Ottolenghi welk kookboek?

16-12-2018 12:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben op zoek naar lekkere kerstrecepten en heb goede verhalen gehoord over de kookboeken van Ottolenghi. Ik zoek een lekker, origineel recept voor met name hoofd- en bijgerechten, dat ook weer niet te bewerkelijk is. Welk kookboek van Ottolenghi kunnen jullie mij aanraden? Van wat ik op internet lees zit ik te twijfelen tussen ‘Het Kookboek” en “Simpel”. Of zijn dat meer basisrecepten?
Als iemand nog een tip heeft voor een ander goed kookboek hou ik me ook graag aanbevolen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 kookboeken van hem en vind Plenty nog steeds de beste.
Die smaken kloppen allemaal zó goed!
Alle reacties Link kopieren
... maar als het niet bewerkelijk mag zijn ga dan voor Simpel, die is daarvoor geschreven. Ik heb hem pas dus nog niet heel veel ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens allemaal niet heel bewerkelijk hoor, gewoon vaak veel ingrediënten. En als je eenmaal die spullen in huis hebt dan valt het reuze mee. De recepten zelf vind ik niet bepaald ingewikkeld ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Plenty en Jeruzalem. Ik kook nooit uit kookboeken, behalve uit de laatste. Echt fantastisch goede recepten staan daar in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Plenty en recepten zijn echt heel goed te doen.
Laatst een heel menu gemaakt uit dat boek en zelfs de vleeseters misten het vlees niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goede ervaringen met Simpel. De recepten zijn inderdaad simpel, maar het resultaat alles behalve! Er lekkere en originele smaak combinaties en het boek werkt heel fijn, het is overzichtelijk, duidelijk en er staan prachtige foto's in.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ik ken zijn andere boeken niet maar ben erg enthousiast over simpel. Het is minder simpel dan je verwacht, het blijven gewoon goede smaakvolle recepten. Alleen met net wat minder ingrediënten of met tips hoe je voorbereidingen kan treffen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! Goede ervaringen met Simpel dus! Plenty lijkt me ook leuk, maar alleen vegetarisch en daar ben ik nu niet naar op zoek. Nog iemand die “Het Kookboek” heeft toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Emmetje6 schreef:
16-12-2018 14:40
Dank voor de reacties! Goede ervaringen met Simpel dus! Plenty lijkt me ook leuk, maar alleen vegetarisch en daar ben ik nu niet naar op zoek. Nog iemand die “Het Kookboek” heeft toevallig?
Net gekeken. Die heb ik ook. Vond ik minder inspirerend dan Jeruzalem.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ik ook, wel veel goeie recepten en ook completer als je meer diverse dingen wilt maken. Maar het boek is gewoon wat minder vormgegeven waardoor ik wat meer moet zoeken naar recepten die ik wil maken.
Ik ben ontzettend van fan Het kookboek en van Jeruzalem. Simpel heb ik nog niks uit kunnen maken.

Ik denk dat het voor de kerst maaltijd met vlees enz voor een van deze 2 moet gaan. Jeruzalem staat vol met vlees. Simpel bevat ook veel verschillende soorten vlees en vis gerechten.

Tips uit het kookboek:
Salade van verse vijgen rucola basilicum en feta/pecorino
Varkensbuik

Ongeveer alle andere salades 😀

Tip uit Jeruzalem:
Zoete aardappel met bosui en chili peper. Zachte geitenkaas en verse vijgen.

In Simpel staan ook menu samenstellingen die je kan aanhouden voor diners. Veel recepten zijn ook een simpelere versie van wat in andere boeken staat vind ik.

Ps eigenlijk zit je met ELK Ottolenghi kookboek goed. (Plenty more wel echt als hekkensluiter, is mijn mening vanwege de wat specialere ingredienten die niet zo standaard zijn)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft het kookboek Plenty, ik heb er eens in gekeken, en toen dacht ik: zal wel veel gedoe zijn enzo.

Na dit gelezen te hebben ga ik me er toch eens echt in verdiepen.

Normaal kook ik graag met de Lidl receptenkaarten :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze allemaal en vind ze allemaal erg goed. Plenty more vind ik een topper, maar als je voor een boek met vleesgerechten gaat zou ik simpel kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven