per pond heb je echt veel betere koffie, en je kunt ook nog eerder een verse zak opentrekken.
Er zijn zeker veel betere koffiebonen te koop maar die zitten wel in een heel ander prijssegment. Als je dat geld hebt (waarschijnlijk wel, wanneer je een espressomachine koopt) zou ik daar ook echt naar kijken.
Je kunt via verschillende websites sets met proefpakjes met kleine hoeveelheden bonen kopen. Als ik wat meer geld had zou ik het wel weten....
En inderdaad, wanneer je een goede koffie- en theewinkel hebt in de buurt daar eens wat advies vragen en wat soorten proberen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak debonen van de Aldi. En krijg vaak complimenten dat de koffie lekker is. Zelf wel eens wat anders geprobeerd maar die van Aldi bevalt me het beste. En is 500 gram zak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven