Slowcooker moeite waard bij vegetarisch eten?

19-03-2019 14:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg een slow cooker aan te schaffen maar twijfel of het voor mij echt nut gaat hebben. Wij eten vegetarisch en de meeste gerechten die ik zie zijn vleesgerechten.

Iemand die er een heeft en veel vega gerechten erin maakt?
Ja, je kunt er ook droge bonen, erwten en linzen etc. in maken.
Als ik bijvoorbeeld draadjesvlees maak dan leg ik er ook dikke winterpenen en vastkokende aardappelen bij (ik heb een grote pan) Die worden best lekker. Of idd bonen.

Maar op zich zelf maak ik er geen vega gerechten in.
Al je recepten die moeten stoven kan je er in maken zonder de kans op aanbranden.
Alle reacties Link kopieren
Op het wat eten we vandaag topic verwees iemand naar dit boek. Dat schijnt heel goed te zijn: https://www.bol.com/nl/p/slow-cooked-ve ... 82EALw_wcB
Een collega had laatst spareribs in slowcooker gedaan. Zou echt fantastisch zijn. Dus we hebben 6 (!!) uur gewacht op spareribs. Best lekker hoor, maar om nou te zeggen dat het de moeite waard is om zo lang om te wachten. Voor vega lijkt het me helemaal nutteloos.
Snowpink schreef:
19-03-2019 15:18
Een collega had laatst spareribs in slowcooker gedaan. Zou echt fantastisch zijn. Dus we hebben 6 (!!) uur gewacht op spareribs. Best lekker hoor, maar om nou te zeggen dat het de moeite waard is om zo lang om te wachten. Voor vega lijkt het me helemaal nutteloos.
Normaal gesproken is het handige van een slowcooker juist dat je er niet op hoeft te wachten en er niet bij hoeft te blijven.

Je zet ‘m aan en gaat wat anders doen. Perfect ook als voorbereiding op een etentje. Niet dat je er met je gasten erbij op gaat zitten wachten. Dat had collega de dag ervoor of die ochtend moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen welke slowcooker je hebt gekocht en waarom je voor die hebt gekozen?

Ik wil er eigenlijk ook wel een oor de drukke avonden als een van ons heeft gewerkt en we zo min mogelijk tijd kwijt willen zijn aan eten koken. Maar ik heb nog niet zo'n zin om me er echt in te verdiepen....
Snowpink schreef:
19-03-2019 15:18
Een collega had laatst spareribs in slowcooker gedaan. Zou echt fantastisch zijn. Dus we hebben 6 (!!) uur gewacht op spareribs. Best lekker hoor, maar om nou te zeggen dat het de moeite waard is om zo lang om te wachten. Voor vega lijkt het me helemaal nutteloos.

Het is een slowcooker, logisch dus dat het enkele uren duurt voordat een gerecht klaar is. Anders had het wel fastcooker geheten.

In een slowcooker kun je heerlijke dingen maken en is (vind ik) zeker de moeite van het aanschaffen waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak heel regelmatig vegetarische gerechten in slowcooker, inclusie brood, vega lasagne, vegetarische curries, fudge, rode kool met appeltjes, bonensoep, soep, pasta saus, etc etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nectarinepit schreef:
19-03-2019 15:45
Het is een slowcooker, logisch dus dat het enkele uren duurt voordat een gerecht klaar is. Anders had het wel fastcooker geheten.

In een slowcooker kun je heerlijke dingen maken en is (vind ik) zeker de moeite van het aanschaffen waard.
😂
Ik eet vegetarisch en ik vind het echt een aanrader. Ik gebruik hem overigens ook voor mijn man die niet vegetarisch is. Ik maak de basis vegetarisch en voeg dan op het laatst eventueel vleesvervangers toe.
Snowpink schreef:
19-03-2019 15:18
Een collega had laatst spareribs in slowcooker gedaan. Zou echt fantastisch zijn. Dus we hebben 6 (!!) uur gewacht op spareribs. Best lekker hoor, maar om nou te zeggen dat het de moeite waard is om zo lang om te wachten. Voor vega lijkt het me helemaal nutteloos.
vraagje
gooi jij je pannen ook weg als er de eerste maal bij gebruik iets aanbrand?
spareribs bereiden kan wel, maar het is zeker geen optimaal gebruik van een slowcoocker.
voor het koken van een eitje schuif je ook geen pan water in je oven.
Afbeelding

ik gebruik deze, is eigenlijk een soepketel, maar is zeer goed te gebruiken en zeer betaalbaar :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de chili con carne altijd lekker, ook zonder carne.

Maar in de pan gaat even prima.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
19-03-2019 21:57
Ik vond de chili con carne altijd lekker, ook zonder carne.

Maar in de pan gaat even prima.
chili is geen suddergerecht, dus waarom zou je een slowcooker gebruiken?
of heb je een recept waarbij je chili lang moet sudderen?
Je kunt er prima vegetarische gerechten in maken, maar het idee is dat vlees lekkerder (malser) word door het hele langzame koken en dat is met groentes en peulvruchten niet zo (ik merk tenminste geen verschil)
Het is hooguit makkelijker omdat je er geen omkijken naar hebt.
ouwewijsneus schreef:
19-03-2019 22:02
chili is geen suddergerecht, dus waarom zou je een slowcooker gebruiken?
of heb je een recept waarbij je chili lang moet sudderen?
Jawel hoor, eigenlijk wordt het met stoofvlees gemaakt, niet met gehakt.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
19-03-2019 22:02
chili is geen suddergerecht, dus waarom zou je een slowcooker gebruiken?
of heb je een recept waarbij je chili lang moet sudderen?
Was toen een gerecht met vlees en veel groenten. Was erg lekker maar later vond ik het al die kookgeuren de halve dag niet meer waard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik het nog maar even laat. Ben niet overtuigd of ik hem veel zal gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
19-03-2019 15:18
Een collega had laatst spareribs in slowcooker gedaan. Zou echt fantastisch zijn. Dus we hebben 6 (!!) uur gewacht op spareribs. Best lekker hoor, maar om nou te zeggen dat het de moeite waard is om zo lang om te wachten. Voor vega lijkt het me helemaal nutteloos.
Mensen zetten toch juist de slowcooker ‘s ochtends aan, gaan dan werken en kunnen meteen bij thuiskomst aan tafel i.p.v. te wachten tot het eten klaar is/snelsnel koken om niet te laat aan het eten te zitten?
Voor vegetarische gerechten zou ik dan eerder een snelkookpan aanraden. Die gebruik ik regelmatig voor groentegerechten en bonen en biedt echt tijdswinst (hoewel ik niet weet of het je daar om te doen is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven