Mode & Beauty alle pijlers

Gelnagellak. Waar te beginnen?

22-10-2017 16:32 71 berichten
Ik ben aan het verdrinken in de hoeveelheid informatie in de categorie: "wij van wc-eend adviseren wc-eend".
Ik wil graag beginnen met gelnagellak ipv gewone. Op de 1 of andere manier blijft nagellak bij mij max 1 dag netjes zitten, ongeacht topcoat, basecoat of merk. Daarom wil ik graag thuis met gelnagellak gaan lakken. Wie heeft er goede tips? Waar de startset kopen en de gewone nagellak. Liefst niet de nagellak van 15 euro per potje.
Verder nog goede tips of juist dingen die je niet moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je gellak wil zetten! Mijn advies: kijk op YouTube voor tutorials. Dan krijg je ook een beter beeld wat je nodig hebt.
Op internet zijn veel verschillende starters set te koop, ze zijn wel prijzig (maar wel goed!). Je hebt dan gelijk alles wat je nodig hebt. Je kan eventueel ook op Aliexpress bestellen. Daar besteld mijn nagelstyliste haar lakjes.

Verder bestaat er ook een gel nagellak merk die je kan aanbrengen zónder UV lamp. Toevallig kwam mijn schoonmoeder daar mee. Je hebt dan dus enkel de nagellal en de topcoat nodig en het blijft een week zitten. Ik ben daar in iedergeval tevreden over. Zo'n potje kost wel rond de €13 euro, maar via internet kun je het soms wel goedkoper vinden. Het merk heet Sally Hansen.

Mocht je er echt niet uitkomen, is het misschien ook een tip om eens naar een nagelstyliste te gaan en je nagels daar te laten doen. Zo zie je in het echt hoe het gedaan word en kun je altijd om tips vragen welke spullen je nodig hebt.
Ik heb vorig jaar de starterset van Sensationnail gekregen als kerstcadeau - ik vind deze echt goed werken!
De producten zijn best betaalbaar, werken goed en zijn handig in gebruik. Gewoon de handleiding volgen en mìnstens 1 week mooie nagels.
Alle reacties Link kopieren
Dure nagellak is helemaal niet nodig. Wel een goed base/top coat.
Je kunt alle andere nagellakjes er tussen sealen.)
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Catrice heeft nu nagellak die 7 dagen mooi blijft zitten ! Deze : https://www.kruidvat.nl/catrice-iconail ... /p/4098809

Ik ben er zeer tevreden over. Voor mij is de stap om met gel lak in de weer te gaan nog te ver en ik heb er vast geen geduld voor..
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Sarcastaballcoach schreef:
22-10-2017 16:49
Dure nagellak is helemaal niet nodig. Wel een goed base/top coat.
Je kunt alle andere nagellakjes er tussen sealen.)
Gebruik je dan je gewone nagellak maar met topcoat en basecoat voor gellak?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ik laat ze nu elke 3 weken lakken met gel nagellak voor 15 euro per keer.
Denk dat ik het zelf uiteindelijk goedkoper kan. Wel een gedoe om het zelf steeds af te vijlen tho... aceton vind ik troep.
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
22-10-2017 16:54
Catrice heeft nu nagellak die 7 dagen mooi blijft zitten ! Deze : https://www.kruidvat.nl/catrice-iconail ... /p/4098809

Ik ben er zeer tevreden over. Voor mij is de stap om met gel lak in de weer te gaan nog te ver en ik heb er vast geen geduld voor..
Deze heb ik ook al geprobeerd, na een halve dag al chips :(
kleuterjufke schreef:
22-10-2017 16:47
Ik heb vorig jaar de starterset van Sensationnail gekregen als kerstcadeau - ik vind deze echt goed werken!
De producten zijn best betaalbaar, werken goed en zijn handig in gebruik. Gewoon de handleiding volgen en mìnstens 1 week mooie nagels.
https://www.drogistplein.nl/make-up/gel ... X-EALw_wcB

Deze set? En zit alles daar dan in?
Alle reacties Link kopieren
Deze is goed, van Rimmel. Vaak in de aanbieding bij Etos of Kruidvat.
https://nl.rimmellondon.com/producten/nagels/super-gel

Nagels eerst heel goed ontvetten en drogen. Dan twee dunne laagjes lak en daarna een laagje topcoat.
striplac :worship:
Emma95 schreef:
22-10-2017 17:06
Deze is goed, van Rimmel. Vaak in de aanbieding bij Etos of Kruidvat.
https://nl.rimmellondon.com/producten/nagels/super-gel

Nagels eerst heel goed ontvetten en drogen. Dan twee dunne laagjes lak en daarna een laagje topcoat.
Deze gaat er bij mij ook vrij snel af. Ik denk dat ik echt spul met een uvlamp nodig heb
piene1987 schreef:
22-10-2017 17:15
striplac :worship:
Ziet er veelbelovend uit! Waar koop jij je lak? Veel mooie kleuren?
Niet via ali express of ebay bestellen zoals hier boven staat. Ik heb nagelstyliste opleiding gedaan en vind het persoonlijk erg slecht dat een styliste daar haar gellak weg haalt.
Er zit nl vaak mma in. Wat erg slecht is voor je nagels. In Nederland is dit verboden.

Zelf gebruik in Quida. Goed merk, veel kleurtjes en niet duur. Alleen niet algemeen verkrijgbaar bij bv kruidvat ofzo. Wel online te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een starterkit van Pink gellac. Bevalt goed, blijft echt twee weken mooi. In het begin even je weg vinden in correct lakken (heel dunne laagjes, over het randje lakken en de topcoat een keer extra onder de lamp). Inderdaad eerst opruwen en ontvetten.
Je moet er even voor gaan zitten, maar met een half uurtje ben je er weer twee weken vanaf. Groot voordeel is dat het direct droog is als je onder de lamp uit komt.
De mijne chippen ook nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de lamp van PinkGellac en ik bestel wel m'n lakjes altijd via AliExpress. Gemiddeld betaal ik € 0,90 per potje en helemaal geen last van dat het mijn eigen nagels zou beschadigen zoals hierboven wordt gezegd.

Als je eerst een primer en een basecoat lakt van bijvoorbeeld PinkGellac, dan kan het echt geen kwaad om daar overheen een AliExpress lakje te doen.

Ik vind gelnagels echt ideaal! Bij mij blijft het gemiddeld 2 weken mooi zitten.
Consistency compounds.
Nog niet nee. Maar goed zelf weten.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ik zou niet gaan googlen op wat je ervan kan krijgen.
Gaat nl verder dan alleen kapotte nagels.

Ik betaal liever iets meer (€6,95 per potje) en heb geen verboden stoffen erin waar ik later spijt van krijg.
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
22-10-2017 16:58
Gebruik je dan je gewone nagellak maar met topcoat en basecoat voor gellak?
Yup, Ik doe een laagje base/topcoat (zover vind ik die van sensationail het beste, is ook maar 1 potje, erg handig), 30 sec onder de lamp. Vettig laagje verwijderen met de cleanser van Essence (kost geen drol), gewone nagellak, als die droog is (paar minuutjes) weer een laag base/topcoat, onder de lamp et voilà.))
Ik vind de gekleurde uv-lak te duur en ik heb een flinke collectie gewone nagellak.)
If accidentally read, induce vomiting.
Sarcastaballcoach schreef:
22-10-2017 17:47
Yup, Ik doe een laagje base/topcoat (zover vind ik die van sensationail het beste, is ook maar 1 potje, erg handig), 30 sec onder de lamp. Vettig laagje verwijderen met de cleanser van Essence (kost geen drol), gewone nagellak, als die droog is (paar minuutjes) weer een laag base/topcoat, onder de lamp et voilà.))
Ik vind de gekleurde uv-lak te duur en ik heb een flinke collectie gewone nagellak.)
Welk vettig laagje? Een vettig laagje na het doen van een basecoat bedoel je? En welke cleanser gebruik je dan?
Alle reacties Link kopieren
Als je gel lack op je nagels doet, moet je ze aan het eind altijd 'cleansen'. Het is namelijk wat sticky.
Normaal doe je dat pas aan het einde. Maar omdat het sticky is, moet je je nagel even schoonmaken, dan pakt je echte lak beter.)

Die cleanser zit altijd bij een starterspakket. Die van essence is goed en ruikt ook nog eens lekker, die kun je rustig kopen als die uit de set op is.Afbeelding
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Sarcastaballcoach schreef:
22-10-2017 18:04
Als je gel lack op je nagels doet, moet je ze aan het eind altijd 'cleansen'. Het is namelijk wat sticky.
Normaal doe je dat pas aan het einde. Maar omdat het sticky is, moet je je nagel even schoonmaken, dan pakt je echte lak beter.)

Die cleanser zit altijd bij een starterspakket. Die van essence is goed en ruikt ook nog eens lekker, die kun je rustig kopen als die uit de set op is.Afbeelding
Pink heeft een topcoat waarbij dat niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Aha, dat wist ik weer niet.))
TO, je ziet het: keuzes, keuzes))
If accidentally read, induce vomiting.
Sarcastaballcoach schreef:
22-10-2017 18:09
Aha, dat wist ik weer niet.))
TO, je ziet het: keuzes, keuzes))
:@@: lastig hoor al die mogelijkheden
Alle reacties Link kopieren
Zoek wat reviews op op You Tube, dan weet je straks wat je echt nodig hebt.... of..... je krijgt zoveel meer merken onder je neus geschoven dat je het helemaal niet meer weet @( :?: o_o
Succes!
If accidentally read, induce vomiting.
DianaBerrigan schreef:
22-10-2017 16:58
Gebruik je dan je gewone nagellak maar met topcoat en basecoat voor gellak?
Deze:
https://www.bol.com/nl/p/sensationail-s ... rchhistory

Daar zit alles in om minstens 15x je nagels volledig volgens alle stappen te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven