Eten voor 20 man - wie helpt mij met ideeën?

20-03-2019 10:15 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom had ik bedacht dat dit een goed idee was?
Ik vier dit weekend het feestje van mij kind. Heb tegen de gasten gezegd dat als ze een eenvoudig hapje willen mee eten, dat gezellig is.

Nu heeft iedereen aangegeven dat wel te willen! PANIEK! Het gaat om ongeveer 20 volwassenen en een handjevol kleuters. Shit!! Ik ben hier totaal niet goed in :facepalm:

Wie wil mij helpen om iets te bedenken?
Het liefst wil ik iets meer dan soep met broodjes. Vrijdag komt een vriendin me helpen om dingen voor te bereiden. Graag zou ik dus iets maken dat dan zaterdag alleen nog niet af te maken en op te warmen. Ik heb eventueel ook 2 slowcookers die ik zaterdagochtend kan aanzetten...

Ik zoek dus iets wat veel mensen lusten. Eén iemand lust geen kaas en 2 mensen eten vegetarisch.... En de kindjes moeten het ook lusten.

Wie komt met een geniaal plan?
:worship:
Gewoon een aantal pizza's laten aanrukken.
Of patat met snacks.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak voor grote groepen vaak curries. Handig vooruit klaar te maken (of je ze nou maakt met losse specerijen of een zakje van de Toko (pot van Patak)).
Prima vegetarisch. Meerdere soorten op tafel en wat bijgerechten
En de kinderen eten Naan, popadoms, groentes etc.
Hamburgers: verschillende soorten broodjes (eventueel), hamburgers (eventueel vega en/of kip variant), kaas, bacon, komkommer, tomaat, ui, avocado, paprika, sausjes etc.
Alles klaarzetten en zelf laten bouwen.
Nog een salade erbij en eventueel friet.
Een pan chili sin carne en de andere con carne.
Met tortillachips, guacamole, sour cream, geraspte kaas etc.
Alle reacties Link kopieren
Stamppot?!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een grote pastasalade maken of twee: 1 met vlees, 1 zonder en kaas ernaast om te strooien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gehaktballetjes uit de slowcooker!

Of pulled pork/pulled chicken maken in de slowcooker, met (pita)broodjes en salade ernaast serveren zodat iedereen zijn eigen broodje kan bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat zijn jullie goed.
Het idee van de currys spreekt mij wel aan. Die kan ik dan ook mooi in de slowcooker doen. Hoef ik alleen nog wat rijst te maken op het laatste moment....

Toevallig tips voor goeie recepten? En leuke bijgerechten?

Misschien kan ik er dan ook nog een pad thai achtig iets bij maken ofzo.... Of maak ik het me dan weer te ingewikkeld :@@:
Alle reacties Link kopieren
Stampot is trouwens ook geen gek idee... :-D
Alle reacties Link kopieren
Dahl
Groentes (sperziebonen met beetje kokos)
egg fried rice
Chutney
raita
Naan
popadums
Alle reacties Link kopieren
karzou schreef:
20-03-2019 10:24
Stampot is trouwens ook geen gek idee... :-D
Dat is veel werk hoor, voor 20 man, en je hebt flinke pannen nodig, en enorme bovenarmen om te stampen
(been there... nooit meer )
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2019 10:26
Dahl
Groentes (sperziebonen met beetje kokos)
egg fried rice
Chutney
raita
Naan
popadums
Moet ik allemaal even door de zoekmachine halen :-D
Grote pan chili en toebehoren.
Zou nasi kunnen? Is echt heel simpel en snel klaar.

Wat ik altijd doe bij een grote groep eters (Ik heb we redelijk grote pannen dus miss dat get daarom wat makkelijker gaat):

- nasi (met hierin rode paprika, uien, maïs en dopperwten)
- ei (eisliertjes gemaakt met maizena)
- sambal gemaakt van aardappel patatchips
- kip haal ik bij de Chinees
- rauwkost/salade
- eventueel toetje (ijs met vruchtjes uit een blik)

Avond van te voren alles snijden en alvast het rijst opzetten. En dan de ochtend zelf alles in een pan gooien en klaar is kees.
.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 10:34
98.96% gewijzigd
karzou schreef:
20-03-2019 10:27
Moet ik allemaal even door de zoekmachine halen :-D
Ehm.... in dat geval zou ik toch echt iets anders kiezen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft op feestjes altijd turkse broden. BLT, zalm, gerookte kip met pesto etc. Salade erbij en klaar ben je. Voor kids evt broodjes met knakworstjes nog.

Hier wel eens grote pan sate, stokbrood, ananas, salade, bak kroepoek etc. En klaar.
SallySpectra* schreef:
20-03-2019 10:18
Hamburgers: verschillende soorten broodjes (eventueel), hamburgers (eventueel vega en/of kip variant), kaas, bacon, komkommer, tomaat, ui, avocado, paprika, sausjes etc.
Alles klaarzetten en zelf laten bouwen.
Nog een salade erbij en eventueel friet.
Yes de BYOB-Bar :love: ook wel bekend als de build your own burger bar.
Rosalind schreef:
20-03-2019 10:32
Deze twee moet je echt even uitleggen.
Mijn schoonfamilie is vegetarisch, dus ik doe nooit ei ìn mijn nasi. Om die reden maak ik altijd Surinaamse eiersliertjes. Wat ik doe is:
- maïzena oplossen in water
- eieren opkloppen
- maïzena oplossing en zout op smaak bij de eieren toevoegen
- de eieroplossing in een koekenpan bakken (zo dun mogelijk, wat eenvoudig is door de maizena)
- gebakken ei laten afkoelen en daarna oprollen en in spieren snijden.

Bij de Surinaamse keuken hoort eigenlijk altijd sambal, wat ik daarvoor doe is:
- kousenband zo klein mogelijk snijden
- bij de ah patat chips kopen (kleine langwerpige chipjes)
- ui snijden en fruiten in een pan
- de kousenband erbij doen
- Surinaamse ketjap erbij
- bouillonblokjes (van maggi) erbij, kentjoer, zwarte peper en een stukje madame jeannette erbij
- als de kousenband gaar is, de aardappelchips erbij

En je hebt twee heerlijke bijgerechten voor bij je nasi!
hoii schreef:
20-03-2019 10:40
Mijn schoonfamilie is vegetarisch, dus ik doe nooit ei ìn mijn nasi. Om die reden maak ik altijd Surinaamse eiersliertjes. Wat ik doe is:
- maïzena oplossen in water
- eieren opkloppen
- maïzena oplossing en zout op smaak bij de eieren toevoegen
- de eieroplossing in een koekenpan bakken (zo dun mogelijk, wat eenvoudig is door de maizena)
- gebakken ei laten afkoelen en daarna oprollen en in spieren snijden.

Bij de Surinaamse keuken hoort eigenlijk altijd sambal, wat ik daarvoor doe is:
- kousenband zo klein mogelijk snijden
- bij de ah patat chips kopen (kleine langwerpige chipjes)
- ui snijden en fruiten in een pan
- de kousenband erbij doen
- Surinaamse ketjap erbij
- bouillonblokjes (van maggi) erbij, kentjoer, zwarte peper en een stukje madame jeannette erbij
- als de kousenband gaar is, de aardappelchips erbij

En je hebt twee heerlijke bijgerechten voor bij je nasi!
Ik vond het raar klinken maar Google vertelde me dat het bestaande gerechten zijn die ik niet kende.
Excuses!
hoii schreef:
20-03-2019 10:40
Mijn schoonfamilie is vegetarisch, dus ik doe nooit ei ìn mijn nasi. Om die reden maak ik altijd Surinaamse eiersliertjes. Wat ik doe is:
- maïzena oplossen in water
- eieren opkloppen
- maïzena oplossing en zout op smaak bij de eieren toevoegen
- de eieroplossing in een koekenpan bakken (zo dun mogelijk, wat eenvoudig is door de maizena)
- gebakken ei laten afkoelen en daarna oprollen en in spieren snijden.

Bij de Surinaamse keuken hoort eigenlijk altijd sambal, wat ik daarvoor doe is:
- kousenband zo klein mogelijk snijden
- bij de ah patat chips kopen (kleine langwerpige chipjes)
- ui snijden en fruiten in een pan
- de kousenband erbij doen
- Surinaamse ketjap erbij
- bouillonblokjes (van maggi) erbij, kentjoer, zwarte peper en een stukje madame jeannette erbij
- als de kousenband gaar is, de aardappelchips erbij

En je hebt twee heerlijke bijgerechten voor bij je nasi!

Lekker!
Buffetje maken met wat hierboven al is gezegd. Of is het de bedoeling dat iedereen op hetzelfde ogenblik aan tafel gaat? Dat is ook moeilijk! Wie zijn kind komt halen kan aan een tafeltje (tussen de andere gasten die nog rondlopen) een hapje eten.
Gehaktballetjes en kriekjes in kleine (eenpersoons)potjes. Wie daarvoor kiest, die zijn twee potjes worden in de microgolf opgewarmd en die mag met een stuk brood erbij, smikkelen.
Vooraf een staààààààà- pel pannenkoeken op een bord op tafel. Wie daarvoor kiest krijgt twee (ook weer in de microgolfoven opgewarmde) pannenkoeken en de kinderen mogen ze aan tafel versieren met slagroom en suiker.

Veel plezier en weinig stress!
Alle reacties Link kopieren
Turks buffet ook lekker: Grote pan linzensoep, stapel turksebroden (in varianten, gevuld/ongevuld etc, van de Turk), gevulde aubergines, wijnbladeren etc (blikken van de turk), falafel, gehaktballetjes etc
Baklava toe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een makkelijke topper voor je:
Pasta salade met tonijn, limoen en chili.
Meng blikjes tonijn met de geraspte schil van een paar limoenen en het sap, lente-uitjes erbij, paar tenen knoflook, peper, zout en flink chili vlokken erdoor en dat mengen met pasta. Ik doe altijd spaghetti maar voor zoveel mensen zou ik penne doen, mengt makkelijker. Flinke hand rucola en gehalveerde cherry tomaatjes erdoor en klaar ben je!

Voor de kinderen broodjes knakworst en tomaat, komkommer, paprika.

En erbij een pan vegetarische tomatensoep of deze heerlijke soep: http://www.degroenemeisjes.nl/low-budge ... kokosmelk/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven