Mode & Beauty alle pijlers

Voor de eerste keer naar een bruiloft...

03-01-2018 14:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb dringend jullie advies nodig! Mijn vriend en ik zijn voor de eerste keer uitgenodigd voor een bruiloft. We weten niet zo goed wat voor kleding gepast is... In eerste instantie bedachten we dat hij een pak aan zou doen met bijpassende leren herenschoenen en ik een jurk op kniehoogte (allesbehalve zwart of wit heb ik begrepen) met bijpassende pumps. We hebben de locatie opgezocht en dit is een buurthuis: gaan we dan niet “overdressed”?

Als tweede idee had ik een glimmend zwarte broek (ik begreep dat dit dan wel weer mag als je er een gekleurde top met blazer o.i.d. op draagt) met dan dus een gekleurde top met blazer en bijpassende pumps.

Maar, ergens las ik dat een broek weer echt een no-go is voor een vrouw... Ik weet het niet meer!

Iemand advies over onze outfit?! Ohja, en ik laat mijn nagels doen en haren in model brengen (opgestoken of los met krullen), even voor de beeldvorming.

X
staat er geen dresscode op de uitnodiging?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt een beetje aan de bruiloft.. Toen mijn moeder trouwde was iedereen in spijkerbroek. Maar bij een andere bruiloft kan je dat echt niet maken.. Vraag het eens aan het bruidspaar zou ik zeggen..
Alle reacties Link kopieren
ben je daggast of enkel op feest/receptie uitgenodigd?
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt toch helemaal van de bruiloft/het bruidspaar af? Staat er niets op de kaart?

Ik heb bruiloften in gala en in spijkerbroek meegemaakt.

Vraag het het bruidspaar!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou een broek voor een vrouw niet kunnen? Nooit gehoord dat dat een no-go is.

Ik vind dat je heel veel moeite doet voor een bruiloft in een buurthuis waar geen dresscode voor vermeld staat. Ik zou het even navragen bij het bruidspaar of de ceremoniemeester.
De meeste bruiloften waar ik was liepen zeker de mannen gewoon in een nette jeans. Voor vrouwen kan 'n nette broek ook prima. Tis maar net waar jij je lekker in voelt. Zelf draag ik nooit rokken/jurken. Kleren kopen voor andermans feest zou ik sowieso niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou het zal wel meevallen dat een broek een no-go is als de bruiloft in een buurthuis is en niet in Paleis Soestdijk oid.

Maar als ze een ceremoniemeester hebben kan je het ook daaraan vragen en anders aan het bruidspaar.
vandale schreef:
03-01-2018 14:54
Dat hangt toch helemaal van de bruiloft/het bruidspaar af? Staat er niets op de kaart?

Ik heb bruiloften in gala en in spijkerbroek meegemaakt.

Vraag het het bruidspaar!

De ceremoniemeester ;-D
Wat je nu opschrijft zijn inderdaad algemene regels, ik weet niet of de locatie (een buurthuis) daarop van invloed is, hoewel een strandbruiloft meestal wel meer casual is dan een bruiloft op een landgoed.

De kleding die je nu noemt zou wat mij betreft niet overdressed zijn, ik zou persoonlijk altijd een jurk aandoen naar een bruiloft. Dan kun je nooit fout zitten. Nu moet ik wel zeggen dat dat voor mij niet veel van mijn normale kleding afwijkt, dus op zich voelt dat voor mij al niet heel formeel. Ik ben nog nooit naar een bruiloft geweest waar spijkerbroeken, net of niet, werden gedragen. Mannen dragen altijd pakken naar de bruiloften waar ik bij was.

Is er geen ceremoniemeester ofzo waarmee je contact kunt opnemen over de dresscode?
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 15:00
11.81% gewijzigd
Als je alleen voor het avondfeest bent uitgenodigd zou ik niet speciaal voor de bruiloft haar en nagels laten doen, maar het gewoon zelf doen. Een jurkje is wat mij betreft altijd goed, mag best ook een stukje boven de knie eindigen. Een pak is bij sommige bruiloften overdressed maar bij de meeste niet. Wat voor dresscode staat er op de kaart?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er helemaal aan uit wat voor "milieu" de bruid en bruidegom komen.
Alle reacties Link kopieren
Er staat helemaal niks op de kaart qua dresscode, vandaar dat we de locatie hebben opgezocht om te kijken of we het daar enigszins op af kunnen stemmen. We zijn welkom op de receptie van de nicht van mijn vriend. Ik heb hem al eens gevraagd om haar te bellen om dit te vragen en hier reageerde ze op met dat het haar niks uitmaakte :-[

Ik heb het de moeder van mijn vriend gevraagd en zij gaat dan weer in een jurk.
anoniem_361769 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 15:01
0.24% gewijzigd
En de partner van je schoonmoeder, gaat hij in pak?
Als het alleen voor de receptie is zou ik me niet te druk maken en gewoon een leuk jurkje uit de kast trekken, en voor je vriend een nette broek met een leuk overhemd, of toch dat pak. Ik vind een pak en een jurk niet snel overdressed.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het belangrijkste is dat je geen wit draagt ;-). Dat is pas echt een no go op een bruiloft.

Verder klinkt wat je voor ogen hebt prima voor een bruiloft, maar het is idd afhankelijk van het 'publiek'. Met een jurkje zit je eigenlijk altijd wel goed, net als met een pak. Ik denk altijd: als je twijfelt, liever overdressed dan underdressed.
Noodles123 schreef:
03-01-2018 14:59
Er staat helemaal niks op de kaart qua dresscode, vandaar dat we de locatie hebben opgezocht om te kijken of we het daar enigszins op af kunnen stemmen. We zijn welkom op de receptie van de nicht van mijn vriend. Ik heb hem al eens gevraagd om naar te bellen om dit te vragen en hier reageerde ze op met dat het haar niks uitmaakte :-[

Ik heb het de moeder van mijn vriend gevraagd en zij gaat dan weer in een jurk.
Ik denk dan dat het geen overdreven chic bruiloft is, dus ik denk dat iets feestelijks naar eigen inzicht gewoon goed is. Ik denk dat ze het wat nonchalanter houden.
Alle reacties Link kopieren
Okee. Ik ben in ieder geval al een stuk verder geholpen dankzij jullie. Bedankt voor de snelle reacties :-D
We zijn welkom op de receptie van de nicht van mijn vriend.
Je bent dus niet eens op het feest uitgenodigd, maar mag alleen 'n gevulde envelop komen overhandigen?
Ik zou een felicitatiekaartje sturen en het daar verder bij laten.
Alle reacties Link kopieren
Asinum schreef:
03-01-2018 14:57
Ligt er helemaal aan uit wat voor "milieu" de bruid en bruidegom komen.
yep, dit.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat dus om de receptie waar je welkom bent. Dus je mag handje schudden, envelop afgeven en kopje koffie drinken. Wellicht met een gebakje of petit four. Daarna weer opkrassen. Receptie duurt meestal iets van 1,5 a 2 uur.

Daarvoor zou ik dus niet iets speciaals met de haren en nagels doen. Ook niet speciale kleding voor kopen. Trek iets netjes aan, wat past bij het seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Noodles123 schreef:
03-01-2018 14:59
Er staat helemaal niks op de kaart qua dresscode, vandaar dat we de locatie hebben opgezocht om te kijken of we het daar enigszins op af kunnen stemmen. We zijn welkom op de receptie van de nicht van mijn vriend. Ik heb hem al eens gevraagd om naar te bellen om dit te vragen en hier reageerde ze op met dat het haar niks uitmaakte :-[

Ik heb het de moeder van mijn vriend gevraagd en zij gaat dan weer in een jurk.
Als het de bruid niets uitmaakt en je bent alleen voor een uurtje receptie uitgenodigd, zou ik niet honderden euro's uitgeven voor jullie outfits, nagels en kapper.
Dan zou ik een jurk of nette outfit aantrekken die ik al heb en mijn man een pak/jasje dat hij toch al in de kast heeft hangen (en nooit draagt).

Als je helemaal voluit gaat zoals in je OP, inclusief nagels/kapper en nieuwe feestkleding en de bruid zegt dat het haar niets uitmaakt, vermoed ik dat ik je wat overdressed zult zijn.
amarna wijzigde dit bericht op 03-01-2018 15:06
2.95% gewijzigd
Als je alleen voor de receptie bent uitgenodigd zou ik je de kosten besparen van naar de kapper gaan (er vanuitgaande dat je zelf ook wel iets met je haren kan). Alleen voor de receptie is gewoon netjes/feestelijk over het algemeen prima.

Met een pak zit je vriend nooit verkeerd, hij kan altijd zijn jasje uitdoen. Als jij een vrolijk jurkje uitdoet met pumps lijkt me dat ook prima.
-Hanka- schreef:
03-01-2018 15:05
Als je alleen voor de receptie bent uitgenodigd zou ik je de kosten besparen van naar de kapper gaan (er vanuitgaande dat je zelf ook wel iets met je haren kan). Alleen voor de receptie is gewoon netjes/feestelijk over het algemeen prima.

Met een pak zit je vriend nooit verkeerd, hij kan altijd zijn jasje uitdoen. Als jij een vrolijk jurkje uitdoet met pumps lijkt me dat ook prima.


ik zou het jurkje wel aanhouden :proud:
Marana-- schreef:
03-01-2018 15:08
ik zou het jurkje wel aanhouden :proud:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet je haar en nagels laten doen voor de bruiloft van de nicht van je vriend, tenzij je dat normaal gesproken ook zou doen voor elk feestje.
Naar alle bruiloften waar ik ben geweest waren de vrouwen in een jurkje of een nette broek met top en de mannen in pak of in een chino met overhemd (en eventueel jasje).
Spijkerbroeken heb ik nog nooit op een bruiloft gezien maar dat ligt ook wel aan het type mensen.

Afgaande op jouw omschrijving zou ik in een jurkje gaan maar niks overdreven met je haar etc. doen en je vriend in een chino met overhemd laten gaan. Het lijkt inderdaad minder chique door het buurthuis en door het feit dat het de bruid niks uitmaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven