Wat is niet giftig?

26-02-2019 11:24 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er werd mij net verteld dat instant noodles super slecht voor je is, omdat er een stofje in zit waar ze piepschuim van maken.
Laatst hoorde ik dat vitaminepillen ook niet zo gezond zijn idem voor water in plastic flesjes. Ik word hier echt panisch van, ik heb last van OCD (dwangstoornis) maar zo eet ik straks niets meer.


Wat is nu wel gezond?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 26-02-2019 11:27
2.50% gewijzigd
Alles wat in Nederland als voedsel wordt verkocht, is veilig om te eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
Er werd mij net verteld dat instant noodles super slecht voor je is, omdat er een stofje in zit waar ze piepschuim van maken.

Tja als je dit als referentiekader hebt om iets slecht te vinden is natuurlijk niks gezond. Ik bedoel dan is water ook niet gezond immers worden er allerlei "slechte" dingen gemaakt die water bevat.
Gewoon met je gezonde verstand nadenken en je niet te druk maken.
Heb je hulp voor je OCD?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Niets meer eten ! De enige, maar radicale oplossing!



Kom op zeg, doe eens wat nuchterder !
Ik ben 60 en kerngezond en eet en drink al heel mn leven voedingsmiddelen die als "gevaarlijk" worden bestempeld.
En in mijn jeugd was er nog lang niet zoveel bekend als nu over sommige stoffen.
Kún je nagaan hoeveel gif ik binnengekregen heb! Ik ben een wandelende tijdbom!
alles wat in de winkel ligt kan je eten.
Alle reacties Link kopieren
Alles is giftig, alleen de hoeveelheid bepaalt hoe giftig. Als je op één dag 30 liter drinkt is het ook niet gezond voor je. Ben je onder behandeling voor je stoornis?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
26-02-2019 11:25
Alles wat in Nederland als voedsel wordt verkocht, is veilig om te eten en drinken.
Dit ja.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
26-02-2019 11:28
Er werd mij net verteld dat instant noodles super slecht voor je is, omdat er een stofje in zit waar ze piepschuim van maken.

Tja als je dit als referentiekader hebt om iets slecht te vinden is natuurlijk niks gezond. Ik bedoel dan is water ook niet gezond immers worden er allerlei "slechte" dingen gemaakt die water bevat.
Gewoon met je gezonde verstand nadenken en je niet te druk maken.
Heb je hulp voor je OCD?
Ik volg therapie, maar ik heb niet het idee dat helpt. Ik voel me echt slechter worden de laatste tijd. Ik durf de openbare deurknoppen niet meer aan te raken en naar de W.C te gaan op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
26-02-2019 11:37
Ik volg therapie, maar ik heb niet het idee dat helpt. Ik voel me echt slechter worden de laatste tijd. Ik durf de openbare deurknoppen niet meer aan te raken en naar de W.C te gaan op mijn werk.
Weet je wat pas giftig is; roken maar daar heb je dan weer geen problemen mee.
Beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
26-02-2019 11:32
Alles is giftig, alleen de hoeveelheid bepaalt hoe giftig. Als je op één dag 30 liter drinkt is het ook niet gezond voor je. Ben je onder behandeling voor je stoornis?
Ja, dat is tegenwoordig een populaire uitspraak maar dat bedoelt TO uiteraard niet. Er zitten toevoegingen in voedsel die ook in heel geringe hoeveelbeid giftig zijn.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
26-02-2019 11:38
Weet je wat pas giftig is; roken maar daar heb je dan weer geen problemen mee.
Beetje vreemd.
Daar word ik rustig van.
TO als je een dwangstoornis hebt zullen nuchtere antwoorden je waarschijnlijk niet veel verder helpen. Voor goeie info wat betreft voedsel: www.voedingscentrum.nl
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
26-02-2019 11:38
Weet je wat pas giftig is; roken maar daar heb je dan weer geen problemen mee.
Beetje vreemd.

:O
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
26-02-2019 11:39
Daar wordt ik rustig van.

Word je ook rustig van het eten van instant noodles? Want dan maakt het natuurlijk niet meer uit wat er in zit qua rotzooi. (niet te vreten, die noodles, maar smaken verschillen zullen we maar zeggen. Wist je trouwens dat je van roken ook minder / andere smaak krijgt?)

Serieuze tip: zolang je geen 'medium rare' kipfilet bij die noodles eet kan er weinig misgaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet nodig om er heel erg mee bezig te zijn. Zelfs drinkwater is niet echt alleen maar gezond. Zitten ook resten van medicijnen in en hormonen vanwege oa pilgebruik. Op fruit en groente zitten weer resten van bestrijdingsmiddelen etc. Het gaat maar om kleine hoeveelheden en je lichaam kan op zich best wat hebben. Veel variatie en sterk bewerkt voedsel met mate eten en je verder niet te druk proberen te maken. Een zakje noodles op zijn tijd maakt echt niet uit hoor.
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
26-02-2019 11:38
Ja, dat is tegenwoordig een populaire uitspraak maar dat bedoelt TO uiteraard niet. Er zitten toevoegingen in voedsel die ook in heel geringe hoeveelbeid giftig zijn.
Trek die gedachtengang eens door. Vraag je je dan niet af waarom we nog leven en er niet aan de lopende band mensen dood neervallen hier in de westerse wereld?

Jouw opmerking is koren op de molen van TO.
amarna wijzigde dit bericht op 26-02-2019 11:48
5.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-02-2019 11:30
alles wat in de winkel ligt kan je eten.
Bij de Blokker niet hoor

Maar TO: zoek hulp, je draait door

(en noodles zijn gewoon lekker, heerlijk zout. Vooral de hete varianten van de Toko, waar je stembanden van dichtslaan)
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
26-02-2019 11:46
Trek die gedachtengang eens door. Vraag je je dan niet af waarom we nog leven en er niet aan de lopende band mensen dood neervallen hier in de westerse wereld?
Nou ja, kanker is best een probleem natuurlijk. Maar dat zal zeker niet alleen aan voeding liggen of de stoffen die er in zitten. Maar ik heb mijn post hierboven genuanceerd. Ik eet gewoon vanalles, ben niet zo'n health freak.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
26-02-2019 11:46
Trek die gedachtengang eens door. Vraag je je dan niet af waarom we nog leven en er niet aan de lopende band mensen dood neervallen hier in de westerse wereld?

Jouw opmerking is koren op de molen van TO.
Sterker nog: de levensverwachting van Nederlanders is hoger dan ooit! Een argument dat ik ook graag gebruik tegen mensen die dwepen met 'natuurvolken' die zo gezond leefden (maar een levensverwachting hadden van 30 of 40 jaar of zo).
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent bang van ziektekiemen en gif maar je róókt?

:woa:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net therapie gehad, alsof ik een kopje thee kwam drinken.
Therapeut vraagt: Hoe gaat het met je.
Ik geef aan dat ik voel dat het slechter gaat en dat de dwanggedachtes naar boven komen ‘100x’ dubbelchecken of ik de auto wel op slot heb gedaan, zelfs als ik s'nachts in bed lig. En dan gaat ze daar niet dieper op in, maar dan vraagt ze en hoe gaat het met eten en je werk. Uiteindelijk zit die driekwartier erop. Ik ben al 4x geswitched van therapeut. En nu verwijst ze mij door naar de huisarts voor anti depresiva. Ik wil verdorie gewoon handvaten hoe ik hier mee om moet gaan.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 26-02-2019 11:53
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
26-02-2019 11:39
Daar word ik rustig van.
Dus je maakt je druk om een verhaal over mogelijke sporen van een giftige substantie in noodles maar je wordt rustig van het lurken aan een bewezen giftig sigaretje?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
26-02-2019 11:50
Ik heb net therapie gehad, alsof ik een kopje thee kwam drinken.
Therapeut vraagt: Hoe gaat het met je.
Ik geef aan dat ik voel dat het slechter gaat en dat de dwanggedachtes naar boven komen ‘100x’ dubbelchecken of ik de auto wel op slot heb gedaan, zels als ik snachts in bed lig. En dan gaat ze daar niet dieper op in, maar dan vraagt ze en hoe gaat het met eten en je werk. Uiteindelijk zit die driekwartier erop. Ik ben al 4x geswitched van therapeut. En nu verwijsd ze mij door naar de huisarts voor anti depresiva. Ik wil verdorie gewoon handvaten hoe ik hier mee om moet gaan.
Waarom ben je al 4x van therapeut veranderd?
Scheikunde is een vak apart en dat er een stof in zit waar ze óók piepschuim van kunnen maken betekent nog niet dat er piepschuim in je instant noodles zit.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
26-02-2019 11:50
Ik heb net therapie gehad, alsof ik een kopje thee kwam drinken.
Therapeut vraagt: Hoe gaat het met je.
Ik geef aan dat ik voel dat het slechter gaat en dat de dwanggedachtes naar boven komen ‘100x’ dubbelchecken of ik de auto wel op slot heb gedaan, zels als ik snachts in bed lig. En dan gaat ze daar niet dieper op in, maar dan vraagt ze en hoe gaat het met eten en je werk. Uiteindelijk zit die driekwartier erop. Ik ben al 4x geswitched van therapeut. En nu verwijsd ze mij door naar de huisarts voor anti depresiva. Ik wil verdorie gewoon handvaten hoe ik hier mee om moet gaan.
Tip:
zorg dat je bij een psychiater terecht komt
Echt hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven