Mode & Beauty alle pijlers

Keratosis pilaris en exfoliëren met salicylzuur. Tips?

15-12-2017 13:56 16 berichten
Gisteren kwam ik er per toeval achter dat ik al jaren Keratosis pilaris heb op mijn benen en in mindere mate op m’n armen. En dat er dus wel iets te doen is aan die kleine rode bultjes waar ik me iedere zomer aan erger maar nog nooit mee naar de huisarts ben geweest gek genoeg.

Ik ben van plan om Calmurid creme te kopen bij de apotheek want ik wil niet 10 producten proberen die toch niet blijken te werken.

Nu las ik ook dat exfoliëren met salicylzuur (BHA) kan helpen om het te voorkomen. Ben daar ook eens naar op zoek gegaan en kom vooral dure opties tegen voor gezichtscreme/lotion/peeling van o.a. Paula’s Choice en Jetske Ultee.
Heeft iemand daar wellicht goedkopere tips voor naast een aspirine masker maken?
Kijk eens naar producten van The Ordinary, die hebben misschien wel wat! In ieder geval wel een AHA/BHA peel. Voor mijn gezicht werkt BHA in ieder geval goed, ik heb die van Paula's Choice :)

Ik heb ook van die rode bultjes en voor mij leek het te werken om het schoon te maken met de dingen die ik ook voor mijn gezicht gebruik, op dat moment was het geloof ik micellair water, en daarna in te smeren met nachtcreme voor m'n gezicht (die te irriterend bleek voor mijn gezicht, dus de tube lag toch maar te verstoffen). Werd wel echt minder. Nu ben ik te lui. :)
Ik was al van plan om als ik mijn benen en armen ga exfoliëren mijn gezicht ook mee pak want scrubben vind ik niet prettig omdat die scrub deeltjes vaak te hard zijn.
Maar ik vind die van Paula's Choice te duur om voor m'n benen, armen en gezicht te gebruiken want dan is het zo op.
closednote schreef:
15-12-2017 13:56
En dat er dus wel iets te doen is aan die kleine rode bultjes waar ik me iedere zomer aan erger maar nog nooit mee naar de huisarts ben geweest gek genoeg.
Hier hetzelfde! Ik lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
15-12-2017 14:09
Ik was al van plan om als ik mijn benen en armen ga exfoliëren mijn gezicht ook mee pak want scrubben vind ik niet prettig omdat die scrub deeltjes vaak te hard zijn.
Maar ik vind die van Paula's Choice te duur om voor m'n benen, armen en gezicht te gebruiken want dan is het zo op.
The Ordinary idd.

Maar wie heeft je aangeraden om dat te doen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iig eerst naar de huisarts gaan vooraleer je gaat experimenteren.
Life is short. Eat dessert first.
Ja ik twijfel ook of ik niet ook even naar de huisarts zal gaan voor advies. De apotheek heeft mij namelijk al eens Calmurid creme aangeraden toen ik tubetjes miconazolnitraat en hydrocortison kwam ophalen omdat een andere huidaandoening weer begon op te spelen.

En over dat exfoliëren, lees zo vaak dat dat goed is voor je huid in het algemeen en dus ook om die bultjes te voorkomen, vandaar.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 21:46
22.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Salisylzuur is behandeling van 5e voorkeur. Is het niet een idee om aan de apotheek een setje indifferente cremes te vragen, zodat je ze allemaal kan testen? Immers, de aandoening is op droge huid erger en daarom is de eerste behandeling goed vettende creme. Deze cremes zijn goedkoop en goed, maar je moet even uitzoeken welke het prettigst is, dat is nogal persoonlijk. Ik gebruik er zelf 2 voor een andere huidaandoening.
Uit het handboek voor dermatologen: https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... ilaris.htm
Alle reacties Link kopieren
Helpt zo'n schuurpad van action niet, die worden verkocht voor ontharen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook maar ben het eigenlijk vergeten.
Ja, het zit er nog. Is niet erger geworden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eerst te lijf gegaan met puur antiroosshamp0o waar salicylzuur in zat. Dat deed niets. Toen heb ik een stukje heel fijn schuurpapier genomen, maar dat was kennelijk toch te grof. Ik geloof dat het wel hielp maar wel met een paar rode puntjes. En het leek steeds korter te helpen. En daarna is het in de vergetelheid geraakt. Het zijn kleine plekken (2x5 cm) ter hoogte van de koppen van mijn femur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
15-12-2017 21:36
Helpt zo'n schuurpad van action niet, die worden verkocht voor ontharen?
Ik heb geen idee maar ik vermoed dat van zo'n ding mijn benen nog droger worden dan ze al zijn net zoals met scrubben of scrub handschoen. Vraag me wel al tijden af of zo'n pad nou echt goed werkt voor ontharen want scheren vind ik irritant :$
Alle reacties Link kopieren
Ik had er heel vroeger een (toen ik 18 was ofzo) en ik vond het toen nodig om mijn gezicht ermee te bewerken. :proud: Er zat lichtblond dons op mijn gezicht er dat vond ik toen heel storend. Ik weet niet meer of het hielp.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En mijn knieën deed ik ermee. Ik moest in de kerkbank knielen en daar werd mijn huid een beetje harder van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ontharen lijkt mij wel lang duren met die pad en het werkt niet alleen op de haren maar ook op de huid. Ik denk vooral op de huid. Voor ontharen vind ik die waxstrips het minst pijnlijk eigenlijk. Flinke harde rukken en je voelt er niet veel van. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sinds ik geen gluten meer eet, zijn ze verdwenen...... terwijl ik ze had sinds mijn zestiende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven