Waar kun je het beste een Instant Pot kopen/bestellen?

16-03-2019 13:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om een Instant Pot (zo’n slowcooker/snelkookpan) te kopen, maar jammer genoeg kan ik nergens in Nederland een adres vinden waar ik er een kan bestellen. Ik zoek er een met een stekker die in Nederland in het stopcontact past, dus in het buitenland bestellen is dan niet zo handig. Ook zit je dan met de garantie. Heeft er iemand op dit forum zo’n Instant Pot en waar heb jij hem gekocht? Vind je het een goede aanschaf en gebruik je hem vaak?

Wat zou anders een goed alternatief zijn? Ik zoek er eigenlijk een waarmee je ook kunt aanbraden. Je hebt ook slowcookers waarvan je de pan op je kookplaat kunt zetten, maar helaas heb ik een inductiekookplaat dus dan werkt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Hi

Ik heb de mijne gekocht op amazon. Fijn ding en ik gebruik m wekelijks, vooral om boullion te maken of snelle stoofgerechten. Voor slowcooking gebruik ik m amper. Daarvoor gebruik ik gewoon een Creuset pan in de oven.

Qua garantie geen idee ik heb m nu meer dan een jaar en geen problemen. Ik heb er wel een nlse stekker bij gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Amazon.de

Ik heb een crockpot (cpe) maar lees op Facebook mee met de instant pot groep. Zij kopen hem allemaal via de Duitse Amazon.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb die van mij gewoon via bol.com, een crockpot. Ideaal voor het maken van stoofpotjes, soep, pastasaus, etc
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
16-03-2019 13:49
Ik heb die van mij gewoon via bol.com, een crockpot. Ideaal voor het maken van stoofpotjes, soep, pastasaus, etc
Braad je dan eerst in een gewone pan aan? Het voordeel van de instant pot is dat je hem ook nog als snelkookpan kan gebruiken en met het apparaat zelf kunt aanbraden.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
16-03-2019 14:07
Braad je dan eerst in een gewone pan aan? Het voordeel van de instant pot is dat je hem ook nog als snelkookpan kan gebruiken en met het apparaat zelf kunt aanbraden.
Ik heb een ‘gewone’ Crock pot en ben daar heel blij mee. Er is van dat merk ook zo’n combinatie-apparaat als waar jij het over hebt: https://www.kookwinkel.nl/crock-pot-exp ... r=Crockpot&
Geen idee of het een fijn apparaat is maar mocht de mijne ooit kapot gaan dan ga ik voor deze.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn 2 de crockpot besteld bij kookwinkel oldenhof
Alle reacties Link kopieren
redcap schreef:
16-03-2019 14:18
Ik heb een ‘gewone’ Crock pot en ben daar heel blij mee. Er is van dat merk ook zo’n combinatie-apparaat als waar jij het over hebt: https://www.kookwinkel.nl/crock-pot-exp ... r=Crockpot&
Geen idee of het een fijn apparaat is maar mocht de mijne ooit kapot gaan dan ga ik voor deze.
Dank je voor de link. Ik zie nu dat ze daar ook een Crock pot verkopen waarin je aan kunt braden. (De 5 in 1 Multi Cooker.) Wel jammer dat deze 2x zo duur is als de Instant Pot.
ik zou me eerst afvragen of ik het snelkookpan-koken (onder druk) wel zou gaan gebruiken. Ik ben erg verslaafd aan allerlei keuken gadgets, gebruik mijn slowcoocker zeer regelmatg, 2 maal per week zeker, maar m'n snelkookpan staat te verstoffen.
Aanbraden doe ik in een braadpan en dan gaat het de slowcooker in, fluitje van een cent.
In plaats van de bekende slowcoocker gebruik ik deze:
Afbeelding
60 euro ongeveer
perfect als slowcoocker en voor de soep op verjaardagen
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
16-03-2019 14:45
ik zou me eerst afvragen of ik het snelkookpan-koken (onder druk) wel zou gaan gebruiken. Ik ben erg verslaafd aan allerlei keuken gadgets, gebruik mijn slowcoocker zeer regelmatg, 2 maal per week zeker, maar m'n snelkookpan staat te verstoffen.
Aanbraden doe ik in een braadpan en dan gaat het de slowcooker in, fluitje van een cent.
In plaats van de bekende slowcoocker gebruik ik deze:
Afbeelding
60 euro ongeveer
perfect als slowcoocker en voor de soep op verjaardagen
Ik heb geen braadpan meer, dus dan moet ik er speciaal nog een aanschaffen en die zijn voor inductie redelijk prijzig. Ik weet niet of ik de snelkookfunctie vaak ga gebruiken, maar als ik er dan toch een koop is het misschien wel handig dat het erbij zit.
Ik :heart: mijn instantpot wil er een tweede bij !
Zoveel voordelen tegenover een slowcooker/crockpot die ik ook heb. Sauteren, hoge druk, yoghurt stand , stomen ,rijst koken .
Meest gebruikte apparaat in mijn keuken .
Op de Engelse fb groep vind je heel veel info .
Ze staan zelden op marktplaats en vaak dan Amerikaanse dus verkeerd voltage . Amazon.de daar zit idd de Europese stekker bij .
Fizz schreef:
16-03-2019 14:56
Ik heb geen braadpan meer, dus dan moet ik er speciaal nog een aanschaffen en die zijn voor inductie redelijk prijzig. Ik weet niet of ik de snelkookfunctie vaak ga gebruiken, maar als ik er dan toch een koop is het misschien wel handig dat het erbij zit.
De snelkookfunctie is echt fijn gebruik hem heel vaak .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een KitchenAid Cook Processor. Dat apparaat heeft geen hoge druk, maar wel heel veel andere functies, waaronder aanbraden. Fijn apparaat!
Daar kun je wel een paar ip’s voor kopen
Alle reacties Link kopieren
De keuze blijkt reuze, ik ga mij eerst maar eens in alle mogelijkheden verdiepen. Ik twijfel nog tussen de slowcooker met snelkookpanfunctie of die met een braad- en bakfunctie. Lijkt mij allebei wel erg handig. Er is ook nog een slowcooker waarvan de pan op een inductiekookplaat kan en dat is ook een voordeel, maar die mist weer de snelkook- en braadfunctie.
Maar instantpot is een merk he .
Daar zijn een paar varianten maar niet alles wat jij net noemt .
Als slowcooker is hij het minst interessants, juist de andere functies zijn .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 19:30
0.29% gewijzigd
Fizz schreef:
16-03-2019 14:56
Ik heb geen braadpan meer, dus dan moet ik er speciaal nog een aanschaffen en die zijn voor inductie redelijk prijzig. Ik weet niet of ik de snelkookfunctie vaak ga gebruiken, maar als ik er dan toch een koop is het misschien wel handig dat het erbij zit.
Braadpan voor inductie prijzig? Je kunt een gewone BK of ander huis/tuin/keukenmerk toch gewoon op inductie gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je het voor gebruiken? Begin daar eens mee..
Alle reacties Link kopieren
redcap schreef:
16-03-2019 14:18
Ik heb een ‘gewone’ Crock pot en ben daar heel blij mee. Er is van dat merk ook zo’n combinatie-apparaat als waar jij het over hebt: https://www.kookwinkel.nl/crock-pot-exp ... r=Crockpot&
Geen idee of het een fijn apparaat is maar mocht de mijne ooit kapot gaan dan ga ik voor deze.
Ik ben eruit, ik heb de slowcooker van jouw link besteld! Iedereen bedankt voor alle reacties.
Alle reacties Link kopieren
redcap schreef:
16-03-2019 14:18
Ik heb een ‘gewone’ Crock pot en ben daar heel blij mee. Er is van dat merk ook zo’n combinatie-apparaat als waar jij het over hebt: https://www.kookwinkel.nl/crock-pot-exp ... r=Crockpot&
Geen idee of het een fijn apparaat is maar mocht de mijne ooit kapot gaan dan ga ik voor deze.
De Crock Pot Express is echt een aanrader. Met de snelkook-functie heb ik ondertussen al een perfecte risotto gemaakt. De snelkookfunctie ga ik vaak gebruiken!
Ik zou gaan voor een wat breder model ipv een ronde. Grote stukken of meerdere stukken naast elkaar leggen gaat als de pan ovaal is.

O ik lees net dat je er een hebt besteld. Ik heb een slowcooker (eet bijna geen vlees meer, wel tahoe) en ben er blij mee.

Veel kookplezier.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
18-03-2019 12:16
Ik zou gaan voor een wat breder model ipv een ronde. Grote stukken of meerdere stukken naast elkaar leggen gaat als de pan ovaal is.

O ik lees net dat je er een hebt besteld. Ik heb een slowcooker (eet bijna geen vlees meer, wel tahoe) en ben er blij mee.

Veel kookplezier.
Helaas zijn de pannen met een snelkookfunctie allemaal rond. Ik ben het wel met je eens dat ovaal praktischer is dan rond.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
18-03-2019 11:36
De Crock Pot Express is echt een aanrader. Met de snelkook-functie heb ik ondertussen al een perfecte risotto gemaakt. De snelkookfunctie ga ik vaak gebruiken!
Heb je een recept? Ik heb het laatst geprobeerd maar die was niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
18-03-2019 19:49
Heb je een recept? Ik heb het laatst geprobeerd maar die was niet goed.
Uit mijn hoofd was het 350 gr. risottorijst, 250 gr. kastanjechampignons, 250 g. gewone champignons, evt. 1 of 2 teentjes knoflook, 100 ml. witte wijn, 850 ml. kippenbouillon, 1 grote ui. Voor het bestrooien parmezaanse kaas. Je kunt als je dat lekker vindt er ook nog spekblokjes doorheen doen, maar ik had een eter die dat per se niet wilde.

Eerst op de aanbraadstand de ui aanbakken en de champignons tot alle vocht zo'n beetje eruit is, dan de wijn en rijst erbij, even roeren, aan de kook brengen en dan de bouillon erbij. Op de risottostand zetten met low pressure, 12 minuten. Na die 12 minuten de druk er langzaam af en dan nog 10 minuten laten staan. Bestrooien met parmezaanse kaas. De volgende keer ga ik experimenteren met tomaten erbij en wat andere verse kruiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven