Varkensfilet, wat kun je er allemaal mee?

13-10-2007 14:55 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de slager een stukje varkensfilet gekocht, zegmaar een pond aan 1 stuk. Ik dacht bij mezelf, ik verzin daar wel iets lekkers mee, maar heb totaal geen inspiratie.



Heeft een van jullie misschien een succesrecept dat ik kan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
hoi 44pje, ik werk in een slagerij, en wij gebruiken veel varkensfilet, ik zal wat tips geven hopelijk kun je er wat mee.

*in lapjes snijden en marineren met een lekkere marinade.

*lapjes snijden en die half insnijden, daar kun je dan ham en kaas opgerold indoen, paneren met paneermeel, dan heb je cordonbleu.

*een gatmaken in het midden over de lengte van de filet, dat kun je vullen met gekruid gehakt, als het gevuld is in lapjes snijden.

*of gewoon lekker met kruiden insmeren het hele stuk even inlaten trekken en dan lekker braden.

hopelijk heb je er wat aan succes.

groetjes ernie
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wat heel erg lekker is dat is het volgende recept;

de varkensfilet in dunne plakken snijden, dit snijdt je dan nog eens in zodat er een soort envelopje ontstaat...dan doe je de vulling maken van knoflook, lente-uitje snijden...erin duwen dan een mozzarella in plakjes snijden en daar een plakje parmaham omheen wikkelen...dat doe je in het envelopje en met prikkers dicht maken ..je kunt het filetlapje zo bakken of even door de paneermeel halen...en dan elke kant 4 minuten bakken...heerlijk met wat pasta erbij...

Groet en smakelijk BobbieC
Alle reacties Link kopieren
Marineren en dan roerbakken met groente.

Of je maakt babi ketjap. (pakje/zakje)

Marinades en groentepakketten koop je zo bij de supermarkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een tapas gerecht bij het tapas topic gezet die je ermee kan maken. Gerecht heet Sate in een kokosjasje. Lekker borrelhapje voor vanavond of in het weekend. Of als je het niet aan een prikkertje doet als vlees bij je hoofdgerecht, lekker met rijst en boontjes bijv.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het al in het winterkosttopic gezet, dus maar even kopie naar hier:



Qua varkensvlees neem ik varkenslappen, net iets minder mager dan hamlappen; ik bak/sudder het zoals bijv. succadelappen maar dan meer 'tomaat'pittig. Na het afblussen ook wat hotketchup, pikante paprikapoeder, c-a-soup hot tomaat, sambal of zo mee laten sudderen of een scheut van die rode sausen van de Lidl (ui/tomaat of zoiets, er zijn een paar soorten).

Jus lekker dik binden, beetje sausachtig, met puree en zuurkool of rode kool of snijbonen of eh... ja met heel veel lekker.



De varkensfilet(lapjes) die hier werden genoemd kruid/bak/panneer ik wel als schnitsels en dan rose bakken. Of in z'n geheel bakken, zoals bijv. rosbief. Geloof dat er 15 à 20 per pond voor staat voor een rosé stuk vlees, maar hangt ook een beetje van de vorm van het stuk en je smaak af. Daarna in dunne plakken serveren. Lekker met gebakken aardappeltjes en een (zelfgemaakte) saus zoals champignon- of kerriesaus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven