Mode & Beauty alle pijlers

Hoe doe jij je haar als je slaapt?

20-07-2017 22:51 102 berichten
.
anoniem_346938 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 09:32
99.72% gewijzigd
Ik slaap bijna altijd met mijn haar los. Het breekt inderdaad sneller door met een elastiek te slapen en ik vindt die afdrukken de dag erna ook hinderlijk.

Af en toe doe ik het wel vast als ik met mijn vriend slaap omdat ik nogal veel en lang haar heb :) niet zo prettig voor hem als we lekker willen knuffelen in bed! Maar geen knot of staart, als ik het vast doe is het altijd een (losse) vlecht.

Dit kun je ook proberen! Beter wat slagen/golven in je haar dan zo'n elastiekstreep :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd vast in een knot. Het is zo lang dat het anders helemaal in de knoop gaat.
In de ochtend douche ik altijd en was ik meteen m'n haar. Daarna zit het meteen goed. Anders heb ik een vogelnest op m'n hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Het is beter om je haar niet te strak te hebben zitten 's nachts. Ik doe zelf een losse knot of vlecht. Die knot maak ik met een spiraalelastiek, blijft goed genoeg zitten. Het schijnt dat een satijnen kussenhoes ook prettiger is.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook verschillende dingen: dat los goed is of juist vast beter is. Ik weet het niet. Toen ik nog heel lang haar had maakte ik twee staarten en dat ging altijd wel goed, met twee staarten had ik om de een of andere reden minder 'knikken' dan met één staart. Nu heb ik korter haar (afhankelijk van mijn stemming tussen schouder- en kaaklengte) en laat ik het meestal los. Als ik het vast doe gaat de kwetsbare, bovenste laag van mijn haar (die dunner is dan wat eronder zit) kapot gaat.

Ik heb wel flinke slag/krullen, dus 's ochtends in model kneden is dan geen issue; even borstelen, wat water/mousse erdoor en klaar.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
MsWhiskers schreef:
20-07-2017 22:55
Ik heb het ook altijd vast in een knot. Het is zo lang dat het anders helemaal in de knoop gaat.
In de ochtend douche ik altijd en was ik meteen m'n haar. Daarna zit het meteen goed. Anders heb ik een vogelnest op m'n hoofd.
Was je je haar echt élke dag? :O
Heb behoorlijk lang haar.
Hier altijd los 's nachts.

Ik doe geen oog dicht als ik een rekker in mijn haar heb.

Ik kam meestal 's avonds voor 't slapen en sowieso 's ochtends (en vaak ook nog in de loop van de dag).

En tja, hier belandt er ook wel haar in de borstel en de douche.
Geen hele plukken, maar "het hoort er gewoon bij" wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Een losse knoedel bovenop mijn hoofd met een elastisch bandje zonder ijzeren dingetje.
Ik word gek van haar in mijn nek snachts
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het altijd los hangen omdat ik met elastiekje echt niet lekker vind liggen. Haaruitval heeft iedereen wel.
Alle reacties Link kopieren
Een vlecht!
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt een platte vlecht?

Ik slaap met haar los.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker los. Het is nog nooit in me opgekomen om het vast te dragen 's nachts. Waarom is dat eigenlijk?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen haar da's een makkie maar mijn vrouw altijd los, en dus altijd in mijn neus.. :facepalm:
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens niet het idee dat ik meer haar verlies omdat ik het vast heb snachts. Ik verlies altijd veel haar. Zelfs de stofzuigermond verstopt weleens door mijn haar. Ik heb blijkbaar genoeg om te verliezen want het is gewoon vol.
Ik was het ook elke dag.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
20-07-2017 22:59
Gewoon lekker los. Het is nog nooit in me opgekomen om het vast te dragen 's nachts. Waarom is dat eigenlijk?
Voor mij omdat ik het irritant en te warm vind in mijn nek, los haar.
Always look on the bright side of life
Bijna altijd los, als het heel erg warm is in een staart of knot, toen het nog langer was in een losse vlecht. Maar dat vind ik eigenlijk niet lekker liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe iedere nacht een losse knot (gewone staart en dan nog half er doorheen trekken) bovenop mijn hoofd met zo'n mega dikke stoffen elastiek, deze hoeft ook naar 2x erom heen.. dit is niet slecht voor je haar en 's ochtends heb je mooi slag in je haar. Sindsdien echt een stuk minder haaruitval tijdens het douchen!
anoniem_335077 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 23:02
Reden: Aanvulling
11.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
20-07-2017 22:59
Gewoon lekker los. Het is nog nooit in me opgekomen om het vast te dragen 's nachts. Waarom is dat eigenlijk?
Los is warm, en lastig. Kan me niet goed omdraaien omdat ik op mijn haar lig bijv. Of ik moet na het draaien eerst allemaal haren uit mn gezicht wrijven.
Sabeltandcavia schreef:
20-07-2017 22:59
Gewoon lekker los. Het is nog nooit in me opgekomen om het vast te dragen 's nachts. Waarom is dat eigenlijk?
Deze onhandige kluns krijgt niet eens een vlecht in haar eigen haar.
En een staart of dot vind ik vreselijk liggen.

Los haar ligt tenminste zacht :-).

(Nu alleen man nog opvoeden dat hij niet voortdurend met zijn ellebogen op mijn haar gaat liggen in bed ...)
Alle reacties Link kopieren
Niemand die met krulspelden slaapt? ;-D
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je schoonouders een hint hebben gegeven of je de volgende keer zelf je haren uit het doucheputje kan halen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erg lang haar maar met los haar slapen vind ik echt het lekkerst. als het erg warm is doe ik mijn haar in een vlecht of knot. maar als ik dat een paar dagen achter elkaar doe dan heb ik wel erg veel los haar in de borstel of in het putje. ik heb het idee dat dat komt omdat de haren die je normaal overdag verliest er niet uit kunnen vallen en dat pas doen bij het kammen of wassen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Een lage staart met zo'n kabel elastiekje. Sinds ik die elastiekjes gebruik heb ik veel minder haaruitval en nooit van die rare "staartknikken" erin. Ook niet 's ochtends.
Meestal los, soms een vlecht en soms ben ik te lui om mijn lage knot of staart uit te doen dus ga ik zo slapen :rofl:

Heb wel eens geprobeerd om met een losse hoge knot te gaan slapen omdat dat beter zou zijn voor je haar maar de dag daarna was mijn hele hoofdhuid geïrriteerd. Overdag het zelfde probleem wat ik wel jammer vind want ik vind een hoe knot soms zo leuk staan bij anderen.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 23:18
0.13% gewijzigd
YouWish schreef:
20-07-2017 22:55
Ik slaap bijna altijd met mijn haar los. Het breekt inderdaad sneller door met een elastiek te slapen en ik vindt die afdrukken de dag erna ook hinderlijk.

Af en toe doe ik het wel vast als ik met mijn vriend slaap omdat ik nogal veel en lang haar heb :) niet zo prettig voor hem als we lekker willen knuffelen in bed! Maar geen knot of staart, als ik het vast doe is het altijd een (losse) vlecht.

Dit kun je ook proberen! Beter wat slagen/golven in je haar dan zo'n elastiekstreep :)
Ik heb nogal fijn haar. En als k mijn haar vast heb gehad. Blijft het ook gewoon zo zitten :confused: heb wel eens op YouTube van de filmpjes gekeken hoe je krullen kreeg enz door het slapen. Maar worden dan inieminie krullen en krijg het niet in model 😔

Losse vlecht? Vlecht je dan je haar in? Of doe je vanaf je nek een vlecht maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven