Serviesset

08-09-2018 21:58 34 berichten
Wie weet nog een winkel tussen grof weg Zwolle-Leeuwarden-Groningen die servies verkoopt.
We mogen voor onze bruiloft een serviesset uitzoeken (budget max 150 -200 voor compleet).
We zoeken minmaal 6 persoons met ontbijtbordjes, soepborden, dinner borden, schaaltjes en als het kan ook serveerschalen.
Enige voorwaarde niet wit.... Liefst wel porselein...
Gewoon online shoppen
Lijkt me wel 'n erg laag budget trouwens
redbulletje schreef:
08-09-2018 22:00
Gewoon online shoppen
redbulletje schreef:
08-09-2018 22:00
Lijkt me wel 'n erg laag budget trouwens
We willen het zien, kleur kan zo afwijken. Sommige dingen kopen we gewoon niet online. Voelen en zien hoe het er uit ziet is heel erg van belang.
Voor witte set bijv. Van Villeroy en boch zit ook wel rond 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Hengelo

http://morsink-serviezen.nl/
Alle reacties Link kopieren
Dille en kamille heeft mooie serviezen.
Zit in Groningen en in Zwolle.
isillavendel schreef:
08-09-2018 22:05
Voor witte set bijv. Van Villeroy en boch zit ook wel rond 100 euro.

Echt? Kan het me haast niet voorstellen. Ik kom op hun site niet verder dan 12 borden voor 199 euro: https://www.villeroy-boch.nl/shop/nl/ar ... 12pcs.html

Het klinkt gek, maar je zou eens kunnen kijken op Bataviastad, daar zit een outlet van V&B en ook een paar andere home&cooking-winkels. Al ben ik er bang voor dat je voor dat geld geen complete set voor 6 personen kunt vinden.
Jothaantje schreef:
08-09-2018 22:19
Dille en kamille heeft mooie serviezen.
Zit in Groningen en in Zwolle.


Porselein alleen in wit volgens de site
Alle reacties Link kopieren
isillavendel schreef:
08-09-2018 22:05
Voor witte set bijv. Van Villeroy en boch zit ook wel rond 100 euro.

Voor zes personen? Dat kan ik me niet voorstellen. Ik zou eens bij Ikea kijken, daar red je het wel voor dat bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets speciaals wil dan red je het niet met 150,euro.
Ik zou zeggen kijk niet naar de prijs, zoek iets uit wat je mooi vindt en geef de bruiloftsgasten die om een cadeautip vragen de naam van het servies. Liefst met de naam van de winkel erbij zodat ze daar kunnen kopen en laten afstrepen wat er gekocht is. Bij een goede winkel kan dat. Zo kom je niet met 12 eierdopjes en 1 soepbord te zitten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oldenhof in Zwolle. Maar ook daar red je het niet met het budget wat je noemt.
Alle reacties Link kopieren
ons servies komt van een servieswinkel op marktplaats, dus tweedehands, en dat was al meer dan het bedrag wat jij noemt.

Is wel een goed idee om, als je het servies weet dat jullie graag willen hebben, dat als cadeau aan je gasten te vragen. Veel leuker om te geven dan geld :)
Alle reacties Link kopieren
Blokker en Ikea, zowel in groningen als leeuwarden. Zwolle weet ik niet maar lijkt mij ook wel voor de hand liggen.
Niet geschoten is altijd mis
Villeroy & Boch heb je echt niet voor dat bedrag hoor. Ik heb daar eens voor gekeken en zat met 8 gewone borden, 8 soepborden, 8 kommen en 8 ontbijtbordjes + 1 serveerschaal al rond de €800,-. En ik vond bij hen het nadeel dat ze bij veel serviezen geen diepere serveerkommen hebben voor bv salades. Of maar 1 formaat kom en ik zocht juist ook wat kleinere serveerschalen, middelmaat kommetjes enz.
Ik ben uiteindelijk bij Ikea geslaagd. Heb een compleet 8-persoons servies. Soepborden, dinerborden, ontbijtborden, soepkommen, 12 gebaksbordjes, 2 grote kommen, 2 middelmaat kommen, 2 ovale serveerschalen, 8 eierdopjes en 4 kleine bakjes voor bv sausjes te serveren of kruidenboter. Was bij elkaar zo’n €250,- volgens mij. Veldspaatporselein allemaal, maar wel wit. Ik heb juist hiervoor gekozen, omdat het een erg basic servies is wat waarschijnlijk nog wel lang in het assortiment blijft. En vanwege dus het uitgebreide assortiment aan schalen, kommen enz. Deze hebben we :

Afbeelding

Ze hebben hier helaas geen andere kleuren van. Anders was het denk ik wel wat je zocht.
Je zou eens bij de Bijenkorf kunnen kijken. Qua budget ga je het dan waarschijnlijk niet redden, maar je kunt daar wel heel handig online bestellen en ze hebben volgens mij ook een kado-functie zodat je aan je andere gasten iets zou kunnen vragen om het compleet te maken.
Alle reacties Link kopieren
isillavendel schreef:
08-09-2018 22:05
We willen het zien, kleur kan zo afwijken. Sommige dingen kopen we gewoon niet online. Voelen en zien hoe het er uit ziet is heel erg van belang.
Voor witte set bijv. Van Villeroy en boch zit ook wel rond 100 euro.
100 euro voor zeker 36 delen??? Echt niet :D
Alle reacties Link kopieren
isillavendel schreef:
08-09-2018 22:05

Voor witte set bijv. Van Villeroy en boch zit ook wel rond 100 euro.
Ik zag bij Wehkamp een V&B set van 79 euro, maar dan heb je maar 4 platte en 4 diepe borden. Je hebt ook "starter kits" van V&B voor ca. 150 euro maar dat is ook maar voor 4 personen. En eerlijk gezegd denk ik niet dat je voor dat geld de Villeroy&Boch ervaring krijgt. Kwaliteit zal het niet beter zijn IKEA (overigens is er helemaal niks mis met de duurdere serviesproducten van IKEA; menig "design" fabrikant kan daar jaloers op zijn).

Ik heb een paar V&B bekers die echt mooi en kwalitatief goed zijn en die kosten al 30 euro per stuk. Maar dan heb je wel wat.
Alle reacties Link kopieren
isillavendel schreef:
08-09-2018 22:05
Voor witte set bijv. Van Villeroy en boch zit ook wel rond 100 euro.

Euhm.... ik was voor vier taartbordjes van een bepaald servies van V&B al EUR 160,- kwijt dus ik ben heel benieuwd waar ik een compleet servies voor onder de 200 euro kan krijgen! :lol:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met dat budget toch echt naar Ikea moet.

Of de kringloop. Daar staan soms heel mooie, uitgebreide serviezen voor 30 euro. Die worden apart in een vitrinekast gezet.

Ik zie hier vaak mooie serviezen, maar ik heb echt geen ruimte voor nog meer servies. Het is de netste en schoonste kringloop die ik ken.

https://kringloopplus.nl/winkelen/
snoesje666 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 00:41
44.31% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Xenos wel in je budget past.

https://woldring-porselein.nl


https://www.reitsma-groningen.nl/servies-groningen/


http://m.xenos.nl/m20/tafelen/alle-servies/1
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ben ik de enige die dit echt enorm ouderwets vindt? Neem aan dat je toch al wel servies hebt? Of gaan jullie nu pas samenwonen? Ik zou mooi naar Ikea gaan. Hartstikke leuk spul.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik balen vind is dat van mijn Blokkerservies vier soepborden en twee dessertschaaltjes gesneuveld zijn in 20 jaar en vind DIE maar eens. Suikerpotjes, schoteltjes, zie ik wel, ik heb die dus dubbel, maar de soepborden stonden natuurlijk net niet bij de halve set in de kringloop. Ik heb nu wel 18 kop en schotels.

We drinken overigens altijd uit mokken. |-)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Cafetière schreef:
12-09-2018 00:35
Ben ik de enige die dit echt enorm ouderwets vindt? Neem aan dat je toch al wel servies hebt? Of gaan jullie nu pas samenwonen? Ik zou mooi naar Ikea gaan. Hartstikke leuk spul.
Er zijn nog al wat borden gesneuveld..
Liet laatst met uitruimen van de vaatwasser 2 van de 6 diner borden kapot vallen. En willen wat anders, nu is het 3 stijlen door elkaar.

Vragen aan de gasten is lastig. Omdat we al bijna trouwen. En mijn ouders wilde kado geven die langer mee gaat.
Ik denk dat je een nul vergeten bent in je budget..? Anders lukt het nooit! Ik heb nu nog vanalles door elkaar, juist omdat al het mooie spul zo duur is.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een kringloop en koop daar een compleet klassiek servies (of mix er 2 of 3), voor bijna niks
Keertje extra afwassen en klaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven