Wat doe je eigenlijk met five-spice poeder??

19-10-2007 09:35 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor welke gerechten wordt nog wel eens five-spice poeder gebruikt? Is het een smaakmaker of wat dan ook?
Als je wil dat je eten chinees smaakt, mik je er een theelepel five-spice poeder (vijfkruidenpoeder) doorheen.

Ik doe het door roerbakgerechten. Tegen het einde een theelepel er doorheen.

Erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het om vlees te marineren waar ik mee ga roerbakken. Wat poeder vermengen met ketjap of oestersaus, knoflook erdoor en je hebt een heerlijke marinade :)

Ook heb ik laatst in een restaurant 'oosterse kip' gegeten. Was gewoon een kippenbout gekruid met five-spices en ketjap e.d.

Superheerlijk!!!

Ik heb net afgelopen week een stoommandje gekocht en wil daar dit weekend een kipfilet in bereiden. Die ga ik dan ook kruiden met five-spices en ketjap enzo.
Alle reacties Link kopieren
Lekker hapje:



Snij een moot tonijnsteak in blokjes van ca. 1cm. Marineer dit in five spice poeder gemengd met olijfolie. Bak in een hete pan de blokjes heel even aan. Draai de blokjes om en bak deze kant ook even aan. De binnenkant en zijkanten moeten mooi rose blijven! Prikkertje erin....klaar! Lekker met een glaasje witte wijn, rose of sherry!
Alle reacties Link kopieren
Chimichurri schreef op 19 oktober 2007 @ 10:43:

Lekker hapje:



Snij een moot tonijnsteak in blokjes van ca. 1cm. Marineer dit in five spice poeder gemengd met olijfolie. Bak in een hete pan de blokjes heel even aan. Draai de blokjes om en bak deze kant ook even aan. De binnenkant en zijkanten moeten mooi rose blijven! Prikkertje erin....klaar! Lekker met een glaasje witte wijn, rose of sherry!
Dat klinkt lekker! Ga ik direct peroberen, heb nog diepgevroren tonijn, ben dol op 'seared tuna', aangebakken dus. Ik bak de blokjes altijd snel om in olie met grof gehakte knoflook, en blus het af met kikoman-ketjap. Is ook erg lekker!
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven