Power shot

12-02-2018 07:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik een nacht doorhalen en daarna gelijke presteren ( ivm lange reis en werk) tijdens de lange reis kan ik wel iets slapen maar veel zal het niet zijn. neem voor de reis een thermoskan koffie mee maar eigenlijk zou ik nog iets extras willen wat me net even wat meer energie en focus geeft.
Iemand ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Red bull?
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Hoelang moet je presteren? Kort dan kan redbull werken, maar als lang doormoet is het geen aanrader, na een uur stort je in.
Heel erg uitgerust beginnen aan je reis.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een extra bruine boterham en fruit?
Alle reacties Link kopieren
je vooral niet zo druk overmaken. probeer je slaap/rust te makken.

genoeg water drinken, geen red bull (vol met suikers en cafeïne, dat geeft je even energie maar daarna een flinke dip)
en een plons koud water over je gezicht voor dat je moet presteren

belangrijker is dat je de week voor dit voldoende slaap pakt en gezond leeft. dus geen alcohol en gezond eten.

Je bent echt de eerste en enige niet die na een nacht weinig of geen slaap moet presteren. voor 1x is dit echt geen probleem.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Sowieso gewoon echt goed eten. Dat geeft gedurende langere tijd de meeste energie voor mijn gevoel. En dan mag het wel ietsjes meer zijn dan een extra bruine boterham :D .

Ik heb één keer per jaar een wedstrijd die van 8 uur 's avonds tot een uur of 2 's middags duurt. Het is een estafette vorm, dus ik ben elke keer een uur of 2/3 bezig, dan weer 2 uur niet. En ik eet gewoon absurd veel. Fruit, maaltijdsalades, pastasalades, pannenkoeken, brood, van alles en nog wat. Anders trek je het gewoon niet. Misschien dat ik in jouw geval voor de presentatie inderdaad nog snel even een red bull zou drinken, maar op een bepaald moment ben je ook wel over de vermoeidheid heen vaak.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kun je niet goed slapen? Moet je rijden?

Waarom regelt je werkgever geen overnachting? S nachts rijden is levensgevaarlijk. Dat kun je niet vragen van een werknemer.

Ik zou in een vliegtuig/trein eerder insteken op wel slapen. Misschien een pilletje vragen aan de huisarts en dan daarna redbull tegen de sufheid.
Alle reacties Link kopieren
Als je s nachts al veel koffie gaat drinken en niet slaapt heb je daar overdag niks meer aan. Dan ben je een trillend hoopje ellende.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
12-02-2018 08:16
Waarom kun je niet goed slapen? Moet je rijden?

Waarom regelt je werkgever geen overnachting? S nachts rijden is levensgevaarlijk. Dat kun je niet vragen van een werknemer.

Ik zou in een vliegtuig/trein eerder insteken op wel slapen. Misschien een pilletje vragen aan de huisarts en dan daarna redbull tegen de sufheid.

Dit.

Als dat werkgerelateerd is dan vind ik het van je werkgever uit ook niet zo'n strak plan.
Kan dat echt niet anders?

Verder: koud water over je polsen en zo'n spray mineraalwater op je gezicht. Die spray kan je overigens gewoon over je make-up gebruiken, die ruïneert je look niet.

Citrusgeuren werken ook oppeppend, misschien kan je daar iets mee?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is, dat je dat soort dagen op adrenaline doet
Instorten komt pas na afloop
Ik zou juist koffie etc vermijden zodat je kunt slapen tijdens de reis wanneer die mogelijkheid er is. Powernaps geven heel veel energie. Verder helpt frisse lucht en even een rondje rennen tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen eten veel Bij zoiets, ik juist niet. Het is niet expres vasten maar ik eet tijdens nachtdienst van 22u tot 9.00 en bij daarna geven presentatie op werk in de ochtenduren rond 10.30 eigenlijk niets. Wel heb ik voor de ergste inkakmomenten redbull bij me, maar dat is meer voor de terugreis. Adrenaline voor presentatie helpt dan en als presentatie oud over is, stort ik wel in.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je de voorafgaande dagen goed uitrust. Wandelingetje 's avonds en vroeg naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder een thermoskan kruidenthee met honing meenemen voor in de nacht en overdag als je moet presteren aan de koffie gaan. En vooral een lekker ontbijt (mee?)nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ter info (en om misschien even aan de werkgever te laten zien):

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werktijden

Als het reizen voor het werk is, valt het onder werktijd.
Sara9876 schreef:
26-03-2018 20:52
Ter info (en om misschien even aan de werkgever te laten zien):

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werktijden

Als het reizen voor het werk is, valt het onder werktijd.
Ja, maar als mijn werkgever voor mij speciaal een businessclass ticket naar Singapore boekt, dan is het wel de bedoeling dat ik bij aankomst in staat ben te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven