Mode & Beauty alle pijlers

Zelf mijn haar kleuren? Iemand ervaring?

25-09-2017 12:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mij zelf heb ik donkerblond haar en ik heb high light is mijn haar, wat al best aan het uitgroeien is.
Onderaan is het echt nog blond en bovenop donker en daar tussenin van alles.
Maar eigenlijk ziet het er niet meer uit. Komt nog eens bij dat ik een paar weken geleden bevallen ben, dus het is nu 1 grote pluisbol en droog, het zit voor geen meter :cry: .
Nu zit ik eraan te denken om zelf mijn haar te verven. Iets van warm bruin of rood bruin.
Heeft iemand enig idee of dit kan?
Ik kleur mijn, oorspronkelijk bruine, haar altijd zelf, maar met blond pluizend haar zou ik mij daar niet aan wagen.
Ga eerst eens naar een goede kapper.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
25-09-2017 12:58
Ik kleur mijn, oorspronkelijk bruine, haar altijd zelf, maar met blond pluizend haar zou ik mij daar niet aan wagen.

Dit. Ik heb jaren mijn haar zelf geverfd maar als het pluizig is zou ik naar de kapper gaan voor een goeie knipbeurt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net midden rood bruin haarkleur gekocht. Staat er wel duidelijk op dat je met blond moet oppassen. Dus in jouw geval zal ik naar de kapper gaan.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ben je grijs? Zo nee dan is 3% peroxide voldoende kun je online kopen , pak het goedkoopste merk maakt geen verschil met de duurdere.
Ben je wel al grijs neem dan 6%.
Ik zou gaan voor een 7.3 of een 7 G , hier zit warmte in en kan niet groen uitslaan op geblondeerd haar.
Vind je dat te licht pak dan een 6.3 of 6 G , toets deze kleuren maar eens in op google en vergelijk.

Er kan niks geks gebeuren als je geen as of naturel tint neemt.
Vergelijk de prijzen op verschillende sites.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan best. Maar is het in jouw situatie juist niet heerlijk om je eens onder handen te laten nemen door een echt goede kapper?
Met haar verven ben ik altijd erg voorzichtig.
Een vriendin van me heeft eens alles afgeschoren omdat het afbrak. (veel verven)

Ga eerst eens naar de kapper.
Ik ga naar een kapper waar ik de verf apart kan kopen in de winkel bij hun.
Als ik weer een andere tint wil of kleur dan laat ik dat eerst bij hun doen en daarna hou ik de uitgroei zelf bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het altijd zelf ook van donker naar licht. Ik heb zelf altijd de kleuren van L'oreal en probeer altijd eerst de uitwasbare als ik een andere kleur pak. Op blond is het met rood en zwart wel dat deze in je haar kunnen blijven zitten dus moeilijk overheen te verven of uit te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer dan 20 jaar mijn haar zelf geverfd. Is nooit iets naars mee gebeurd.
Volgens een kapster die ik privé ken, wordt een geverfde (niet gebleekte!) haar zelfs iets steviger van een verfbehandeling.
Als je niet blondeert, kan er weinig mis gaan.
Wel vraag ik me af of het egaal van kleur wordt i.v.m. je highlights.
Dat kan, maar met alle hormonen e.d. lijkt me dit een uitstekend moment om eens lekker naar de kapper te gaan.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
25-09-2017 15:28
Ik heb meer dan 20 jaar mijn haar zelf geverfd. Is nooit iets naars mee gebeurd.
Volgens een kapster die ik privé ken, wordt een geverfde (niet gebleekte!) haar zelfs iets steviger van een verfbehandeling.
Als je niet blondeert, kan er weinig mis gaan.
Wel vraag ik me af of het egaal van kleur wordt i.v.m. je highlights.
Steviger kan het niet worden wel zwakker, doordat het uitdroogt. Daardoor kan het wat minder slap lijken.
In alle permanente haarverf (en ook demi's) zit peroxide en dat zou ik met droog, pluizend haar nog even niet doen. Verven laat ik ook niet doen door kappers maar misschien valt het al een stuk beter als eventuele gespleten punten afgeknipt zijn en/of het in een goed model geknipt is. En daarna even verder kijken wat je haar nog nodig heeft.

Nog van harte gefeliciteerd met de kleine!
Alle reacties Link kopieren
Zou oppassen met bruin mijn kapster zij laatst dat het dan misch groen kan worden omdat je dan steeds er overheen verft
Zo in elk geval eerst investeren in een goede kappersbeurt dit krijg je nooit zelf mooi egaal vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Zou naar een kapper gaan eerlijk gezegd. Omdat je zoveel verschillende tinten in jouw haar hebt vanwege de uitgroei met highlights. Dan pakt nieuwe verf ook erg onregelmatig en dan zit je met 50 tinten bruin.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven