Verpakkingen trekken vacuüm

02-12-2018 18:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plastic verpakkingen in mijn kelder/trapkast trekken allemaal langzaam vacuüm. De verpakkingen van afbakbroodjes enzo. Hebben meer mensen hier last van? Iemand een idee hoe dit kan? En kan ik er iets aan doen? Met Google kom ik er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Dat stopt vanzelf en er gaat echt geen echt vacuüm ontstaan of iets dat daarbij hoort.

Wat heel goed kan is dat er temperatuurverschillen zijn. Dan is de lucht op bijv. kamertemperatuur als je de verpakking in je kelder legt en daar is het dan koeler waardoor lucht krimpt en dus de verpakking wat krommer trekt.

Hetzelfde gebeurt andersom als je een verpakking in de warmte zet dan gaat hij uitzetten.

Waarom zou je er iets aan willen doen?
Als plastic verpakkingen bol gaan staan komt dat omdat de inhoud bedorven is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe koud is het in die kast? In die verpakkingen zit, naast het eten ook nog een gas, bij kou krimpt dat. Is niet erg
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
redbulletje schreef:
02-12-2018 18:26
Als plastic verpakkingen bol gaan staan komt dat omdat de inhoud bedorven is.
Dat is tegenovergesteld van to’s Vraag..
Alle reacties Link kopieren
Ja temperatuurverschil is natuurlijk goed mogelijk, zal ik eens meten.
Stampertje12 schreef:
02-12-2018 18:26

Waarom zou je er iets aan willen doen?
Omdat de afbakbroodjes nu bijvoorbeeld aan elkaar gaan plakken. Dat is met wraps of naanbrood wel een probleem.
Alle reacties Link kopieren
spraakwater schreef:
02-12-2018 18:31
Ja temperatuurverschil is natuurlijk goed mogelijk, zal ik eens meten.

Omdat de afbakbroodjes nu bijvoorbeeld aan elkaar gaan plakken. Dat is met wraps of naanbrood wel een probleem.
Die wraps gaan ook aan elkaar plakken als de lucht niet krimpt in de verpakking. Immers liggen die op elkaar en heb je dan gewoon het concept zwaartekracht.

Het is normaal dat die verpakking wat strakker gaat zitten. In de winkel is de verpakking losser omdat ze daar niet koel worden bewaard. Thuis moet je dit bij afbakbrood wel doen, dus is het logisch dat de lucht (het zal wel stikstof zijn dat er in zit) weer krimpt.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je trouwens overwegen ze uit de verpakking te halen en in een andere verpakking te doen, dan moet je ze wel in de ijskast bewaren en zijn ze nog max. paar dagen houdbaar.

Of je vriest ze natuurlijk gewoon in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven