Nieuwe nikes op marktplaats. Hoe dan?
zondag 10 februari 2019 om 11:43
Geen wereldprobleem. Maar ik snap het niet.
Gisteren om 09.00 uur was er een release van een paar Nikes die ik heul graag wilde hebben. Superpopulair, dus het was een kleine kans dat ik ze zou vinden. En idd. Bij alle aankondigde webshops (3 in nl) waren ze binnen 2 minuten uitverkocht. Ah wel.
Maar nu op marktplaats zie ik ze bij bosjes voorbij komen. (En uiteraard voor minimaal 1,5 x de nieuwprijs). Mensen die 1 paar hebben, dat snap ik nog. Gekocht om door te verkopen. Maar ik zie ook ‘handelaren’ die van iedere maat meerdere exemplaren aanbieden. Uiteraard voor woekerprijzen. Hoe komen die aan die schoenen? Ik vraag me dat oprecht af. Weet iemand hoe dat werkt?
Gisteren om 09.00 uur was er een release van een paar Nikes die ik heul graag wilde hebben. Superpopulair, dus het was een kleine kans dat ik ze zou vinden. En idd. Bij alle aankondigde webshops (3 in nl) waren ze binnen 2 minuten uitverkocht. Ah wel.
Maar nu op marktplaats zie ik ze bij bosjes voorbij komen. (En uiteraard voor minimaal 1,5 x de nieuwprijs). Mensen die 1 paar hebben, dat snap ik nog. Gekocht om door te verkopen. Maar ik zie ook ‘handelaren’ die van iedere maat meerdere exemplaren aanbieden. Uiteraard voor woekerprijzen. Hoe komen die aan die schoenen? Ik vraag me dat oprecht af. Weet iemand hoe dat werkt?
zondag 10 februari 2019 om 11:57
Dat was mijn idee eerst, ze zullen wel nep zijn. Maar dat lijkt me bijna niet mogelijk, met zo’n specifiek ontwerp is dat toch niet te doen? Of ben ik naïef?
zondag 10 februari 2019 om 11:59
Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-02-2019 11:57Dat was mijn idee eerst, ze zullen wel nep zijn. Maar dat lijkt me bijna niet mogelijk, met zo’n specifiek ontwerp is dat toch niet te doen? Of ben ik naïef?
Je kan altijd een kopie van de factuur vragen.
Welke zijn het? Dan kijk ik even mee.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 11:59
6.22% gewijzigd
zondag 10 februari 2019 om 11:59
Dat zou kunnen, maar als je ze gisteren bestelde, dan heb je ze nu toch nog niet in huis? En die advertenties van ‘handelaren’ staan er sinds gisteren op.
zondag 10 februari 2019 om 12:06
Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-02-2019 12:05Yup... niet zo gek ook dat ze zo snel weg waren. Maar toch. Hoe kan het dat mensen blijkbaar 10 of meer dozen thuis hebben staan...
Die hebben ze vast niet thuis staan al. Als je bestelt, krijg je waarschijnlijk te horen dat ze woensdag ofzo verzenden.
Of ze hebben ze in de winkel gekocht.
Ik wil ze ook nu
zondag 10 februari 2019 om 12:08
Ik las net dit;
De Nike WMNS Air Max 1 Premium ‘Leopard’ zal officieel op zaterdag 9 februari uit komen bij geselecteerde retailers maar is nu al verkrijgbaar! Benieuwd waar? Check dan de releasekalender voor de complete storelist.
https://www.google.com/amp/s/www.sneake ... opard/amp/
De Nike WMNS Air Max 1 Premium ‘Leopard’ zal officieel op zaterdag 9 februari uit komen bij geselecteerde retailers maar is nu al verkrijgbaar! Benieuwd waar? Check dan de releasekalender voor de complete storelist.
zondag 10 februari 2019 om 12:10
En daar stonden ze al vanaf begin plaatsing van dat bericht op ‘out of stock’ of ‘nog niet leverbaar’. Maar mss heb ik ook daar nét een ‘window’ gemist.dweedledee schreef: ↑10-02-2019 12:08Ik las net dit;
‘T is wat...
zondag 10 februari 2019 om 12:10
En daar stonden ze al vanaf begin plaatsing van dat bericht op ‘out of stock’ of ‘nog niet leverbaar’. Maar mss heb ik ook daar nét een ‘window’ gemist.dweedledee schreef: ↑10-02-2019 12:08Ik las net dit;
‘T is wat...
zondag 10 februari 2019 om 12:13
Ja, je bent naïef. Natuurlijk is dat te doen. Waar denk je dat Nike ze laat maken? De tekeningen zijn vaak al gejat voordat de eerste echte merkschoen geproduceerd is.Kippatatenappelmoes schreef: ↑10-02-2019 11:57Dat was mijn idee eerst, ze zullen wel nep zijn. Maar dat lijkt me bijna niet mogelijk, met zo’n specifiek ontwerp is dat toch niet te doen? Of ben ik naïef?
zondag 10 februari 2019 om 12:15
Als je maar van maat 40 afblijft
[/quote]
38
zondag 10 februari 2019 om 12:18
Ik weet niet hoe dat zit met handelaren. Maar deze is wel misschien o.a. te verklaren doordat Nike ze zelf al op vrijdagochtend heeft gereleased. Vervolgens besloten enkele sneakerwinkels ze ook al op vrijdag te verkopen. Ik zag een bericht op Facebook en heb ze toen ook direct gekocht bij Nike.
Hier kwamen ze dus gisteren thuis al binnen, terwijl ik op Facebook allerlei berichten zag van mensen die niet eens sites op konden of niet konden betalen.
Dus wellicht hebben mensen op vrijdag al meerdere paren gekocht en die direct te koop aangeboden? Ik heb de mijne gisteren gewoon gedragen, want daar koop ik ze voor, maar stiekem denk ik dan ook wel "had ik maar een paar extra gekocht voor Marktplaats". Maar dat vind ik echt te asociaal, want ik weet hoe het is om mis te grijpen - net als met concertkaarten inderdaad.
Hier kwamen ze dus gisteren thuis al binnen, terwijl ik op Facebook allerlei berichten zag van mensen die niet eens sites op konden of niet konden betalen.
Dus wellicht hebben mensen op vrijdag al meerdere paren gekocht en die direct te koop aangeboden? Ik heb de mijne gisteren gewoon gedragen, want daar koop ik ze voor, maar stiekem denk ik dan ook wel "had ik maar een paar extra gekocht voor Marktplaats". Maar dat vind ik echt te asociaal, want ik weet hoe het is om mis te grijpen - net als met concertkaarten inderdaad.
zondag 10 februari 2019 om 12:23
Het is vrij simpel eigenlijk. Nike heeft een heel erg groot belang dat die schoenen gehypte worden. Daarom maken ze er zo weinig van.
Waarom zou je ze dan voor de reguliere prijs verkopen?
Net als vaak met concertkaartjes, wordt gewoon een groot percentage voor informele verkoopkanalen zoals Marktplaats gereserveerd.
Daar verdienen ze natuurlijk veel meer mee en tegelijkertijd wordt daarmee de hype groter.
En de consument, die wil maar al te graag genaaid worden en betaald met plezier veel te veel geld.
Waarom zou je ze dan voor de reguliere prijs verkopen?
Net als vaak met concertkaartjes, wordt gewoon een groot percentage voor informele verkoopkanalen zoals Marktplaats gereserveerd.
Daar verdienen ze natuurlijk veel meer mee en tegelijkertijd wordt daarmee de hype groter.
En de consument, die wil maar al te graag genaaid worden en betaald met plezier veel te veel geld.