Mode & Beauty alle pijlers

Sneakers onder jurkje

02-05-2018 13:47 58 berichten
Nu een sneakervraag van mij :)

Ik draag de laatste tijd heel graag jurkjes
Eigenlijk bijna altijd.
Nu draag ik daar in de winter altijd enkellaarsjes onder.
Maar ik vind dat nu in dit seizoen niet zo gepast.
Voor de warmere dagen heb ik sandalen.
Sneakers durfde ik nooit zo goed aan omdat ik maat 42 heb en ze al snel ergggggg groot lijken.
Heeft iemand tips of plaatjes voor een sneaker die onder een (casual ) jurkje past en niet al te groot/lomp lijkt?
Andere ideeën voor dichte schoenen onder jurkje voor in voorjaar en najaar mogen ook.
Maximaal 100 euro
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij draagt om deze reden (maat 43) altijd All Stars. Moet zeggen dat ik nooit het idee heb dat zij nou zulke grote voeten heeft.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik met maat 41 draag altijd sneakers, ook onder jurkjes
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik draag helemaal zwarte lage AllStars onder een jurkje, maat 41. Enkellaarzen zijn in verband met werk minder practisch, ik sta liever de hele dag op een fijn paar gympen. Blote voeten is meestal geen optie. Ik vind het prima kunnen maar je zult hier ook heel veel reacties krijgen dat het armoedig is/geen porem is/je dan maar geen jurk moet dragen. Doe wat je wilt zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag vaak sneakers onder jurkjes en heb maat 41. Waarschijnlijk zit het meer in je hoofd dan dat het echt raar lijkt, dus gewoon lekker doen. Ik draag eigenlijk altijd Nike, zowel air max als gewone.
Alle reacties Link kopieren
waarom dan sneakers? waarom geen andere platte dichte schoenen?

Afbeelding

Afbeelding

bijvoorbeeld
Ik dacht zelf eerlijk gezegd ook altijd dat sneakers onder jurkjes niet zo charmant stonden.
Maar heb het nu een paar keer gezien en moet zeggen dat er echt wel stoere combinaties zijn.
Vooral met glitters enzo vind ik best grappig.

Nike sneakers ook voorbij zien komen, zijn erg leuk.

Guppekop: ook een leuke optie! Net wat leuker dan van die platte ballerina's.
Ik maak alleen dagelijks ook verre wandelingen dus dan lijken me sneakers net wat comfortabeler.
Misschien zit het ook wel in mijn hoofd hoor dat in bang ben dat maat 42 echt mega lijkt.
Ben ook 1,80 cm dus wellicht lijkt dat wel in verhouding.
"Vroeger" (toen ik 15 was= 20 jaar geleden) liep ik altijd op dr Martens die leken echt mega denk ik, maar toen had ik daar geen eens erg in.

Dragen jullie dan van die lage sokjes in de sneakers?
Alle reacties Link kopieren
Pumps er een (laag) hakje? Doordat je voet niet helemaal plat op de grond staat lijkt hij optisch minder groot dan in platte schoenen.
Verschrikkelijke combi.
Ik draag altijd footies in mn sneakers. Ik vind zichtbare sokken lelijk en helemaal bij een jurk. Ik heb zelf maat 41 en ben net ietsjes langer dan jij bent en ik draag van alles onder jurkjes. All starts, Adidas of met glitters. Natuurlijk ook weleens enkellaarsjes en sleehakken maar het liefste gewoon sneakers. Zeker fijn als je lange wandelingen maakt.
YouWish schreef:
02-05-2018 14:39
Verschrikkelijke combi.
Haha volgens mij vinden heel veel mensen dat en ik moest er zelf ook erg aan wennen. Ik zit nu in mijn kobaltblauwe jurk, witte all stars en zongebruinde benen op mn werk. Krijg best vaak complimenten over deze combi. Lekker felle kleur jurk en witte sneakers is inmiddels favoriet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag kousenvoetjes maar dan van katoen of badstof in mijn sneakers, tenzij ik een panty draag natuurlijk.

Platte dichte schoenen vind ik veel minder fijn lopen dan sneakers. Ik ben uit noodzaak begonnen met het dragen van sneakers en vind het nu echt heerlijk. Ik draag ze nagenoeg altijd dus ook onder nette kleding op kantoor.
Superga's!
Hier ook maat 42 en inderdaad (witte) all stars sneakers onder jurkjes. Ik vind andere gympen al gauw wat lomper ogen onder een jurkje, niet zozeer door de maat, maar meer door het sportieve model.
Alle reacties Link kopieren
Evada35 schreef:
02-05-2018 14:32
Misschien zit het ook wel in mijn hoofd hoor dat in bang ben dat maat 42 echt mega lijkt.
Ben ook 1,80 cm dus wellicht lijkt dat wel in verhouding.
"Vroeger" (toen ik 15 was= 20 jaar geleden) liep ik altijd op dr Martens die leken echt mega denk ik, maar toen had ik daar geen eens erg in.

Dragen jullie dan van die lage sokjes in de sneakers?
Ik ben net zo lang en heb dezelfde schoenmaat. Ik draag TOMS onder skinny jeans, een beetje hetzelfde idee dus.
Met TOMS onder een skinny kom ik wel weg.
Met sneakers zorg ik er altijd voor dat de zool niet giga dik is, en de veters moeten heel dicht bij de neus eindigen om de voorvoet wat korter te laten lijken of iets wat de voorkant doet "breken" (motiefje oid). :proud:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Bedankt voor de reacties!!
Fijn dat het gewoon kan met mijn schoenmaat.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
02-05-2018 14:20
waarom dan sneakers? waarom geen andere platte dichte schoenen?

Afbeelding

Afbeelding

bijvoorbeeld
Omdat sneakers nog lekkerder zitten en dit echt tutschoenen zijn.
Bedankt voor de reactie en voorbeelden Tickel!
Grappig zelfde schoenmaat zelfde lengte en zo te zien ook zelfde smaak :) .

Die toms zijn leuk!! Hoe vallen die qua maat?
Die middelste lichtroze gebloemde sneakers vind ik ook erg gaaf!
Welk merk is dat?
anoniem_367316 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 08:27
75.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Evada35 schreef:
02-05-2018 14:32
Misschien zit het ook wel in mijn hoofd hoor dat in bang ben dat maat 42 echt mega lijkt.
Ben ook 1,80 cm dus wellicht lijkt dat wel in verhouding.
"Vroeger" (toen ik 15 was= 20 jaar geleden) liep ik altijd op dr Martens die leken echt mega denk ik, maar toen had ik daar geen eens erg in.

Dragen jullie dan van die lage sokjes in de sneakers?
ja
Mevrouw75 schreef:
03-05-2018 08:09
Omdat sneakers nog lekkerder zitten en dit echt tutschoenen zijn.
Ja deze zijn ook beetje te netjes voor mij
Ik vind halfhoge sneakers ook altijd wel leuk. En omdat ze wat hoger zijn lijken ze ook iets minder groot. Nike heeft leuke modellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag vaak Palladiums onder een jurkje. Met name omdat ze zo comfortabel zijn...
Alle reacties Link kopieren
Zo'n topic hebben we toch net gehad of ben ik nu gek?
Wat een ellende aan tuttigheid komt er hier langs trouwens. Die sneakers met kant ook :nope:
TO, google maar eens op Nike Internationalist, die zijn heus niet lomp. Ook niet met maat 42. En als jij schrijft dat je 1.80 m bent, is er volgens mij niks aan de hand en zijn je voeten gewoon in verhouding.
Nothing happens for a reason
Ik vind all stars in een grote maat al snel van die schuiten worden. Ik heb zelf maat 41 en vind mijn voeten dan echt mega lijken. Daarnaast vind ik ze ook niet fijn lopen. Veel te plat en te hard.
Ik vind witte adidas superstars erg mooi. Die kunnen ook wel onder een jurkje, al ligt het wel aan het soort jurkje :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven