Mode & Beauty alle pijlers

Wat voor olie/crème in je haar voor het stylen?

15-12-2017 22:32 14 berichten
Wat vinden jullie fijn in je haar als je het gaat stylen?

15 jaar geleden was de olie van Chi fijn maar misschien is er inmiddels wat beters te koop?
Alle reacties Link kopieren
Biosilk vind ik fijn :) Maar het hangt van je haartype af, heb je toevallig krullen?
Biosilk gebruikte ik 15 jaar geleden inderdaad!

Ja, krullen maar ook snel pluizig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze;
https://www.deonlinedrogist.nl/l-oreal- ... gKPXvD_BwE

Ik heb pluizige krullen.
Ik doe het volgende:
- crème mengen met olie dat in nat haar
- Aussie krullen mousse erbij
- terug in handdoek voor zo lang mogelijk
- laatste beetje föhnen
- klein beetje extra olie in onderste deel (ik heb haar tot halverwege m’n onderrug)
- Elnette haarlak zodat ik geen extreme pluis heb.

Ik doe dit 1x per week, ik was m’n haar niet vaker. In de ochtend een beetje op m’n vingers en dan door m’n haar gaan als ‘kam’ om de ergste klitten eruit te halen. Thats it..
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
15-12-2017 22:39
Biosilk gebruikte ik 15 jaar geleden inderdaad!

Ja, krullen maar ook snel pluizig.
Oh pardon, ik kom er nu achter dat biosilk van chi is, toevallig!

Maar aangezien je krullen hebt, heb ik wel een hele goede tip voor je. Heb je Facebook? Als je daar intypt " curly forever" dan kom je op een hele actieve fb pagina die echt alles weten over krullenverzorging door middel van een bepaalde methode, CG. Je komt dan gegarandeerd van je pluis af :) Ik heb zoveel mooie resultaten voorbij zien komen daar dat het echt wel de moeite waard is. Is een beetje lastig om dit uit te leggen via hier omdat er best veel bij komt kijken. Als je geen Facebook hebt kan je nog op Google kijken naar de CG methode.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van marrocanoil light en zo nu en dan smeer ik kokosolie in de punten.
Alle reacties Link kopieren
Elvive heeft van die olie in pompflesjes die ik gebruik voor het stylen. Wel bij zeggen dat ik hairextentions heb en dit goed te stylen is, in ieder geval beter dan mijn eigen dunne haar.
Ja en?
Bedankt voor de reacties! Ik zal ook op fb kijken.

Ik ben echt op zoek naar iets wat verzorgend/beschermend is voor wanneer je het gaat stijlen. Voor de krullen heb ik wel fijne olie en crème maar dat beschermt niet tegen hitte.
Ik gebruik L'oreal mythic oil, die vind ik echt heerlijk. Ik moet zeggen dat ik het niet style verder, ik heb grove krul en die olie maakt het minder pluizig. Ik behandel het wegens ontkleurd met de drie stappen van Olaplex soms, kokosolie een nacht laten zitten (extra vierge bio), Joico K-Pak deep reconstructor of zo (proteïne) en Joico K-Pak moisturizer. En als conditioner voor na shampoo gebruik ik Andrelon met argan olie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er veel gehad maar gewone kokosboter geeft nog het mooiste resultaat. Het modelleert en maakt glanzend.

De laatste waren Guhl met arganolie en Kruidvat met arganolie maar kennelijk was het gewoon lak met een miniem klein beetje argan. Het werkte, maar hield maar enkele uren. Daarna had ik een ragebol zoals nog nooit tevoren. Die van Guhl was een tientje en ik voel me dus vreselijk genept door die grote letters "Arganolie" en de idiote prijs van een tientje.

Ik heb meteen het vertrouwen opgezegd in dat merk. Schandalig die misleiding. Ik heb gewoon niet van die goede ogen dat ik in de winkel de kleine lettertjes aan de achterkant kan lezen. Echt een lage mentaliteit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Biosilk, en niks anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook biosilk (krullen, haar pluist makkelijk)

Beste tip die ik ooit kreeg is haar niet drogen met een handdoek maar met een hydrofiel doek. Veel zachter voor je haar scheelt zo veel in pluis
Alle reacties Link kopieren
HayleyDunphy schreef:
16-12-2017 16:10
Ik gebruik ook biosilk (krullen, haar pluist makkelijk)

Beste tip die ik ooit kreeg is haar niet drogen met een handdoek maar met een hydrofiel doek. Veel zachter voor je haar scheelt zo veel in pluis
Ik gebruik een t-shirt. Mijn haar droogt ook mooier op.
Bedankt! En de hydrofiel tip vind ik ook erg leuk! Ga er deze week een kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven