Mode & Beauty alle pijlers

Wandelschoenen of -laarzen gezocht

16-12-2020 19:44 57 berichten
Nu de sportscholen dicht zijn, wil ik, naast thuis sporten, beginnen met wandelen. Nu zie ik het niet zitten om over lange saaie polderwegen te gaan lopen in mijn eentje, maar het bos vind ik fijn.
Ik ben op zoek naar fijne wandelschoenen of wandellaarzen die waterdicht zijn, warm (maar niet zo warm dat mijn voeten na een tijdje lopen gaan broeien) en genoeg grip hebben op de natte bospaden, maar waar ik ook op de verharde wegen prima kan lopen.
Op het wijde web is er veel keus, maar wat is nu de beste? Iemand hier die zelf fijne schoenen heeft? Ik zie veel leer, maar ik ben ook op zoek naar vegan (of zo veel mogelijk) opties.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bever.nl/p/lowa-renegade-mi ... olour=3000

Deze zijn super fijn!
Als je snel (hiel)blaren loopt in nieuwe schoenen; sporttape. 2 horizontaal, daar overheen 2 verticaal tot net onder je hiel. Alles dakpansgewijs.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jammer van de lockdown, want wandelschoenen zijn een van de weinige items die je het beste daadwerkelijk in een schoenenwinkel kunt kopen omdat je dan meerdere modellen kunt passen en echt kunt voelen welke het allerbeste zit.

Ik ben sinds de zomer serieus aan het wandelen en heb deze schoenen bij de ANWB gekocht (ik heb smalle voeten en een hoge wreef):

https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/sum ... color=5065

Goede wandelschoenen zijn duur en al snel tegen de 200,-. Deze zijn net een categorie goedkoper. Ze zijn ook goed maar zullen waarschijnlijk net iets minder lang meegaan. Dat is niet erg want ik moet eerst aan mezelf bewijzen dat ik de schoenen ook echt zal slijten. Blijf ik wandelen dan wordt mijn volgende paar duurder.

Deze schoenen zijn van (waterdichte) kunststof en een heel stuk lichter dan leren schoenen. Dat is een voordeel. Je moet ze wel goed onderhouden. Na elke wandeling (in deze tijd van het jaar veel modder), borstel ik ze af onder de kraan en ik spray ze regelmatig met spul dat ik ook bij ANWB kocht.

Wandelschoenen moet je met je ogen dicht passen, ze zijn niet echt charmant. Maar gelukkig bleken deze schoenen mij het beste te zitten en waren ze ook nog het meest neutraal en minst lomp.
Ik vind sportzaken essentiëler dan de drankhandel of bonbonzaak, maar ja...passen in een zaak zit er niet in nee :(
Ik loop graag op timberlands. Ziet er ook nog redelijk uit
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Die van jou motorbloempje lijken mij idd heel fijn, maar een beetje prijzig aangezien ik nog geen km heb gelopen. Eerst mij maar net als die/dat gebrilde konijn bewijzen dat ik ook echt veel ga wandelen. Die van de anwb zien er ook goed uit.

Tnx voor de tip Tickel!
De ellende met wandelschoenen is dat je pas na 30km wandelen kunt zeggen of ze lekker zitten.

Ik zou sowieso geen wandelschoenen via internet kopen, altijd in een schoenenzaak, zodat je goed kunt passen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
*
anoniem_353364 wijzigde dit bericht op 05-07-2021 16:20
0.00% gewijzigd
Lowa's zijn inderdaad geweldig, ik heb ze ook al jaren en jaren. Als je geluk hebt vind je ze in de uitverkoop, de komende weken.
Ze lopen als pantoffels, nooit een blaar in gehad.

Keen heeft ook fijne schoenen, alleen de wandelschoenen van dit merk ken ik zelf niet.
Deze zijn fors afgeprijsd, misschien ook in jouw maat?
https://www.limango.nl/shop/keen/wandel ... 835?q=keen

Als je geen 'gemakkelijke' voeten hebt zou ik toch een paar weken wachten tot de winkels weer open zijn en je goed laten adviseren.
nounou
Ik heb laarzen, omdat ik nogal eens door de blubber of ondiepe riviertjes moet :mrgreen: heb heel lang moeten zoeken ivm dikke kuiten, maar heb nu deze van Travelin. Model Broadford.

Afbeelding

Profiel is goed, binnenkant zit van dat neopreen in en is isolerend. Bij de rits zit een waterdichte voering, neopreen loopt daar door met zo’n vouw erin. Ik heb ze besteld bij bol.com een tijd terug. Waren goed in de aanbieding voor €89,95 als ik me niet vergis. Maar zie ze ook voor €200,- langs komen O_O
Ik vind laarzen beter lopen dan wandelschoenen. Of beter, fijner qua gebruik. Ik hoef nergens op te letten waar ik doorheen stamp en dat is wel fijn vind ik. Maar wij doen aan geocachen, dan kom je op de meest rare plekken soms :)
Lowa’s zijn echt fantastisch!! Ik ben nu bezig met mijn tweede paar, ze gaan zeker een jaar of 4/5 mee als je niet wekelijks de Vierdaagse wandelt en ze goed onderhoud. Ik heb nu nog een paar lederen maar als die “op” zijn ga ik de vegan wandelschoenen van dit merk passen, hopelijk zitten die net zo fijn.
Wandelschoenen zijn net als Dr. Martens, de eerste kilometers moet je goed opbouwen anders loop je blaren maar eens ingelopen zijn (de Lowa’s in ieder geval) net pantoffels 😄
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik heb makkelijke voeten. Mijn eerste idee was laarzen, omdat ik ook fotografeer en daarmee regelmatig afwijk van de paden. Maar mijn eerste doel was nu wandelen, niet fotograferen. Maar kan het natuurlijk combineren af en toe.
Kun je met die laarzen makkelijk lange stukken lopen Whomi?

Ik pas mijn schoenen ook liever in een winkel. Bestel 'normale' schoenen ook nooit online. Maar dan zou ik idd moeten wachten.
Welke schoenmaat heb je, Κιττεηs?
Ik wel best even mee zoeken of er in de sale iets te vinden is.
nounou
41
Ik kan er prima langere stukken op wandelen. Loop er regelmatig 5km op door de stad hier als het regent. En met geocachen lopen we ook zo tussen de 5-10km :)
Κιττεηs schreef:
16-12-2020 21:08
41
Ik heb ook 41, maar van die laarzen heb ik een maat groter genomen. Waren bij de voet net wat krap.
Zie nu dat ze bij bol €140,- zijn.
Whomi schreef:
16-12-2020 21:11
Ik heb ook 41, maar van die laarzen heb ik een maat groter genomen. Waren bij de voet net wat krap.
Zie nu dat ze bij bol €140,- zijn.
Ik zag het ja. Heb nog een bolbon van 25,- (mijn kerstpakket).
Bedankt voor de tip van de maat.
Konijnmetbril schreef:
16-12-2020 19:59
Jammer van de lockdown, want wandelschoenen zijn een van de weinige items die je het beste daadwerkelijk in een schoenenwinkel kunt kopen omdat je dan meerdere modellen kunt passen en echt kunt voelen welke het allerbeste zit.

Dit.
Wat voor mij fantastisch loopt kan voor ander een en al ellende zijn.
Wandelschoenen zijn ook enorm duur tenzij je een gokje aandurft bij de decathlon
Dan zijn laarzen misschien een veiligere koop nu.
Og geduld hebben.
Κιττεηs schreef:
16-12-2020 21:08
41
Mij is geadviseerd om wandelschoenen groter te kopen dan je gewone schoenen omdat je voeten iets opzwellen tijdens lang wandelen, je kan blauwe teennagels krijgen als er niet genoeg ruimte is
Ik ben ook heel blij met mijn Lowa's. Gekocht bij een buitensportzaak, dus ik kon echt passen. Mijn voeten zijn net een maatje groter dan de meeste merken nog voeren, maar Lowa heeft toch damesmodellen in mijn maat.
Ik liep er zo op weg.
Ik heb een licht laag model, kunststof. En goretex hè, je wilt geen natte voeten.

https://lowa.nl/vind-uw-schoen
Ik heb de mijne dus ook van decathlon ...door een plotselinge veranderde vakantie (staking ryan air en toen besloten de volgende dag dus niet naar italie te vliegen maar naardenemarken te rijden ) kort dag en niet veel zin in nog meer onkosten daar wandelschoenen gekocht. Ze zitten heerlijk. Kan er uren op lopen. Zelfs mijn steunzolen doe ik daar niet in. Heb wel heren schoenen gekocht. Dames waten me toen te roze :hyper:
Deze is in de sale: Lowa Renegade https://www.leerentveldvrijetijd.nl/low ... -211200073
De donkerblauwe is er nog in 41 1/3, de zwarte in 42.

En deze: https://www.zalando.nl/lowa-strato-evo- ... 9-c11.html

Ik zou ze inderdaad een halve of hele maat groter kopen.
nounou
Ik heb die Lowa schoenen uit de eerste post, lopen heel fijn maar wat mij betreft met name op niet vlak terrein dus of in heuvelachtig gebied of in de bergen, in de vele vlakke gebieden hier in Nederland vind ik lage wandelschoenen veel fijner en lichter lopen. Qua lage schoen heb ik deze van north face; https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=MZ6 waterdicht en goed grip ook op modderige paden. Ik heb van mijn beide paren wandelschoenen een maat groter dan mijn reguliere schoenen, dat is vrij gebruikelijk.
Vergeet verder niet ook geschikte sokken te kopen, dat helpt enorm in het loop comfort. Ik heb graag sokken van falke, de TK4 lijn.

Aangezien de winkels voorlopig wel even gesloten zijn zou ik een webwinkel zoeken waar je achteraf kunt betalen (ik heb geen tip wat dat betreft, misschien Zalando?) en daar een aantal schoenen in meerdere maten bestellen om uit te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven